• 3D-mallintamisen ja -animoinnin hyödyntäminen 2D-pelituotannossa 

      Talasmäki, Elina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      3D- ja 2D -grafiikoiden yhdistäminen peleissä tai muussa mediassa ei ole mikään uusi tai poikkeuksellinen asia. Kyseistä tapaa on käytetty jo pitkään ja useammalla eri tavalla, jotta saavutettaisiin haluttuja hyötyjä. Nämä ...
    • 3D-PELIHAHMON MALLINNUS ZBRUSHILLA 

      Piippo, Jarkko (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2012)
      Opinnäytetyössä pyritään selvittämään pelihahmon mallinnukseen liittyviä toimintatapoja pelkästään Zbrushia käyttäen. Zbrush on digitaalinen veisto ohjelma, jolla pystyy tuottamaan korkea resoluutioista 3D-grafiikkaa ...
    • 3D-tuotanto animaatiokilpailuun 

      Korhonen, Vili (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyössä käsitellään 3D-mallien ja niiden animaatioiden tuottamista 3D-animaatiokilpailuun. Produktiivinen osuus sisältää kilpailuun lähetettävien 3D-mallien tuotannon niiden suunnittelusta mallintamiseen ja ...
    • Aacon Oy:n yritysilmeen kehittäminen 

      Koivunen, Tommi (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2012)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on Aacon Oy:n yritysilmeen uudistaminen. Työhön kuuluu tunnuksen uudistaminen, värien määrittely ja typografian valinta. Työssä kuvataan myös yrityksen markkinointimateriaalien ja muun graafisen ...
    • Aalto - lyhytelokuvan käsikirjoittaminen 

      Luotonen, Katri (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyössä perehdytään käsikirjoittamisen dramaturgisiin malleihin sekä tutkitaan elokuvan rakenteellisia ja kerronnallisia vaihtoehtoja. Työssä tarkastellaan elokuvan historiaa kerronnan näkökulmasta sekä vertaillaan ...
    • AIKAKAUSLEHDEN KANNEN TUTKIMINEN VISUAALISUUDEN JA TYPOGRAFIAN NÄKÖKULMASTA 

      Bröms, Birgitta (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön päätehtävänä on avata kannen ulottuvuuksia, mahdollisuuksia ja problematiikkaa. Päätehtävän asettaminen perustuu kannen tärkeyteen lehden kokonaiskuvaa ajateltaessa. Näyttävän lehden kansi on suuri ...
    • ALKOHOLITUOTTEESTA BRÄNDIKSI 

      Puhakka, Pekka (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäyte tarkastelee visuaalisen suunnittelun osuutta tuotekehitys prosessissa, jonka tavoitteeksi on asetettu The Ufo Shot Original-alkoholituotteen brändin kehittämiseen. Lähiajan tavoite oli tuotepakkauksen päivittäminen ...
    • Animaatio kuvittajan näkökulmasta 

      Tervo, Elli (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tämä opinnäytetyö kertoo piirrosanimaatioprojektin etenemisestä ja toteutuksesta ku-vittajan näkökulmasta. Opinnäytetyönä on toteutettu muutaman minuutin lyhytanimaatioelokuva yhteistyössä av- ja uusmedia linjan viimeisen ...
    • Animaation alkutuotanto : Tunnelman luominen ja tarinankerronta Niin metsä vastaa -lyhytanimaatiossa 

      Porvari, Minna (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tässä opinnäytetyössä käsitellään Niin metsä vastaa -lyhytanimaation esisuunnittelu-vaihetta sekä alkutuotantovaiheen käsikirjoittamista ja kuvakäsikirjoittamista. Lisäksi tarkastelun kohteena on tarinankerronta sekä ...
    • Animoidun lyhytelokuvan tuotantovaiheet. Case: PolaroidMan 

      Suhonen, Kati (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tässä opinnäytetyössä käsitellään animoidun lyhytelokuvan eri tuotantovaiheita. Tuotantovaiheet on jaettu kolmeen osaan: esituotantovaiheeseen, tuotantovaiheeseen ja jälkituotantovaiheeseen. Tuotantovaiheiden tutkimuksen ...
    • ANIMOITU 3D-VALIKKO INTERNETSIVUILLA 

