Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakastietokanta Uudenmaan Huoltotekniikka Oy:lle

Strandvall, Sanna (2010)

 
Avaa tiedosto
asiakastietokanta Uudenmaan Huoltotekniikalle.pdf (1.644Mt)
Lataukset: 


Strandvall, Sanna
HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu
2010
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201004277006
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli rakentaa toimiva asiakastietokanta Uudenmaan Huoltotekniikka Oy:lle, joka on Keravalla toimiva teollisuuden kunnossapitoon keskittyvä yritys. Yritys on keskittynyt asiakkaisiin ja heidän tarpeisiin, mutta informaatio vanhoista ja uusista asiakkaista ei ole hallittu tehokkaasti, jonka vuoksi tarvittiin tietokoneavusteinen ohjelma. Tietokanta antaa kokonaisvaltaisen kuvan asiakkaasta ja sen tuloksena yritys voi parantaa asiakaspalvelun laatua ja paikantaa asiakkaan tarpeet nopeammin ja helpommin.

Uudenmaan Huoltotekniikan asiakkuudenhallintajärjestelmään kuuluu olennaisena osana asiakkuudenhallinta, business to business markkinointi ja tietokanta, joista muodostui työn teoria osuus. Taustatietoa yrityksestä saatiin haastattelujen avulla, joiden avulla pystyttiin kartoittamaan myös tietokannan käyttötarkoitus.

Tietokanta rakennettiin Microsoft Access 2007 ohjelmalla, koska se oli yritykselle jo tuttu ja myöhemmin yritys pystyy laajentamaan ja yhdistämään tietokantoja. Tämän vuoksi tietokan-nasta tehtiin yksinkertainen ja helppokäyttöinen. Lyhyesti, Uudenmaan Huoltotekniikka pystyy sekä määrittelemään asiakastietokannan avulla yritykselle parhaat asiakkaat, että tehostamaan myyntiä, markkinointia ja palvelua, kaikki edellä mainitut asiat myös auttavat yritystä saavuttamaan pitkiä asiakassuhteita ja kasvattamaan yritysuskollisuutta yritystä kohtaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste