KoulutusalaTurun ammattikorkeakouluKauneudenhoitoala

    • Ajanhallinta : ajanhallinta ja työntehostaminen -koulutus 

      Kukk, Eneli (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Miten voimme olla hyviä ajanhallinnassa kun aikaa ei voi hallita? Mitä tehdä, kun töitä vyöryy päälle niin, ettei aika riitä niiden tekemiseen. Stressi vie yöunet ja tuntuu, että ei pysty enää hallitsemaan omaa elämää? ...
    • Ajatuksia E-Portfolion hyödyntämisestä 

      Kytölä-Lundström, Hanna (Turun ammattikorkeakoulu, 2014)
      Projektiaiheen ajankohtaisuus ja tulevaisuuden työmarkkinat olivat tärkein syy lähteä tutkimaan lähemmin verkossa tapahtuvaa oppimista. Discendumin tarjoama Kyvyt.f –palvelun ePortfolio on PLE (Personal learning Environment) ...
    • Ammattisanakirja kauneudenhoitoalalle : suunnitelmasta toteutukseen 

      Sintonen, Johanna; Karvonen, Anna (Turun ammattikorkeakoulu, 2011)
      Kauneudenhoitoalan kansainvälistyessä alan ammattilaisten tarvitsee hallita alansa erikoissanastoa yhä useammalla kielellä. Tätä tarvetta vastaamaan luotiin toiminnallinen opinnäytetyö, joka tuottaa kauneudenhoitoalalle ...
    • Apteekkikosmetiikan myynnin kehittäminen 

      Kotiniemi, Jenny (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyö käsitteli apteekkikosmetiikan myynnin kehittämisprosessia, jonka tuotoksena oli käsikirja myynnin kehittämiseen. Toimeksiantajana toimi turkulainen Pyhän Henrikin apteekki sekä sen yhteydessä toimiva kauneushoitola ...
    • Asiakastyytyväisyyden lähteillä : case HYPOXI(R) -studio Turku 

      Sukkinen, Elina (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Turun HYPOXI® -studion asiakastyytyväisyyden taso. Aikaisempaa työkalua sen kartoittamiseen ei ollut, joten tyytyväisyyttä lähdettiin kartoittamaan laaditulla kyselyllä, joka ...
    • Asiakastyytyväisyyskysely apteekkiin : case Hansatorin Apteekki 

      Rouhiainen, Maria (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella ja teettää onnistunut asiakastyytyväisyyskysely Turun Hansatorin apteekkiin. Kyselyn tavoitteina oli selvittää vastaako apteekin toiminta myös asiakkaiden silmin apteekin ...
    • AVANTGARDE 2.0 

      Vienola, Noora (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Viimevuosina turkulaisen AVANTGARDE-kampaamon merkittävimmät kehitysaskeleet on otettu koulutuksen ja tuotekehityksen puolella maanlaajuisesti, jonka vuoksi opinnäytteessäni palaankin takaisin yrityksen juurille. Yritys ...
    • Brändi antaa lisäarvoa : asiantuntijaluennosta kilpailuetua yritykselle 

      Kinnunen, Jani (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Brändääminen on tätä päivää. Ammatillisen henkilöbrändin avulla voidaan erottautua massasta. Työnhaussa erottautuminen ja itsensä tuotteistaminen kulkevat käsi kädessä uralla etenemisen ja työmarkkinoilla sijoittumisen ...
    • Brändiopas : brändäys kauneudenhoitoalalla 

      Rastas, Kaisa (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Brändit vetoavat asiakkaan tunteisiin ja tuottavat elämyksiä sekä unohtumattomia kokemuksia. Brändi on aineeton ulottuvuus, mielikuva, joka rakentuu asiakkaan mielessä. Brändi onkin hieman erilainen eri ihmiseltä kysyttäessä. ...
    • Case Tigo : tarinan viemää 

      Kohonen, Sini; Kuittinen, Noora (Turun ammattikorkeakoulu, 2013)
      Kaikki sai alkunsa keväällä 2013 projektista, jonka saimme käsiimme ahkeran etsinnän tuloksena. Aluksi projektisuunnitelmana oli toteuttaa markkinointikeinoja uudelle vaatealan yritykselle, joka rohkeasti avaa ovensa ...
    • Erillisistä tekijöistä yhtenäiseksi kokonaisuudeksi : muutoksia askel askeleelta 

