Markkinointiviestintäsuunnitelma : Kilpailupromootion suunnitteleminen, Tracker Oy
Ruokolainen, Joni (2018)
Ruokolainen, Joni
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618344
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018112618344
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni tavoitteena oli suunnitella kilpailupromootio metsästyksessä käytettävien paikannuslaitteiden valmistajalle Tracker Oy:lle. Kilpailun ideana oli vastaanottaa ja julkaista Trackerin asiakkaiden parhaita metsästystarinoita. Kilpailupromootion tarkoituksena oli aktivoida Trackerin asiakkaita ennen metsästyskauden alkamista ja muistuttaa heitä Trackerin olemassaolosta. Promootion teemana oli Trackerin brändin pääsanoma: yhdessä tekeminen.
Toiminnallisen opinnäytetyön lopputuloksena oli markkinointiviestintäsuunnitelma kilpailupromootioon. Opinnäytetyön rakenne noudatti toiminnallisen työn rakennetta. Johdannossa kerrottiin Trackerista yrityksenä sekä sen roolista metsästyksessä. Johdannon jälkeen seurasi viitekehysosio metsästyksestä Suomessa, markkinointiviestinnän suunnittelusta sekä käytetyistä markkinointikanavista. Viitekehysosiossa lähteinä käytettiin ammattikirjallisuutta, internetlähteitä sekä artikkeleita.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa kerrottiin markkinointiviestintäsuunnitelman tekemisestä. Myös kilpailupromootion työvaiheista kerrottiin suunnitelman teon jälkeen.
Projektisuunnitelman avulla Tracker Oy pystyy ottamaan käyttöönsä suunnitellut markkinointikeinot kilpailupromootiossa, sekä sen jälkeen omassa markkinoinnissaan.
Toiminnallisen opinnäytetyön lopputuloksena oli markkinointiviestintäsuunnitelma kilpailupromootioon. Opinnäytetyön rakenne noudatti toiminnallisen työn rakennetta. Johdannossa kerrottiin Trackerista yrityksenä sekä sen roolista metsästyksessä. Johdannon jälkeen seurasi viitekehysosio metsästyksestä Suomessa, markkinointiviestinnän suunnittelusta sekä käytetyistä markkinointikanavista. Viitekehysosiossa lähteinä käytettiin ammattikirjallisuutta, internetlähteitä sekä artikkeleita.
Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa kerrottiin markkinointiviestintäsuunnitelman tekemisestä. Myös kilpailupromootion työvaiheista kerrottiin suunnitelman teon jälkeen.
Projektisuunnitelman avulla Tracker Oy pystyy ottamaan käyttöönsä suunnitellut markkinointikeinot kilpailupromootiossa, sekä sen jälkeen omassa markkinoinnissaan.