KoulutusalaSavonia-ammattikorkeakouluMajoitus- ja ravitsemisala
Viitteet 1-20 / 435
-
10 000 kilometriä venäläistä kulttuuria : ensikertalaisina matkailijoina Venäjällä
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2014)Toiminnallinen opinnäytetyö esittelee kirjoittajien tekemien havaintojen avulla venäläisyyttä, venäläistä kulttuuria sekä suomalaisten vahvoja ennakkoluuloja venäläisyyttä kohtaan. Opinnäytetyö koostuu teoreettisesta ja ... -
Alkoholimyynnin esteet ruokaravintoloissa
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Altia Oyj toimii Suomessa ja Baltiassa alkoholijuomien suurimpana maahantuojana, valmistajana ja viejänä. Laaja tuote valikoima ja suuret sisäänostajat eivät kuitenkaan riitä tekemään tarpeeksi tulosta, vaan tuotteita pitää ... -
Alkoholipolitiikka ja ravintola-ala
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)Suomalainen alkoholipolitiikka on käsitteenä varsin nuori ja alkoholiin on suhtauduttu Suomessa eri tavoin vuosikymmenestä riippuen. Pääsääntöisesti maamme alkoholipolitiikalle on kuitenkin ollut ominaista alkoholin tiukahko ... -
Alkoholitukun valinta : case: Kespro Kuopio
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2015)Tukkumyynti tarkoittaa toimintaa, jossa palveluita tai tuotteita myydään jälleenmyyjille tai yrityksille. Lähtökohtai-sena tarkoituksena on myydä tuotteita ansaintatarkoituksella ostaville, kuten esimerkiksi anniskeluyrityksille. ... -
Alle kouluikäisten lasten osallistaminen ruoanlaittoon ja keittiöaskareisiin perheissä: lapset keittiössä materiaalin toteuttaminen Ruokakasvatusyhdistys Ruukku Ry:lle
(2022)Ruokakasvatusta käytetään ammattilaisten toimesta pedagogisena työkaluna päiväkodeissa ja kouluissa. Pienten lasten tärkeimpiä ruokakasvattajia ovat kuitenkin omat vanhemmat päiväkodin lisäksi, sillä kotona syödään monta ... -
Ammatillisen osaamisen kehittyminen : Ammattitaitoa täydentävien tutkinnon osien oppiminen käytännössä
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Ammatillisessa osaamisessa yhdistyvät ammattiin kuuluvat tiedot ja taidot tarkoituksen mukaiseksi kokonaisuudeksi. Ammatillinen osaaminen on sekä teoriaa että käytäntöä ja sen kehittymisessä on tärkeää näiden tietojen ja ... -
Ammattikorkeakoululaisten ulkomaan matkakohteen valintaan vaikuttavat tekijät
(2019)Tiivistelmä Tämän opinnäyteytön tarkoituksena oli tutkia Savonian ammattikorkeakoulun ensimmäisen vuoden opiskelijoiden matkailutottumuksia ja miksi he valitsevat matkustamiseen jonkin tietyn matkakohteen. Teoreettinen ... -
Anonyymi rekrytointi: Case S-ryhmä
(2020)Osaamista löytyy yrityksen ulkopuolelta tai sisäpuolelta, mutta lähes aina osaamisen siirtyminen tehtävästä toiseen aiheuttaa jonkinlaisen rekrytointitarpeen. Rekrytoinnin avulla yritykseen saadaan lisää työvoimaa ja ... -
Asiakaskokemus brändiuudistuksen jälkeen : Case: Break Sokos Hotel Vesileppis
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää vapaa-ajan matkustajien asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä ja mieleenpainuvia asioita Break Sokos Hotel Vesileppiksestä brändiuudistuksen jälkeen. Sokos Hotels jakoi ... -
Asiakaskokemus ja elämyksen muodostuminen yrityksessä Avantosauna Lauteet Oy
(2022)Avantosauna Lauteet Oy on Siilinjärvellä sijaitseva yleinen talviuintisauna. Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa yrityksen luomaa asiakaskokemusta sekä millaiset tekijät muodostavat elämyksen siellä. Tavoitteena ... -
