Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 16
Toimintakortit Norlandia Puiston pihaliikuntaan : ulkoliikunnalliset leikit varhaiskasvatuksessa
(2022)
Kehittämistyön tarkoituksena on ollut edistää päiväkodin pihalla tapahtuvaa liikuntaa varhaiskasvatuksessa. Tavoitteena on ollut suunnitella ulkoliikunnallisia leikkejä pääsääntöisesti päiväkodin pihalle, mutta myös ...
Lapsen osallisuuden lisääminen toiminnan suunnittelussa : tavoitteena paremmin jaksava lapsi varhaiskasvatuksessa
(2022)
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Paraisten kaupungin varhaiskasvattajien näkemyksiä siitä, kuinka osallisuuden lisääminen toiminnan suunnittelussa on vaikuttanut lasten jaksamiseen hoitopäivien aikana ja ...
Varhaista tukea lapsen kielen kehityksen viivästyessä : toimintamalli varhaiskasvatukselle perheiden ohjautumiseksi vuorovaikutusta tukevaan ryhmään
(2022)
Puheen kehitys viivästyy jopa viidenneksellä lapsista. Noin 7 %:lla lapsista todetaan kehityksellinen kielihäiriö. Kielen kehityksen viivästyminen aiheuttaa usein haasteita toimintakykyyn, vuorovaikutukseen ja oppimiseen ...
Lapset puheeksi : menetelmä osana Raision varhaiskasvatuksen ehkäisevää lastensuojelutyötä
(2022)
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on selvittää varhaisen puuttumisen Lapset puheeksi (LP) -menetelmän juurtumista osaksi Raision varhaiskasvatuksen työkäytäntöjä. Tutkimuksessa kuvataan ehkäisevän lastensuojelutyön menetelmiä ...
Leikki varhaiskasvatuksessa : leikin havainnoinnin sekä leikkiympäristöjen kehittäminen Preitilän päiväkodissa
(2022)
Tämän kehittämistyön tarkoituksena oli kehittää Preitilän päiväkotiin uudet, ajatuksella mietityt leikkiympäristöt. Kehittämistyön tavoitteena oli kehittää leikkiympäristöjä siten, että leikkiympäristöt ovat toimivat, ...
Ympäristökasvatus luontopäiväkodissa: varhaiskasvattajien näkemyksiä
(2022)
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää varhaiskasvattajien kokemusten pohjalta erään yksityisen päiväkotiorganisaation kolmen luontopainotteisen päiväkotiyksikön ympäristökasvatusta: mikä toimii, ...
Varhaiskasvatuksen sosionomi osana lähitiimiä : näkemyksiä varhaiskasvatuksen sosionomin työnkuvasta
(2022)
Vuonna 2018 luettiin uusi varhaiskasvatuslaki, mikä muutti varhaiskasvatuksen työnimikkeitä. Yksi uusista työnimikkeistä oli varhaiskasvatuksen sosionomi. Kuitenkin kyseisen työnimikkeen tehtävänkuva kentällä on vielä ...
Positiivinen pedagogiikka käytännössä : esite käytännön vinkeistä alle 4-vuotiaiden lasten varhaiskasvattajille
(2022)
Teimme opinnäytetyönämme kehittämistyön Lastenpäiväkoti Satunummi Oy:lle. Opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä toimeksiantajan päiväkotien työntekijöiden tietoutta positiivisesta pedagogiikasta ja keksiä keinoja sen ...
Tunne mut : tunnetaitojen materiaalipaketti varhaiskasvatushenkilöstölle
(2022)
Tämän kehittämistyön tarkoituksena oli vahvistaa lasten tunnetaito osaamista ja kehittää lasten tunteiden sanoittamista. Tavoitteena oli kehittää tunnetaitomateriaali, jonka avulla varhaiskasvattaja pystyy toiminnan avulla ...
Leikki mielessä : toiminta- ja oppimisympäristön kehittäminen 3-5 vuotiaiden ryhmässä
(2022)
Tämän kehittämistyön tavoitteena oli kehittää erään päiväkodin 3-5 vuotiaiden ryhmätilan toiminta- ja oppimisympäristöä. Tavoitteena oli kehittää tilaa niin, että se olisi käytännöllinen ja toimiva henkilökunnan kannalta, ...