Haku
Viitteet 1-10 / 14
Sosionomin (AMK) osaamisen arviointi asiakasturvallisuuden näkökulmasta
(Sosiaalialan ammattikorkeakouluverkosto ja Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2020)
Sosionomi (AMK) -tutkintoa järjestää yhdeksäntoista ammattikorkeakoulua vuonna 2020. Tutkinnon laajuus on 210 opintopistettä. Sosionomitutkinnon suorittaneella on laaja-alainen ammatillinen osaaminen sosiaalialalle. ...
Harjoittelu ammattitaitoa edistämässä – kartoitus ammattitaitoa edistävästä harjoittelusta sosionomikoulutuksessa
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Tulevaisuuden sosionomien työ- ja tehtäväalueet tulevat olemaan nykyistä monipuolisempia. Harjoittelut ovat merkittävässä roolissa tulevien sosionomien ammatillisen osaamisen vahvistamisessa. Työn monipuolistuminen asettaa ...
Sosionomin ammattiin ulkomailla suoritetulla koulutuksella – Ammattipätevyyden arviointi ja ammatinharjoittamisoikeuden hakeminen Suomessa
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2019)
Sosiaaliala kuuluu työaloihin, jolla on pulaa ammattitaitoisesta henkilöstöstä. Työvoimapula uhkaa lisääntyä lähivuosina. Väestön ikääntyessä hoidon tarve ja samalla myös työntekijätarve kasvavat.
Euroopan unionissa on ...
Diak Hub – yhteiskehittämällä ratkaisuja moniulotteisiin haasteisiin
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Diak Hub on osaamiskeskittymä, joka yhteiskehittämällä kumppaneidensa kanssa hakee ratkaisuja hyvinvointiin, terveyteen ja työllisyyteen liittyviin moniulotteisiin yhteiskunnallisiin haasteisiin. Kaksivuotisen pilotin ...
Ohjaus- ja valmennusosaamista kehittämässä - Diakonia-ammattikorkeakoulun vuosikirja 2021
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2022)
Diakonia-ammattikorkeakoulun vuosikirjassa käsitellään ohjausta ja valmennusta. Niitä tarkastellaan osana ammattikorkeakoulun opetustoimintaa, sosiaali- ja terveysalan asiakastyötä sekä johtamista ja työhyvinvointia. Aiheet ...
Työelämälähtöisiä koulutuspalveluja jatkuvaan osaamisen kehittämiseen
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Sosiaali- ja terveysalalla on tunnistettu tarve jatkuvaan osaamisen kehittämiseen. Artikkelissa kuvataan sosiaali- ja terveysalan osaamisen kehittämistarpeita, joihin voidaan vastata koulutuspalveluilla. Kuvaus perustuu ...
Sosiaaliohjauksen tekijät ja tehtävät
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2022)
SOSIAALIOHJAUS on vielä melko uusi tulokas sosiaalipalvelujen kokonaisuudessa. Vuonna 2015 tuli voimaan sosiaalihuoltolaki, jossa sosiaaliohjaus määritellään ensimmäisen kerran sosiaalipalveluksi.
Tässä -julkaisussa ...
Jatkuvan oppimisen koulutukset ja osaamisen kehittämistarpeet sosiaalialalla
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2021)
Työelämän osaamisen tulee olla ajantasaista ja sitä tulee kehittää työelämän muutoksia ja uudistuksia ennakoiden. Elinikäisen oppimisen -käsitteen rinnalla tai sen sijaan käytetään yhä enemmän jatkuvan oppimisen käsitettä. ...
Työelämälähtöisyys monialaisen ja yhteensovittavan johtamisen YAMK-opinnoissa – yhteiskehittäminen lähtökohtana YAMK-tutkinnolle
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2023)
Diakonia-ammattikorkeakoulun monialaisen ja yhteensovittavan johtamisen (YAMK) koulutuksessa opiskelijat kehittävät ja syventävät johtamis- ja kehittämisosaamistaan, jota tarvitaan erityisesti vuonna 2023 käynnistyvillä ...
Näkökulmia osallistavaan tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoimintaan : Diakonia-ammattikorkeakoulun TKI-toiminnan vuosikirja 5
(Diakonia-ammattikorkeakoulu, 2020)
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta (TKI) on opetuksen lisäksi toinen ammattikorkeakoulun perustehtävä. TKI-toimintaa tehdään yhdessä työelämätahojen kanssa. TKItoiminnan keinoin ammattikorkeakoulut osallistuvat ...