Asiakaskokemus ja palvelun laatu: Case Kahvila-Konditoria Houkutus Kuopio
(2020)Opinnäytetyö on tutkimuksellinen opinnäytetyö, jossa tehtiin mystery shopping kuopiolaiseen Kahvila-Konditoria Houkutukseen. Idea opinnäytetyöhön saatiin Houkutuksen yrittäjältä Pirkko Burmanilta, joka toimii opinnäytetyön ... -
Asiakaskokemus Ravintola Hyvä Huomenessa
(2020)Opinnäytetyömme tarkoituksena oli selvittää Ravintola Hyvä Huomenen asiakaskokemuksen tila ja mahdolliset kehityskohteet. Tutkimus toteutettiin kahdessa eri toimipisteessä, Bioteknialla ja Pohjola Sairaalla ja aineisto ... -
Asiakaslähtöisyys kokoustoiminnan kehittämisessä Break Sokos Hotel Tahkolla
(2020)Asiakaslähtöisyys on tämän päivän liiketoiminnassa menestymisen välttämättömyys. Luoda odotukset ylittäviä asiakaskokemuksia muistijälkiä jättävästi sekä asiakkaiden käyttäytymisen ennakointi ja tulkinta on toiminnan ... -
Asiakaspalvelusta ylivoimatekijä esimiestyöllä : Case Osuuskauppa PeeÄssä
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Asiakaspalvelu ja sen laatu ovat tänä päivänä yrityksen tärkeimpiä kilpailukeinoja. Jatkuvasti etsitään tapoja erottua kilpailijoista, ja siihen on alettu kiinnittämään erityisen paljon huomiota. Asiakaspalvelun laadun ... -
Asiakasprofiilien määrittäminen: Lapland Hotels Kuopio
(2023)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli määritellä asiakasprofiilit kohdeyritykselle eli Lapland Hotels Kuopiolle sen tyypillisimmistä asiakkaista. Lapland Hotels Kuopion toiveena oli, että tutkimuksessa otettaisiin ...Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad -
Asiakassegmentointi : ravintolan kysyntä ja ostokäyttäytyminen : case: ravintola King's Crown
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyöni on kvantitatiivinen tutkimus, jonka tarkoituksena oli tutkia kuopiolaisten kuluttajien ostokäyttäytymistä ja selvittää heidän tarpeensa ja toiveensa ravintolan tuotteita ja palveluja kohtaan. Tavoitteena ... -
Asiakassegmentointi; suomalaisten pienpanimo-oluiden kuluttajien ostokäyttäytyminen
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2018)Suomalaiset pienpanimot ovat raivanneet tiensä osaksi suomalaista olutkulttuuria. Pienpanimoita on perustettu muutamassa vuodessa kymmeniä ja ala tuntuu olevan jatkuvassa nousussa sekä kasvussa. Suomalaisten pienpanimoiden ... -
Asiakassegmenttinä lapsiperheet : Case Sokos Hotel Tahkovuori
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2011)Lapsiperheet ovat Sokos Hotel Tahkovuoren tärkeä, mutta monipuolisuutensa vuoksi haasteellinen asiakassegmentti. Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää, kuinka lapsiperheet viihtyvät Sokos Hotel Tahkovuorella, mitä ... -
Asiakastiedon hyödyntäminen museokaupan tuotekehityksessä : Case Kuopion museon museokauppa
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyön tavoite on edistää museokaupan tuotekehitystä asiakastiedon pohjalta, miten museokauppa voi tuotevalikoimallaan palvella asiakkaitaan paremmin sekä luoda pohjan Kuopion museon museokaupan tuotekehittämistar ... -
Asiakastiedosta asiakasymmärrykseen : Case Tahkon matkailukeskus
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Asiakaslähtöinen toiminta ja laadukkaat palvelut ovat yhä useamman palveluyrityksen tavoitteita. Aito asiakaslähtöisyys vaatii asiakasymmärrystä, joka on saavutettavissa asiakastietoa monikanavaisesti keräämällä ja sitä ...