Haku
Viitteet 1-10 / 11
Matkailuyrittäjä : oletko valmis huippusesonkiin?
(Turun ammattikorkeakoulu , 2019)
Tarkistuslistamme matkailuyrityksille - Varsinais-Suomessa kesä on matkailun pääsesonki. Nyt on h-hetki tarkistaa, ovatko menestyksen avaimet käsissä. Tavoitteenahan on, että bisnes kukoistaa ja asiakas on vierailun jälkeen ...
Maaseutumatkailuyrityksen tietoreppu : opas kilpailukyvyn ja elämyksellisyyden kasvattamiseksi
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Tämä opas nostaa esille matkailualan ajankohtaisia teemoja yrityshaastattelujen ja tietoiskujen avulla. Soveltamalla esiteltyjä hyviä käytänteitä yritys voi parantaa kilpailukykyään sekä kehittää tarjoamaansa asiakaskokemusta ...
Online-varaukset ja -maksut ovat tätä päivää
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Viimeistään nyt on seuraava digiloikka ajankohtainen ainakin yksittäismatkailijoista eläville yrityksille: useimmat asiakkaat haluavat varata ja maksaa matkapalvelunsa verkossa, monet mobiilisti. Visit Finlandin 2017 ...
Videolla koukutat matkasta haaveilivia
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Vajaan minuutin mainosvideosta potentiaalinen asiakas voi saada paljon laajemman käsityksen tarjonnasta kuin
lukemalla saman ajan mainostekstiä. Video synnyttää tekstiä nopeammin tunteita ja vapaa-ajan matkoja ostetaankin ...
Matkanjärjestäjäyhteistyö voi poikia asiakkaita vuosiksi eteenpäin
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Matkailijoiden online-varaaminen kasvaa vauhdilla, mutta joissakin maissa on edelleen tapana ostaa etenkin ulkomaanmatkoja matkatoimistosta tai matkanjärjestäjältä. Visit Finlandin tutkimuksessa vuonna 2017 verrattiin ...
Teknologialla kilpailuetua
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Kasvu matkailussa on kulkenut käsi kädessä teknologian kehityksen kanssa. Juna-, auto- ja lentoliikenteen kehitys
on mahdollistanut matkailijavolyymin nousun. Globaalit matkailupalveluiden jakelujärjestelmät (esim. ...
Avaimia elämyksen synnyttämiseen
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Asiakkaalla voi olla aihetta juhlaan tai hän haluaa kokea jotain ainutkertaista. Tällöin ei riitä peruspalvelu, esimerkiksi baarin arkilounas, vaan hän on valmis panostamaan rahallisestikin enemmän kokeakseen jotain ...
Suomalainen elämäntapa matkailutuotteena
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Purhonen (2014) määrittää elämäntavan laajemmaksi, pysyvämmäksi kokonaisuudeksi, joka kumpuaa sosiaalisista
rakenteista ja materiaalisista elinoloista. Roosin (1988) mukaan suomalaista elämäntapaa ovat eristyvyys ja käsitys ...
Matkapalveluyhdistelmiä tarjolla : tunnetko uudet lait?
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Valmismatkalainsäädäntö muuttui, ja aiempaa useampi matkailuyritys tulee lakien soveltamisen piiriin. 1.7.2018 alkaen sovelletaan lakia matkapalveluyhdistelmistä, lakia matkapalveluyhdistelmien tarjoajista sekä lakia ...
Laadulla asiakastyytyväisyyttä ja kannattavuutta
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)
Tämän päivän matkailijoiden laatuodotukset ovat keskimäärin korkeammalla kuin pari vuosikymmentä sitten. Matkailijoilla on monipuolisempaa kokemusta matkailupalveluista ja palveluiden laadusta löytyy aiempaa paljon enemmän ...