      Soininen, Henna-Riikka (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on internetsivut stoner rock -yhtyeelle nimeltä Boner. Etusivulla on 3D-animaatio, josta voi navigoida syvemmälle sivulle. Animaatiossa on avaruusmaisema, ja se on sarjakuvatyylinen. Kraatterista ...
    • Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:n brändin suunnittelu ja toteutus 

      Tukiainen, Jouni (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön aiheena on visuaalisen identiteetin suunnittelu ja toteutus Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy:lle. Arkkitehtisuunnittelu Pakkanen Oy on pieni arkkitehtitoimisto Kouvolassa. Suunnittelutyön tavoitteena ...
    • Artistin visuaalinen ilme 

      Korhonen, Jenny (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön aiheena on laulaja-laulunopettaja Jenni Ylätalon artistinimen Jenniyn visuaalisen ilmeen rakentaminen. Opinnäytetyö tutkii brändäystä keskittyen graafisen ilmeen rakentamisen tärkeimpiin kohtiin. Työ vertailee ...
    • Asiakashallinta suunnitteluprosessissa : Visuaalinen ilme ja verkkosivut OnnenTaidot-pienyritykselle 

      Lampikoski, Elina (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa verkkosivut, visuaalinen ilme sekä logo OnnenTaidot- pienyritykselle. OnnenTaidot on Mia-Marja Laitisen perustama kotkalainen yhden hengen yritys, joka tuottaa ...
    • Avustajat, olkaa hyvä! : 2. apulaisohjaajan rooli kokopitkässä elokuvassa 

      Mukkala, Laura (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tavoite on selventää toisen apulaisohjaajan työnkuvaa suomalaisessa kokopitkässä elokuvassa. Työnimikettä tutkitaan kirjallista materiaalia ja omakohtaista kokemusta hyödyntäen sekä ...
    • Biljardin SM-loppukilpailujen monikameraohjaus 

      Laine, Samuli (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2009)
      Eri biljardilajien SM-loppukilpailut ovat järjestetty yhdeksi tapahtumaksi vuodesta 2003 lähtien. Kyseiseen finaaliin pääsee karsintakilpailujen kautta, neljästä eri lajista, neljä parasta pelaajaa, joiden kesken mitalit ...
    • CD-ja LP-julkaisun graafinen ilme 

      Erkkilä, Timo (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2009)
      Opinnäytetyöni asiakas on suomalainen punk- ja hardcore-levy-yhtiö Combat Rock Industries. Toimeksiantona oli toteuttaa St.Hood-nimisen metallisen hardcore-bändin uuden julkaisun, For the Dead:n CD- sekä LP-levynkansien ...
    • Del-tuote Oy:n graafinen ohje 

      Heinonen, Janne (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2010)
      Työn tavoitteena on suunnitella Del-tuote Oy:lle graafinen ohje, joka selkeyttää yrityksen visuaalista kokonaisilmettä ja tukee parhaalla mahdollisella tavalla sen tuotteiden markkinointia. Yrityksellä ei tähän mennessä ...
    • DeM-Profit Verkkosivujen toteutus ja nopeusoptimointi 

      Karjalainen, Heini (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tavoitteena tässä opinnäytetyössä oli suunnitella ja toteuttaa verkkosivut DeM-Profit –suunnittelutoimistolle. DeM-Profit on pieni yritys, jonka palvelut koostuvat yritysviestinnästä, muotoilusta ja tuotekehityksestä. ...
    • DEMON SCROLL -MOBIILIPELIN IDEOINTI, GRAFIIKKA JA ANIMAATIO 

      Kemppainen, Joni (Kymenlaakson ammattikorkeakoulu, 2011)
      Tässä opinnäytetyössä tutkitaan hyvien pelien piirteitä ja ominaisuuksia niin visuaalisuuden kuin pelattavuuden kannalta, joiden pohjalta aloin työstää Demon Scroll -peliä. Demon Scroll on iPhone- ja mahdollisesti myös ...