Koulutuspalvelun kehittäminen: case Buutti Oy : Tutkimus koulutuspalvelun kehittämisestä käyttäjäkyselyä käyttäen
Solla, Elias (2018)
Solla, Elias
Oulun ammattikorkeakoulu
2018
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121722057
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2018121722057
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää toimeksiantajan Buutti Oy:n koulutuspalvelun käyttäjien mieltymyksiä ja ajatuksia käyttämästään palvelusta. Tämän tiedon pohjalta on tarkoitus kehittää palvelua ja tuoda esille mahdollisuuksia ja ideoita kehitykselle.
Koulutuspalvelun kehittämiseen on hankittu tietoa ja palvelu on jaettu osiin, jota opinnäytetyö tarkkailee. Opinnäytetyössä keskitytään palvelun palvelupakettiin, palvelupolkuun, arvon muodostukseen, palvelukokemukseen ja koulutuksen tasoihin. Nämä konseptit selitetään ja näitä käytetään apuna käyttäjien ymmärtämisessä ja palvelun kehittämisessä.
Tuloksena opinnäytetyöstä toimeksiantaja sai kehitysideoita ja tietoja käyttäjistään. Palvelun käyttäjille teetettiin kysely, jonka vastauksista tehtiin kokoonpano ja analyysi, josta on tarkoitus olla hyötyä käyttäjien ymmärtämisestä. Tätä käyttäjien ymmärrystä sitten käytettiin palvelun kehittämisessä ja kehitysideoiden ideoinnissa. Tuloksia oli monenlaisia ja jokaisessa tuloksessa keskityttiin tiettyihin palvelun segmentteihin.
Tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan koulutuspalvelussa ja jatkotoimenpiteinä toimeksiantajalla on nyt mahdollisuus kehittää palveluaan ja parantaa toimintaansa. Opinnäytetyö antaa selkeän tietoperustan koulutuspalvelua tarjoavalle yrityksille ja mahdollisuuden ymmärtää koulutuspalvelun kehittämisestä.
Koulutuspalvelun kehittämiseen on hankittu tietoa ja palvelu on jaettu osiin, jota opinnäytetyö tarkkailee. Opinnäytetyössä keskitytään palvelun palvelupakettiin, palvelupolkuun, arvon muodostukseen, palvelukokemukseen ja koulutuksen tasoihin. Nämä konseptit selitetään ja näitä käytetään apuna käyttäjien ymmärtämisessä ja palvelun kehittämisessä.
Tuloksena opinnäytetyöstä toimeksiantaja sai kehitysideoita ja tietoja käyttäjistään. Palvelun käyttäjille teetettiin kysely, jonka vastauksista tehtiin kokoonpano ja analyysi, josta on tarkoitus olla hyötyä käyttäjien ymmärtämisestä. Tätä käyttäjien ymmärrystä sitten käytettiin palvelun kehittämisessä ja kehitysideoiden ideoinnissa. Tuloksia oli monenlaisia ja jokaisessa tuloksessa keskityttiin tiettyihin palvelun segmentteihin.
Tuloksia voidaan hyödyntää toimeksiantajan koulutuspalvelussa ja jatkotoimenpiteinä toimeksiantajalla on nyt mahdollisuus kehittää palveluaan ja parantaa toimintaansa. Opinnäytetyö antaa selkeän tietoperustan koulutuspalvelua tarjoavalle yrityksille ja mahdollisuuden ymmärtää koulutuspalvelun kehittämisestä.