Utveckling av Varumärkeshandbok för Företaget: Case Events
Stenström, Oscar (2018)
Stenström, Oscar
Yrkeshögskolan Novia
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120720461
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018120720461
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on tehty Case events-nimiselle yrityksellä, jonka liiketoiminta koostuu valo- ja äänilaitteiden vuokraamisesta erilaisiin tilaisuuksiin Hangon seudulla, Etelä-Suomessa. Opinnäytetyön tarkoituksena on löytää kehityskohteita ja luoda yritykselle brand brief, sekä sen tavaramerkkiä käsittelevä käsikirja. Työn ensisijaisena tavoitteena on saada selville Case eventsin omat tavoitteet sekä tulevaisuudensuunnitelmat, ja niiden pohjalta rakentaa yritykselle imago. Tavoitteena on myös, että Case events pystyy hyödyntämään opinnäytetyötä käytännössä sekä toteuttamaan uusia ideoita tuloksen pohjalta.
Opinnäytetyön teoreettinen osa käsittelee tuotemerkkikehitystä, siihen kuuluvaa brand brief-nimistä työkalua, digitaalista markkinointia sekä eri markkinointistrategioita. Työn empiirisessä osassa olen myös käyttänyt SWOT-analyysiä, brand briefiä, kilpailija-analyysiä sekä tehnyt haastattelun Case eventsin kanssa. Haastattelun tavoitteena oli saada selkeä kuva toimeksiantajan mielipiteistä ja tulevaisuudensuunnitelmista luodakseni selkeän pohjan opinnäytetyölleni.
Työn lopputuloksessa nostan esille eri kehityskohtia ja konkreettisia ehdotuksia Case eventsille. Näihin ehdotuksiin kuuluu muun muassa kuinka he pystyisivät kehittämään eri kanavia sosiaalisessa mediassa ja kuinka Instagramin sekä Facebookin tulisi olla yrityksen pääasialliset kanavat. Opinnäytetyön lopputulokseen sisältyy myös Case eventsin tuotemerkkikäsikirja
Opinnäytetyön teoreettinen osa käsittelee tuotemerkkikehitystä, siihen kuuluvaa brand brief-nimistä työkalua, digitaalista markkinointia sekä eri markkinointistrategioita. Työn empiirisessä osassa olen myös käyttänyt SWOT-analyysiä, brand briefiä, kilpailija-analyysiä sekä tehnyt haastattelun Case eventsin kanssa. Haastattelun tavoitteena oli saada selkeä kuva toimeksiantajan mielipiteistä ja tulevaisuudensuunnitelmista luodakseni selkeän pohjan opinnäytetyölleni.
Työn lopputuloksessa nostan esille eri kehityskohtia ja konkreettisia ehdotuksia Case eventsille. Näihin ehdotuksiin kuuluu muun muassa kuinka he pystyisivät kehittämään eri kanavia sosiaalisessa mediassa ja kuinka Instagramin sekä Facebookin tulisi olla yrityksen pääasialliset kanavat. Opinnäytetyön lopputulokseen sisältyy myös Case eventsin tuotemerkkikäsikirja