- Selaus nimekkeen mukaan Kymenlaakson ammattikorkeakoulu

    • The 2010 International Business curriculum of Kymenlaakso University of Applied Sciences and the changing demands of working life. 

      Sato-Roitto, Yuri (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2007)
      Working environment has been changing rapidly and becoming more competitive due to the economic change, labour market flexibility and many other reasons. To identify skills and competencies which today's individuals need ...
    • 2d pelin luonti iPadille Unity3d-ohjelmistolla 

      Nousiainen, Niko (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2014)
      Opinnäytetyön aihe oli kaksiulotteisen pelin luonti Unity3d-ohjelmistoa ja Orthello2d-lisäosaa käyttäen. Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa iPad-laitteella toimiva peli. Opinnäytetyön tekeminen ...
    • 2D-grafiikkamoottori 

      Moisio, Sami (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tässä opinnäytetyössä käsitellään kaksiulotteisen grafiikkamoottorin rakenteiden ja toiminnan suunnittelua ja toteutusta. Työssä selvennetään syitä oman grafiikkamoottorin tekoon ja esitellään moottorien yleisiä ominaisuuksia. ...
    • 2d-peliohjelmointi Unityä käyttäen 

      Husso, Sami (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2013)
      Unity on peliohjelmointiympäristö, jonka avulla pelintekijä pystyy kehittämään pelejä monelle eri alustalle. Unity on saatavilla monelle eri käyttöjärjestelmälle. Unityn ohjelmointi perustuu script-tiedostoihin, joita ...
    • 2D-VIIVAKOODIEN HYÖDYNTÄMINEN VÄHITTÄISKAUPASSA KULUTTAJILLE SUUNNATTUNA PALVELUNA 

      Rivinoja, Mikko (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli hankkia tietoa koskien 2D-viivakoodeilla mahdollistettavaa kuluttajille suunnattua mobiilia palvelua sekä tutkia, mitä lisäarvoa kyseinen palvelu kuluttajille ja yrityksille toisi. Teoriaa on ...
    • 2D-viivakoodin käyttömahdollisuudet elintarviketeollisuudessa 

      Ylinen, Jukka (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyön aiheena on 2D-viivakoodin käyttömahdollisuudet elintarviketeollisuudessa. Tarkoituksena oli perehtyä 2D-viivakoodien tekniikkaan, toimintaan ja niiden käyttömahdollisuuksiin elintarviketeollisuudessa. ...
    • 2Tila taidetyöpaja 

      Laukkanen, Petri (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2011)
      2Tila taidetyöpaja pitää sisällään julkisiin tiloihin toteutettavan, kollektiivisesti suunnitellun seinämaalauksen. Tutkimuksellinen ja produktiivinen osio rajautuu nuorisotalojen tiloja parantavaan prosessiin ...
    • 3 - 4-vuotiaiden lasten sosioemotionaalisten taitojen kehittyminen tenavajumpassa 

      Heino, Elina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tutkimuksen tarkoitus oli selvittää, kehittyvätkö 3 – 4-vuotiaiden lasten sosioemotionaaliset taidot tenavajumpassa. Lisäksi haluttiin selvittää osaako 3 – 4-vuotias lapsi itse arvioida sosioemotionaalisia taitojaan. ...
    • 3 – 6-vuotiaiden liikunnallisen kehityksen tukeminen vuorohoidossa 

      Hyppänen, Maria (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää miten kahdessa Kouvolan kaupungin 24/7-vuoropäiväkodissa tuetaan 3 – 6-vuotiaiden lasten liikunnallista kehitystä varhaiskasvatuksen liikunnan suosituksiin perustuen. Alatavoitteena ...
    • 3-5-vuotiaiden lasten reippaan liikunnan määrä päiväkodissa 

      Koivu, Suvi (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää saavatko 3–5-vuotiaat lapset suositusten mukaisesti liikuntaa liikuntapainotteisessa päiväkodissa. Varhaiskasvatuksen liikunnan suositusten mukainen määrä on tuon ikäisillä lapsilla ...
    • 3. -luokkalaisten lasten ravitsemustiedon kehittämisprojekti 

