Haku
Viitteet 1-10 / 21
Aistimisen suuntaaminen ja improvisaatio osana balettituntia
(2020)
Tämä pedagoginen opinnäytetyö käsittelee opetuskokeilua, jossa tarkasteltiin uusia tapoja tanssia klassista balettia aistimisen suuntaamisen sekä improvisaation avulla. Työn tavoitteena oli löytää uusia keinoja opettaa ja ...
BÄNDIKARUSELLI : Bändi-instrumenttien valmentavan opetuksen oppivihko
(2019)
Opinnäytetyönäni olen kehittänyt ja valmistanut oppimateriaalin rytmimusiikin valmentavaa opetusta varten. Olen kehittänyt vuodesta 2014 lähtien Kuopion konservatoriolla bändisoitinten valmentavaa opetusta, ja opetusmuodoksi ...
ME TULEMME TAAS: Suomalaisen elokuvamusiikin konsertin harjoittelun ja esittämisen merkitys Iskelmäsenioreille.
(2020)
Merkitykset ovat päätelmiä itsestämme, todellisuudestamme ja sosiaalisista tilanteista. Merkityksellisyys synnyttää ihmisissä positiivisia hyvän olon tunteita, jotka syntyvät ihmisen toteuttaessa itseään. Opinnäytetyö ...
IMPROVISOINTI: Vinkkejä musiikin perusopetuksen soittotunneille
(2019)
Taiteen perusopetuksen 1.8.2018 voimaan tulleissa uusissa opetussuunnitelmissa on musiikin laajan oppimäärän yhdeksi tavoitealueeksi ja arvioinnin kohteeksi nimetty säveltäminen ja im-provisointi. Jos opettajalla ei ole ...
IHMEEN IHANA SÄVEL HELÄÄ: Immi Hellénin runoihin sävelletyt laulut ja niiden käyttö ohjelmistona kansalaisopiston laulunopetuksessa
(2020)
Tämän kaksiosaisen kehittämistyön tarkoituksena oli selvittää, mitä Immi Hellénin runoja on sävelletty lauluiksi ja käyttää koottua aineistoa ohjelmistona kansalaisopiston laulunopetuksessa.
Aineiston kokoamisessa ...
Balettioppilaan positiivinen itsearviointi taiteen perusopetuksessa
(2019)
Klassinen baletti on tyylillisesti ja teknisesti haastava fyysinen taiteen laji. Balettioppilailla on yksilölliset tavoitteet lajin suhteen, mutta baletinopetus on perinteisesti ollut erittäin opettajakeskeistä. Yksityiskohtaisen ...
Kuuntele mitä sanon, dialogisuus työyhteisön voimavarana
(2019)
Tässä opinnäytetyössä selvitettiin opettajan itsereflektoinnilla vuorovaikutusta ja sen laatua työyhteisössä. Tutkimuksen tavoitteena oli löytää vuorovaikutusta vahvistavia ja heikentäviä tekijöitä. Tiedonkeruumenetelmänä ...
"Jes, olen taas ylittänyt itseni!": Musiikkiopistossa opiskelevien viulunsoitonoppilaiden ja heidän vanhempiensa ajatuksia esiintymisestä
(2020)
Tämä laadullinen opinnäytetyö tutkii musiikkiopistossa opiskelevien viulunsoitonoppilaiden esiintymiskokemuksia. Tavoitteena oli saada tietoa siitä, millaisia kokemuksia oppilas saa esiintymisiin valmistautumisista ja itse ...
Kollegakahvit : Ohjattu parikeskustelun menetelmä musiikkioppilaitoksessa
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2018)
KOLLEGAKAHVIT. Ohjattu parikeskustelun menetelmä musiikkioppilaitoksessa -opinnäytetyö kertoo vertaiskeskusteluun kannustavan kehittämistyön suunnittelusta ja toteuttamisesta musiikkioppilaitoksessa. Projektin tavoitteena ...
Täydennyskoulutuksella musiikkia päivähoidon arkeen
(2020)
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus julkaisi syksyllä 2019 raportin ”Varhaiskasvatuksen laatu arjessa. Varhaiskasvatussuunnitelmien toteutuminen päiväkodeissa ja perhepäivähoidossa”. Julkaisu toi esille huolen ...