Haku
Viitteet 1-6 / 6
Nuoren itsetuntoon vaikuttaminen teatteri-ilmaisun ohjaajan työssä
(2019)
Tämä opinnäytetyö tutkii, mikä vaikutus teatteri-ilmaisun ohjaajan työtä tekevällä on nuoren itsetuntoon. Opinnäytetyö kuvaa teatteri-ilmaisun ohjaajan työtä lähinnä harrastajateatteriympäristössä. Opinnäytetyössä pohditaan ...
Tyttöjen kirjoituksia : Draama-MES®-menetelmä lastensuojelutaustaisille nuorille
(2019)
Tämän ylemmän ammattikorkeakoulun opinnäytetyön tavoitteena on kuvata kehittämishankkeeni Tyttöjen kirjoituksia kulkua. Hankkeessa työpari Veera Alaverronen (Teatteri-ilmaisun ohjaaja AMK, PsM) ja Anna Hellstén (teatteri-ilmaisun ...
"Parempi kuin ei mitään" : kokemuksia sirkuksen etäopetuksesta koronapandemian aikana
(2022)
Opinnäytetyö käsittelee sirkuksen etäopetusta koronapandemian aikana vuosina 2020–2021. Aihetta tarkastellaan lasten ja nuorten sirkusharrastuksen näkökulmasta. Opinnäytetyössä haetaan vastauksia seuraaviin kysymyksiin: ...
Erityisen herkästi läsnä : erityisherkkyyden kohtaaminen teatteri-ilmaisun ohjaajan työssä
(2021)
Tavoitteena opinnäytetyössäni on selvittää, millaisilla keinoilla teatteri-ilmaisun ohjaaja voi huomioida, rohkaista ja tukea erityisherkkiä osallistujia toimiessaan ohjaajana tai tehdessään pedagogista työtä. Tämä toteutetaan ...
AJASTAIKA : perinteiden merkitys nuoren kansantanssijan elämässä
(2021)
Tämän opinnäytetyön tutkimusraportin sekä tanssitaideteoksen tarkoitus on tehdä tutuksi kansanperinnettä ja elämän merkkihetkien traditioita. Avaan myös millaisia merkityksiä perinteillä ja rituaaleilla on nuorelle ...
Puhetta tanssista -podcast : podcast taidetanssin tunnettuuden edistäjänä
(2023)
Opinnäytetyöni kehittämishankkeena tuotin Puhetta tanssista -podcastin. Tavoitteena oli edistää taidetanssiaiheisella podcastilla taidetanssin tunnettuutta. Tein Puhetta tanssista -pilottijaksosta kyselyn, jonka tarkoituksena ...