Asiakastyytyväisyyskysely Norra-hevosrehuista
Oksanen, Elina (2018)
Oksanen, Elina
Hämeen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805249917
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201805249917
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää mielipiteitä ja käyttökokemuksia Norra-hevosrehuista, sekä niiden markkinoinnista ja myynnistä. Kyseessä on melko uusi rehusarja, josta ei ole aikaisemmin laadittu asiakastyytyväisyyskyselyä, joten työlle oli tarvetta. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Raisioagro Oy. Työn teoriaosuudessa käsittelen asiakaspalvelua ja myyntipsykologiaa.
Kysely toteutettiin keväällä 2018 internetkyselynä Google Forms -ohjelman avulla, ja lähetettiin asiakkaille sähköpostin välityksellä toimeksiantajan toimesta. Kaiken kaikkiaan kysely lähetettiin 262 asiakkaalle, joista 68 vastasi siihen.
Työn tuloksena selvisi, että Norra-rehuja käyttävät pääsääntöisesti 3-7 hevosta omistavat harrastelijat lähes koko Suomen alueella. Asiakkaat olivat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä rehuihin ja niiden ominaisuuksiin. Erityistä kiitosta yritys sai kotiinkuljetuksesta.
Opinnäytetyön tuloksena voidaan todeta, että asiakastyytyväisyyskysely antoi paljon hyödyllistä tietoa asiakkaiden tyytyväisyystasosta, sekä uusia ideoita toimeksiantajan hyödynnettäväksi.
Kysely toteutettiin keväällä 2018 internetkyselynä Google Forms -ohjelman avulla, ja lähetettiin asiakkaille sähköpostin välityksellä toimeksiantajan toimesta. Kaiken kaikkiaan kysely lähetettiin 262 asiakkaalle, joista 68 vastasi siihen.
Työn tuloksena selvisi, että Norra-rehuja käyttävät pääsääntöisesti 3-7 hevosta omistavat harrastelijat lähes koko Suomen alueella. Asiakkaat olivat pääsääntöisesti erittäin tyytyväisiä rehuihin ja niiden ominaisuuksiin. Erityistä kiitosta yritys sai kotiinkuljetuksesta.
Opinnäytetyön tuloksena voidaan todeta, että asiakastyytyväisyyskysely antoi paljon hyödyllistä tietoa asiakkaiden tyytyväisyystasosta, sekä uusia ideoita toimeksiantajan hyödynnettäväksi.