Marketing Plan : Case Mayvin Training
Tigerstedt, Fiina (2018)
Tigerstedt, Fiina
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412463
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018060412463
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyön tarkoituksena oli suunnitella käytännöllinen ohjeistus Mayvin Trainingin markkinointitoiminnalle vuodeksi 2018. Yritys on pieni australialainen yritys, joka tarjoaa sosiaalisen median koulutusta asiakkailleen. Tavoitteena oli luoda markkinointisuunnitelma, joka lisäisi yrityksen näkyvyyttä ja houkuttelevuutta kohderyhmässä. Lisäksi markkinoinnin toteutus tuli suunnitella yrityksen resursseihin sopivalla tavalla ja luoda samalla luomalla positiivista yrityskuvaa. Yrityksellä ei ole aikaisempaa markkinointisuunnitelmaa.
Tämä opinnäytetyö tehtiin kehityshankkeena, johon kuului markkinointisuunnitelma, sekä teoreettinen osuus. Markkinointisuunnitelma perustui yhtiön nykytilanteen, markkinakehityksen ja taloudellisen tilanteen analyysiin, jota varten haastateltiin Mayvin Trainingin johtajaa ja perustajaa Francine Bishopia. Työn teoriaosuudessa esiteltiin markkinointisuunnitelman prosessia, lähtökohta-analyysia, strategiaa, markkinointikeinoja, seurantaa ja budjettia.
Markkinointisuunnitelma antoi yritykselle uuden näkökulman markkinoinnin toteutukseen sekä kehitysehdotuksia markkinointikanavien valintaan ja sisällön tuottamiseen. Yrityksen toiveiden mukaisesti markkinointisuunnitelmaan lisättiin sisältösuunnitelma, jossa keskityttiin yrityksen sisällöntuottamiseen ja sen mukauttamiseen yrityksen markkinoinnin tukemiseksi.
Tämä opinnäytetyö tehtiin kehityshankkeena, johon kuului markkinointisuunnitelma, sekä teoreettinen osuus. Markkinointisuunnitelma perustui yhtiön nykytilanteen, markkinakehityksen ja taloudellisen tilanteen analyysiin, jota varten haastateltiin Mayvin Trainingin johtajaa ja perustajaa Francine Bishopia. Työn teoriaosuudessa esiteltiin markkinointisuunnitelman prosessia, lähtökohta-analyysia, strategiaa, markkinointikeinoja, seurantaa ja budjettia.
Markkinointisuunnitelma antoi yritykselle uuden näkökulman markkinoinnin toteutukseen sekä kehitysehdotuksia markkinointikanavien valintaan ja sisällön tuottamiseen. Yrityksen toiveiden mukaisesti markkinointisuunnitelmaan lisättiin sisältösuunnitelma, jossa keskityttiin yrityksen sisällöntuottamiseen ja sen mukauttamiseen yrityksen markkinoinnin tukemiseksi.