• Aamen. - Kävijätutkimus Kuopion Kirkkopäiville 2013 

      Korhonen, Niina; Luukkonen, Niina (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Kirkkopäivät on kirkollinen suurtapahtuma, jonka järjestää Kirkkopalvelut ry. Tapahtuma järjestetään joka toinen vuosi toukokuussa. Kirkkopäiville kokoontuu seurakuntien työntekijöitä ja luottamushenkilöitä ympäri Suomea ...
    • Alkoholituotteen tuotteistaminen ja markkinointi : Ufo Shot Original 

      Pikkarainen, Joonas (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyössä käsitellään Ufo Shot Original – alkoholituotteen tuotekehitystä ja lanseerausta. Prosessin tavoite oli kehittää tuoteideasta Suomen alkoholimarkkinoilla menestyvä tuote. Ensisijainen tavoite oli ravintolamyynnin ...
    • Asenteella ja yhteistyöllä eteenpäin : venäjäosaamisen nykytila ja kehitystarpeita Pohjois-Savon matkailuelinkeinossa 

      Käyhkö, Sari; Laitinen, Niina (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Venäläiset ovat suurin ulkomainen matkailijaryhmä Pohjois-Savossa, ja heidän merkityksensä matkailuelinkeinolle vain kasvaa. Siksi on tärkeää ymmärtää venäläisiä ja venäläisyyttä. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, ...
    • Asiakaskokemus kylpylähotelli Rauhalahdessa 

      Karvinen, Jussi (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää vapaa-ajan matkustajien asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, mieleenpainuvia asioita ja tärkeimpiä motiiveja vierailuun Kuopion kylpyläho-telli Rauhalahdessa. Tavoitteena ...
    • Asiakaskokemuskartoitus Colligentin asiakkaille 

      Liski, Linda (2018)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakaskokemuksen muodostumista toimeksiantajayrityksessä, Collector Bank AB:n Suomen sivuliikkeessä, tarkemmin Colligentin perintäosaston asiakaspalvelussa. Työ toteutettiin ...
    • Asiakastapahtuman järjestäminen matkailualan pienyrityksessä 

      Savolainen, Titta (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tässä opinnäytetyössä tehtävänä oli järjestää Ryhmämatkatoimisto Resviaria Oy:lle uusasiakastilaisuus. Tapahtuman tarkoituksena oli herättää kiinnostusta uusissa ryhmänkerääjäasiakkaissa sekä lisätä myyntiä. Opinnäytetyön ...
    • Asiakastyytyväisyys ja kehittämiskohteet : case Matkailukeskus Rauhalahti 

      Janatuinen, Laura (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Matkailukeskus Rauhalahden kesän 2015 asiakastyytyväisyyskyselyiden pohjalta Matkailukeskus Rauhalahden kehitystarpeet ja asiakasprofiili. Lisäksi työssäni vertaan tekemääni ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely : case Wanhan Kulman Puoti 

      Hyttinen, Hanne (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskyselyn laatiminen ja toteuttaminen Joensuussa sijaitsevalle lähi- ja luomuruokakauppa Wanhan Kulman Puodille. Kyselyssä tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä kaupan tarjoamiin ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely Cumulus Mikkelin aamiaisesta 

      Peltola, Hanna; Siitonen, Tanja (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Cumulus Mikkelin asiakkaiden tyytyväisyyttä hotellin aamiaiseen. Tyytyväisyyttä selvitettiin asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, joka toteutettiin heinäkuussa 2013. Cumulus ...
    • Asiakkaan kokema palvelun laatu - Case: Hotelli Ukko 

      Hartikainen, Päivi (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakkaiden kokemuksia Hotelli Ukon palvelun laadusta. Tavoitteena oli selvittää, mihin palvelun laadun osa-alueisiin asiakkaat olivat tyytyväisiä ja mitkä kaipasivat kehittämistä ...
    • B&B Höntän kartano : sosiaalisen median markkinointisuunnitelma 

      Iso-Ilomäki, Vilma (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ensimmäisen vuoden markkinointisuunnitelma sekä lanseerausmarkkinointisuunnitelma suunnitteilla olevalle B&B-majatalolle Siilinjärven Hamulaan. Toimeksiantajana ...
    • Case Kespro asiakaskokemuksen kehittäminen 

      Wilska, Päivi (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Opinnäytetyössäni tutkin asiakaskokemuksen kehittämistä Kespro Kuopio noutotukussa. Tutkittava asiakasryhmä oli pääasiassa D-asiakkaat, joiden ostot vuositasolla olivat noin 50000-100000 € vuodessa, ja jotka ostivat ...
    • Digitalisaation taso kuntasektorilla : case Varkauden kaupunki 

      Laihonen, Minna; Kuitunen, Vilma (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Varkauden kaupunki. Opinnäytetyössä tehdyn tutkimuksen tavoitteena on selvittää Varkauden kaupungin digitalisaation tasoa kuntalaisten näkökulmasta sekä verrata sitä Porin ja Vaasan ...
    • Ekologinen ja kannattava matkailuliiketoiminta : Kannattavuuslaskelmia Kainiemen huviloille 

      Svärd, Meeri; Räsänen, Kati (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia hypoteesia, jonka mukaan ekologinen matkailuliiketoiminta on kan-nattavampa kuin perinteinen liiketoiminta. Aihetta lähestytään ensin teorioiden kautta ja lopuksi saadut tiedot ...
    • Elokuvamatkailu erityisesti Salzburgissa : Fachhochschule Salzburgin vaihto-opiskelijoiden käsityksiä 

      Lakio, Kristiina (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2014)
      Elokuvamatkailusta puhuttaessa keskittyminen kohdistuu usein matkailijoiden lukumäärään kuvauspaikoille ja siihen, kuinka paljon matkailijat kuluttavat rahaa matkakohteessa. Kuvauspaikkoihin matkustamisesta on tullut vuosien ...
    • Elämyksiä avotulilta 

      Laatikainen, Markku (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Ruokamatkailu Suomessa kasvaa jatkuvasti. Ruokapalveluja tarjoavien yritysten tavoitteena on tuottaa kiinnostavia ja erottuvia palveluja, jotka ovat ainutlaatuisia ja mieleenpainuvia elämyskokonaisuuksia. Tämän toiminnallisen ...
    • Facebook markkinoinnin merkitys yritykselle 

      Jauhiainen, Heidi; Hiltunen, Henriikka (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Sport & Spa Hotel Vesileppis. Opinnäytetyössä tehtävän kampanjan tavoitteena oli sähköisen markkinoinnin avulla lisätä hotellin hiljaisten kuukausien myyntiä. Työssä keskityttiin ...
    • Festivaalikonsepteja etsimässä 

      Oikarinen, Rosa (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia erilaisia musiikkifestivaaleja ympäri maailman. Tavoitteena oli löytää vastaukset kysymyksiin millainen on menestyvä festivaalikonsepti ja millaisilla erikoisuuksilla saadaan asiakkaita ...
    • Free walking tour -konsepti: Perusidea ja toiminta osana jakamistaloutta 

      Murto, Maria (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Free walking tour -kierrokset ovat paikallisten asukkaiden pitämiä nähtävyyksien katselukierroksia, joille osallistuminen on nimensä mukaan ilmaista. Kierroksen päätteeksi voi kuitenkin maksaa haluamansa kokoisen tipin ...
    • From Idea to Implementation - Destination Finland : Developing a package holiday for German tourists 

      Preda, Tuija (Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)
      Topic of the present thesis is to develop customer-oriented tourism product proposals for German tourists travelling to Finland. In addition potential new upcoming segments are estimated. German tourism and German tourists ...