Sales and Marketing Strategies Used by Technology Companies: Case Leadzilla
Butbul, Gabriela (2018)
Butbul, Gabriela
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618349
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618349
Tiivistelmä
Tässä tutkimuksessa keskityn Yhdysvaltojen teknologiayritysten myynti- ja markkinointistrategioihin. Tavoitteena on kerätä parhaita käytäntöjä, vaikeuksia ja käytettyjä työkaluja myynnin ja markkinoinnin avulla uusien ja kokeneiden markkinoijien parantamaan strategioita.
Kun ajattelet suurimpia ja tunnetuimpia yrityksiä tänään, mitkä nimet tulevat mieleesi? Onko mahdollista, että Google, Apple ja Microsoft olivat luettelossasi? Olit fani tai et, tunnet yritykset ja todennäköisesti käytät heidän tuotteitaan joka päivä. Viimeisen 30 vuoden aikana yritykset, kuten Apple, aloittivat nollasta, mutta pääsivät Fortune 500 -listan kärkeen. Yhä useaempi teknologiayritys kasvaa vauhdilla, joka on lähes mahdoton perinteisessä liiketoimintamallissa.
Haastattelemalla 13 alan asiantuntijaa heidän kokemuksistaan, millaisia työkaluja heidän yrityksensä käyttävät ja pyytämään heitä jakamaan parhaita käytäntöjä ja vertailemaan niitä hyvin tunnetun markkinointivälittäjän, Neil Patelin, sekä markkinointi- ja strategisen konsultointitoimiston kanssa, saadaan tutkimuksen lopputulokset.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teorioista, jotka käsittelevät teknologiayritysten strategioita. Menetelminä on käytetty kirjallisuuskatsausta ja toimintatutkimusta. Teoria esitetään tutkielman alkuosassa, jonka jälkeen seuraa empiirinen tutkimus, joka lopulta päättyy yhteenvetoon.
Kun ajattelet suurimpia ja tunnetuimpia yrityksiä tänään, mitkä nimet tulevat mieleesi? Onko mahdollista, että Google, Apple ja Microsoft olivat luettelossasi? Olit fani tai et, tunnet yritykset ja todennäköisesti käytät heidän tuotteitaan joka päivä. Viimeisen 30 vuoden aikana yritykset, kuten Apple, aloittivat nollasta, mutta pääsivät Fortune 500 -listan kärkeen. Yhä useaempi teknologiayritys kasvaa vauhdilla, joka on lähes mahdoton perinteisessä liiketoimintamallissa.
Haastattelemalla 13 alan asiantuntijaa heidän kokemuksistaan, millaisia työkaluja heidän yrityksensä käyttävät ja pyytämään heitä jakamaan parhaita käytäntöjä ja vertailemaan niitä hyvin tunnetun markkinointivälittäjän, Neil Patelin, sekä markkinointi- ja strategisen konsultointitoimiston kanssa, saadaan tutkimuksen lopputulokset.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys koostuu teorioista, jotka käsittelevät teknologiayritysten strategioita. Menetelminä on käytetty kirjallisuuskatsausta ja toimintatutkimusta. Teoria esitetään tutkielman alkuosassa, jonka jälkeen seuraa empiirinen tutkimus, joka lopulta päättyy yhteenvetoon.