      Sirén, Iina (Turun ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyöni aiheena on Kauneushoitola Le Sorellen kehittäminen, ja yrityksen yhtenäistäminen. Projektissa käyn läpi kauneushoitolan tämänhetkistä tilannetta, niin johdon kuin yrityksessä työskentelevien yrittäjien ...
    • Erotu tyylillä, johda laadulla : laadukkaan johtamisjärjestelmän kehittäminen Clipp-huone Oy:lle 

      Päkkilä, Suvi; Siipola, Salla-Mari (Turun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Laadukkaan johtamisjärjestelmän kehittäminen Clipp-huone Oy:lle Laatu on nykyään tärkeä kilpailuetu kauneudenhoitoalan yrityksissä. Laadukas esimiestyö sitouttaa henkilöstöä yritykseen ja johtaa parempaan palvelun ...
    • Esimiestyökokeilu kauneudenhoitoalan ketjuyrityksessä : kohdeyritys Tuccabaja Company 

      Sipovaara, Mari (Turun ammattikorkeakoulu, 2013)
      Kauneudenhoitoalalla sopimusyrittäjämäinen toiminta on lisännyt kasvuaan. Ketjuyritysten koko kasvaa sekä toiminta monipuolistuu ja laajenee kaiken aikaa. Se asettaa haasteita työyhteisössä toimimiseen, henkilöstön hallintaan ...
    • Estheticas utvecklingsmöjligheter : en granskning av Estheticas kundkrets och kundrelationer 

      Björkfelt, Nina (Turun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Jag har gjort ett arbete om Esthetica som är den skönhetssalong som kosmetologstuderandena i vår yrkeskola Axxell i Pargas övar sina praktiska färdigheter i. Målet med mitt arbete är att granska Estheticas olika kundsegment för ...
    • Etämyynnin ja myymälöiden prosessien mallintaminen : case Hairmail Oy 

      Leppäniemi, Lotta (Turun ammattikorkeakoulu, 2013)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli laatia prosessikuvaukset ja työohjeet Hairmail Oy:n etämyynnin ja myymälöiden tärkeimmille prosesseille. Prosessikuvaukset ovat osa yrityksen laajempaa toiminnan kehittämisprojektia. ...
    • Hands Up -myynti- ja asiakkuuksien hallinta koulutus 

      Alenius, Pauliina; Kokko, Iina (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyönä suoritettiin myynti- ja asiakkuuksien hallinta koulutus Helsingissä 6.12.2014 KICKS-kosmetiikkamyymälöiden Kampin ja City Centerin henkilökunnalle. Ennen varsinaista koulutuspäivää laadittiin koulutuksesta ...
      Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
    • Hiusalan maahantuontiyritysten koulutustarjonnan kohtaanto ja kehittäminen 

      Parviainen, Helena (Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
      Opinnäytetyössä tarkasteltiin, miten hiusalan ammattilaiset kokivat tämän päivän maahantuontiyritysten järjestämät koulutukset, ja minkälaisia kehittämiskohteita kolutuksissa mahdollisesti olisi. Tutkimus toteutettiin ...
    • Hiuskosmetiikan ostopäätökseen vaikuttavat tekijät : case: Schwarzkopf Professional 

      Winter, Mirka; Haverinen, Maiju (Turun ammattikorkeakoulu, 2009)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa kuluttajien hiuskosmetiikan ostopäätöksiin vaikuttavia tekijöitä. Opinnäytetyö tehtiin kampaamoalan maahantuojalle Schwarzkopf Professional Finlandille. Tutkimusmetodi oli ...
    • Hiusmuotoilua Tunteella 

      Isoviita, Riika (Turun ammattikorkeakoulu, 2012)
      Suomessa perustetaan vuosittain valtava määrä uusia parturi-kampaamoita. Itsestänikin tuli kampaamon omistaja tammikuussa 2012. Olen siinä mielessä onnekas, että sain kampaamon perustamiseen runsaasti tukea työnantajaltani ...
    • Interactive visibility for the new image : the Innovation Company® 

      Kares, Tiia (Turun ammattikorkeakoulu, 2014)
      This thesis was made in collaboration with a company called The Innovation Company®, which operates in the industry of cosmetic raw materials. The author was an intern in the company and the contact person was the company’s ...