Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Seinäjoen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastyytyväisyyskysely Keskisen Kello Oy:n verkkokaupasta

Viiru, Pinja; Kulju, Tommi (2018)

 
Avaa tiedosto
Kulju_Tommi_ ja_Viiru_Pinja.pdf (715.4Kt)
Lataukset: 


Viiru, Pinja
Kulju, Tommi
Seinäjoen ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018052510198
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Keskisen Kello Oy:n verkkokauppaan. Opinnäytetyön ensimmäisenä tavoitteena oli perehtyä hyvän verkkokaupan piirteisiin. Toisena tavoitteena oli haastatella Keskisen Kellon toista omistajaa ja verkkokaupan puolella työskentelevää Marko Keskistä sekä toimitusjohtajaa Jari Rajalampea. Opinnäytetyön kolmantena tavoitteena oli toteuttaa asiakastyytyväisyystutkimus Keskisen Kellon verkkokaupan asiakkaille.

Opinnäytetyön teoreettinen osuus koostuu kokonaisuudessaan verkkokaupan toiminnasta, ominaispiirteistä ja markkinointikeinoista. Oikein johdettuna verkkokauppa voi avata yritykselle paljon mahdollisuuksia. Yrityksen on tärkeää ottaa huomioon monia pieniä ja isompia asioita, jotta verkkokaupan toiminta olisi sujuvaa. On tärkeää rajata verkkokaupan tavoitteet jo alussa ja toimia niiden mukaan sekä kartoittaa jatkuvasti tulevaisuuden mahdollisuuksia ja haasteita. Monia osa-alueita, kuten myyntiä, markkinointia ja asiakastyytyväisyyttä, on mahdollista mitata, jolloin yritys saa tarkemman kuvan niiden toimivuudesta. Asiakastyytyväisyys on asiakkaiden tunnereaktio, joka koostuu heidän positiivisista tai negatiivisista kokemuksista ja ennakkoluuloista. Yrityksen pyrkimyksenä on pitää asiakkaat tyytyväisinä, jolloin he pysyvät jatkossakin asiakkaina.

Opinnäytetyön empiirinen osuus koostuu asiakastyytyväisyyskyselystä sekä henkilökunnan haastattelusta. Toimeksiantajan toiveena oli saada tutkimuksen avulla tietoa asiakkaiden tyytyväisyydestä verkkokaupan toimintaa, tuotteita ja ulkoasua kohtaan.

Asiakastyytyväisyystutkimus toteutettiin kvantitatiivisena tutkimuksena, mutta se sisälsi myös avoimia kysymyskenttiä, joilla saatiin lisäksi tarkempaa ja laadullisempaa tietoa. Kyselylomake lähetettiin toimeksiantajayrityksen verkkokaupan asiakkaille sähköpostiin. Kyselyyn vastasi 2587 Keskisen Kello Oy:n verkkokaupan asiakasta.

Saatujen tulosten perusteella selvisi, että vastaajat ovat suurimmaksi osaksi tyytyväisiä Keskisen Kello Oy:n verkkokauppaan. Vastaajien parannusehdotuksiksi nousivat verkkosivujen visuaalinen ulkoasu ja sivuston käytettävyys mobiililaitteilla.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste