Haku
Viitteet 1-10 / 15
Sanoista tekoihin : Osallisuus, kumppanuus ja terveys toiminnan suuntaviivoina
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2015)
Diakonia-ammattikorkeakoulussa on työskennelty vuodesta 2013 alkaen viidellä osaamisalueella. Yksi niistä on Osallisuus ja terveys -osaamisalue. Artikkelikokoelmassa Sanoista tekoihin, Osallisuus, kumppanuus ja terveys ...
Sosionomin (AMK) osaamisen arviointi asiakasturvallisuuden näkökulmasta
(Sosiaalialan ammattikorkeakouluverkosto ja Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2020)
Sosionomi (AMK) -tutkintoa järjestää yhdeksäntoista ammattikorkeakoulua vuonna 2020. Tutkinnon laajuus on 210 opintopistettä. Sosionomitutkinnon suorittaneella on laaja-alainen ammatillinen osaaminen sosiaalialalle. ...
Strategia siivittämässä tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaa – Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 6
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Opetus- ja kulttuuriministeriön vuonna 2017 julkaiseman korkeakoulutuksen ja tutkimuksen vision 2030 mukaan korkeakoulut ovat vahvoja ja kansainvälisesti vetovoimaisia osaamisen keskittymiä. Ne tuottavat uutta tietoa ja ...
Kohtaaminen ja vuorovaikutus osaamisen ytimessä - Lastensuojelutyön erikoistumiskoulutuksen osallistujien näkemyksiä työstä ja koulutuksesta
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2019)
Lastensuojelun palveluiden tarve ja toimien määrä ovat pysyneet suurina, vaikka lasten ja perheiden palveluja on kehitetty voimallisesti viime vuosina. Tämä julkaisu perustuu Diakonia-ammattikorkeakoulussa lastensuojelutyön ...
Pirullisiin ongelmiin vastaamista monitoimijaisella yhteistyöllä - Sokra-hanke sosiaalista osallisuutta edistämässä
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Yhteiskunnallisiin ongelmiin ei ole yksinkertaisia ratkaisuja. Huono-osaisuuden vähentäminen ja ehkäiseminen sekä osallisuuden edistäminen vaativat useiden toimijoiden yhteistyötä. Yksittäiset toimijat ja hankkeet eivät ...
Näkökulmia osallistavaan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan : Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 5
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2020)
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta (TKI) on opetuksen lisäksi toinen ammattikorkeakoulun perustehtävä. TKI-toimintaa tehdään yhdessä työelämätahojen kanssa. TKItoiminnan keinoin ammattikorkeakoulut osallistuvat ...
Inklusiivisen työllistymisen menestystekijöitä
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Artikkelissa esittelemme kokeiluja uudenlaisista menetelmistä kohti työllistymistä. Vertailemme lisäksi hyviä käytänteitä ja malleja vaikeasti työllistyvien kiinnittymisestä työmarkkinoille. Erityisenä kiinnostuksen kohteena ...
Työelämälähtöisiä koulutuspalveluja jatkuvaan osaamisen kehittämiseen
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Sosiaali- ja terveysalalla on tunnistettu tarve jatkuvaan osaamisen kehittämiseen. Artikkelissa kuvataan sosiaali- ja terveysalan osaamisen kehittämistarpeita, joihin voidaan vastata koulutuspalveluilla. Kuvaus perustuu ...
Sosionomien (AMK) osaamisesta : Sosiaalialan ammattikorkeakouluttajien kommentteja sosionomien (AMK) opinnoista ja osaamisesta opetussuunnutelmien perusteella
(Talentia, 2014)
Sosiaalialan ammattikorkeakoulututkinnon sosionomi (AMK) voi suorittaa 21 ammattikorkea-koulussa: Arcada, Centria, Diakonia, Hämeen, Jyväskylän, Karelia, Kymenlaakson, Lahden, Lapin, Laurea, Metropolia, Mikkelin, Novia, ...
Harjoittelu ammattitaitoa edistämässä – kartoitus ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta sosionomikoulutuksessa
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Tulevaisuuden sosionomien työ- ja tehtäväalueet tulevat olemaan nykyistä monipuolisempia. Harjoittelut ovat merkittävässä roolissa tulevien sosionomien ammatillisen osaamisen vahvistamisessa. Työn monipuolistuminen asettaa ...