Haku
Viitteet 1-8 / 8
Data Visualization and Its Correlation to the Business Decision-Making Process: Applying Business Intelligence to a Latin-American SME.
(2020)
In 2020, Information Systems are revolutionizing business operations and within that context, the way businesses make their decisions based on their performance analysis. Determining if SMEs are undertaking non-grounded ...
Globaalit trendit pelien markkinoinnissa
(2020)
The subject of this thesis project was to research global players of the video game industry. One of the main goals was to instruct the reader in marketing, sales, product development and ways to do business inside the ...
IMPROVING SPONSORING PARTNERSHIPS IN SPORTS : Case Mikkelin Palloilijat
(2021)
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan sponsorointia urheilussa ja sen kehittämistä. Työn tavoitteena oli tutkia sponsorointia ja soveltaa saatuja tietoja käytännössä urheuluseuran sponsorisopimusten parantamiseksi.
Opinnäytetyön ...
Asiakastiedon hyödyntäminen liiketoiminnassa
(2023)
2000-luvulla asiakkaan rooli liiketoiminnassa on korostunut, ja asiakas on nyt keskeinen markkinoita muovaava tekijä. Asiakaskäyttäytymistä tutkimalla yritykset voivat saavuttaa liiketoiminnallisen edun ja menestyä ...
Opiskelijakunnan jäsenhankintaprosessin kehittäminen
(2022)
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Savonia-ammattikorkeakoulun opiskelijakunnan jäsenyyden myyntiä. Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantajan toiveesta parantaa jo hyvällä tasolla olevaa järjestäytymisastetta vielä paremmaksi. ...
The Challenges of Human Resource Management in Service Business - Case Company X (Property Management)
(2022)
The subject of this thesis is about human resource management and its challenges with an addition of the case company: Company X. The company is specialized in property management provided to its customers. The purpose of ...
Young consumers’ awareness of sustainable fashion in Kuopio
(2023)
Abstract
The fashion industry influences significantly the transition into more sustainable business operations. There are serious environmental, social, and economic implications linked to the creation, use, and disposal ...
Markkinointimixin vaikutus asiakastyytyväisyyteen ja -uskollisuuteen
(2024)
Nykypäivän menestyvät yritykset hyödyntävät markkinointia tehokkaasti ja ovat asiakaskeskeisiä. Markkinoinnilla pyritään vaikuttamaan asiakkaiden odotuksiin ja tyytyväisyyteen erilaisin strategisin työkaluin kuten ...