      Harjulahti, Pauliina; Lähteenmäki, Iina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2011)
      TIIVISTELMÄ KYMENLAAKSON AMMATTIKORKEAKOULU Hoitotyön koulutusohjelma HARJULAHTI, PAULIINA LÄHTEENMÄKI, IINA 3.-luokkalaisten lasten ravitsemustiedon kehittämisprojekti Opinnäytetyö 49 sivua + 9 liitesivua Toim ...
    • 3D mallinnus peleihin ja mallien käyttö Unity3D:ssä 

      Salo, Elina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2015)
      Nykyään suuri osa peleistä käyttää 3D-grafiikkaa peleissään 2D-grafiikan sijaan. Tämän takia pelialalla olisi hyvä osata tehdä 3D-malleja, sekä tietää kuinka niitä malleja käytetään pelien tekemisessä. Opinnäytetyössä ...
    • 3D-Mallintamisen hyödyntäminen rakennushankkeen suunnittelussa 

      Yrjönen, Riku (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyö tehtiin Karhulan Kanttarellit Ry:lle. Karhulan Kanttarellit tarvitsivat tilat kokousten pitämiseen ja majoittamiseen. Kanttarellit tilasivat lupakuvat ja rakennekuvia Insinööritoimisto KyAMK:ilta. Työn edetessä ...
    • 3D-mallintamisen ja -animoinnin hyödyntäminen 2D-pelituotannossa 

      Talasmäki, Elina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      3D- ja 2D -grafiikoiden yhdistäminen peleissä tai muussa mediassa ei ole mikään uusi tai poikkeuksellinen asia. Kyseistä tapaa on käytetty jo pitkään ja useammalla eri tavalla, jotta saavutettaisiin haluttuja hyötyjä. Nämä ...
    • 3D-PELIHAHMON MALLINNUS ZBRUSHILLA 

      Piippo, Jarkko (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyössä pyritään selvittämään pelihahmon mallinnukseen liittyviä toimintatapoja pelkästään Zbrushia käyttäen. Zbrush on digitaalinen veisto ohjelma, jolla pystyy tuottamaan korkea resoluutioista 3D-grafiikkaa ...
    • 3D-suunnitteluohjelmiston käyttöönotto: käyttöohjeen dokumentointi ja koulutus 

      Palonen, Sami (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2010)
      Etteplanilla on ollut suunnitteilla Siemens PLM Softwaren NX-ohjelmiston käyttö eräälle asiakkaalle tehtäviin 3D-mallintamisiin. NX on kolmiulotteinen suunnitteluohjelmisto tuotekehityksen, valmistuksen ja suunnittelun ...
    • 3D-tuotanto animaatiokilpailuun 

      Korhonen, Vili (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyössä käsitellään 3D-mallien ja niiden animaatioiden tuottamista 3D-animaatiokilpailuun. Produktiivinen osuus sisältää kilpailuun lähetettävien 3D-mallien tuotannon niiden suunnittelusta mallintamiseen ja ...
    • 3PL-palveluntarjoajien selvittäminen ja vertailu Marioff Corporation Oy:n yhteistyökumppaniksi 

      Hirvonen Prieto, Anniina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Marioff Corporation Oy:lle sopivimmat 3PL-palveluntarjoajat tuleviin käyttötarkoituksiin. Ulkoistamisen kohteena on yrityksen sisäisen Lean Transformation -muutosprojektin ...
    • 40–65-VUOTIAIDEN NAISTEN ITSENSÄ KOKEMA ELÄMÄNLAADUN MUUTOS – RAND-36-ELÄMÄNLAATUMITTARIN AVULLA VUOSINA 2012 JA 2013 KERÄTTYJEN AINEISTOJEN VERTAILU 

      Kokko, Jaana; Ihonen, Kati (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tässä tutkimuksessa vertailtiin RAND-36-elämänlaatukyselyn avulla 40 – 65-vuotiaiden kymenlaaksolaisten naisten elämänlaadun muutoksia neljän vuoden projek-tin aikana. Elämänlaadun muutoksia vertailtiin koetun terveyden, ...
    • 8-KIELINEN FANNED-FRET -KITARA : Mikko Sinkkonen, Opinnäytetyö 2009 

      sinkkonen, mikko (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2009)
      Ensimmäiset lankku-sähkökitarat tulivat markkinoille 1950-luvulla, ja siitä lähtien sähkökitara on pysynyt muotoilultaan ja tekniikaltaan lähes muuttumattomana. Aika-ajoin kitaramarkkinoille lanseerataan uudenlaisia ...