- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)

Viitteet 3110-3129 / 13813

    • GA 2019 - journalismiseminaari ilmastonmuutoksesta 

      Aarnos, Eveliina (2019)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli järjestää ilmastojournalismiseminaari eurooppalaisille journalismin opiskelijoille. Tavoitteena oli koota luento-ohjelma, joka monipuolisesti käsittelisi ilmastonmuutosta eri näkökulmista ...
    • Gaining marketing information for internationalization: Case industrial B-to-B product manufacturer 

      Belousova, Natalia (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2015)
      The Company in this case study operates in the pneumatic sector. Company’s main business field is manufacturing of pressure equipment for industrial applications for B-to-B customers. Company is motivated for internationalization ...
    • Game sense and at what age to start developing it. 

      Bjarnason, Vilhelm (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)
      This thesis is a literary review of game senses. Game senses is the ability to make the best decision available, it’s to read and react to patterns (offence and defensive), to anticipate the movement of the opponent, ...
    • GameStopin todellinen arvo ja meemisijoittaminen 

      Wallin, Miro (2022)
      Opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää GameStop Corporationin osakkeen todellinen arvo vuoden 2021 alussa, kun sen osake nousi rakettimaisesti lähes 350 dollariin, 1600% kahdessa ja puolessa viikossa. Kyseinen ...
    • Gamification and modern digital tools as the main methods of coffee truck business concept 

      Louhelainen, Iliya (2023)
      There is an array of existing coffee shops and cafes that operate both worldwide and locally. Different cafes have own unique concepts, offers and products. The topic of the report will be the new coffee shop concept that ...
    • Gamification for mid-sized restaurants in Helsinki: Challenges and Opportunities 

      Assimakopoulos, Alexandros (2023)
      Gamification has emerged as a fundamental tool in engaging consumers within the restaurant industry, driving customer behaviour, and shaping their dining experiences. This thesis delves into the complicated realm of ...
    • Gamification in Recruitment: A Strategic Approach for Modern Talent Acquisition 

      Yas, Sawsan (2023)
      The study aims to investigate the key elements of successfully integrating gamified recruitment in Finland. It gathers insight on six defined aspects regarding the perception towards gamified recruitment in Finland: (1) ...
    • Gamification of language learning 

      Juntunen, Rosa (2019)
      This is a study on how gamification facilitates language learning. It is written from the point of view of an individual language learner in the framework of language learning theory and studies made in the field of ...
    • Gamification of training experience 

      Ambartsumova, Elizaveta (2021)
      2021 is the second year of COVID-19. The pandemic changed dramatically many aspects of people's life including learning. The students' motivation has been challenged greatly by remote studies. Distractions, missed classes, ...
    • GAP-analyysi Yritys X:n valmiudesta ESRS S1-standardin mukaiseen kestävyysraportointiin 

      Hyttinen, Outi (2024)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, kuinka valmis tutkimuksen kohteena oleva Yritys X on tutkimushetkellä raportoimaan ESRS S1-standardin (jäljempänä S1-standardin) vaatimat vastuullisuustiedot sen omaan työvoimaan ...
    • Gay friendly -kriteeristön toimivuus helsinkiläisissä hotelleissa 

      Räisänen, Hanne (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2010)
      Tämä opinnäytetyö on toimeksianto Helsingin kaupungin matkailu- ja kongressitoimistolta. Opinnäytetyö on tutkimus toimeksiantajan laatiman gay friendly -kriteeristön toimivuudesta helsinkiläisissä hotelleissa. Gay friendly ...
    • GDPR ja sen vaikutuksia Euroopan unionissa 

      Manninen, Sara (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Tietosuoja ja siihen liitännäiset asiat tulevat olemaan suurien muutoksien kohteena toukokuun 25. päivä vuonna 2018, kun EU:n yleistä tietosuoja-asetusta, eli tutummin GDPR:ää (General Data Protection Regulation) aletaan ...
    • GDPR ja sen vaikutus uuden yrityksen perustamiseen 

      Oksanen, Tiina (2021)
      GDPR, joka tulee sanoista General Data Protection Regulation, on koko EU:n laajuinen tietosuoja-asetus ja se koskee kaikkia EU:n alueella toimivia yrityksiä. Tietosuoja-asetuksen soveltaminen aloitettiin vuonna 2018. ...
    • GDPR – A handbook for digital marketer 

      Lindberg, Sebastian (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      In May 25th, 2018 the legislation of utilizing personal data in the European Union changes for good. That is the date when Regulation (EU) 2016/679 more familiarly known as General Data Protection Regulation takes into ...
    • GDPR – Six Months After the D-Day 

      Lehtisalo, Iiro (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      The General Data Protection Regulation passed 2016 and the regulation was enforced on May 2018. The regulation aims to protect personal data, that are controlled and processed by companies and organisations. Due to the ...
    • GDPR-tietosuoja-asetuksen vaikutus Pk-yrityksessä 

      Lummi, Matias (2019)
      GDPR -tietosuoja-asetuksen tarkoitus on parantaa rekistereissä olevien EU:n kansalaisten henkilösuojaa ja yhtenäistää EU:n tietosuojalainsäädäntöä. Opinnäytetyön tarkoituksena on tarkastella, miten Järvenpään ...
    • Gen Y: The use of information sources during political crises 

      Karjalainen, Wilma (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2018)
      Since technology is a huge part of our everyday life, there is also a huge amount of information available, thus it may not be that simple to identify the reliable sources. Especially in tourism industry it is crucial for ...
    • Gender Diversity and Leadership Style in Virtual Working Environment 

      Kusi Appiah, Emmanuel (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2017)
      The main purpose of this study is to improve readers’ understanding of the dynamics be-hind virtual team performance. It focuses on how gender differences, leadership styles and behaviours influence virtual team performance ...
    • Gender equality in the hospitality industry: How do female workers see their career opportunities in the hospitality industry, and for what reason? 

      van Bijsterveldt, Evi (2020)
      The aim of this thesis is to identify if there are gender-related issues according to women in their career in the hospitality industry. Moreover, if they experience difficulties in their work-ing opportunities. The ...
    • Gendered Marketing Strategy in Personal Care 

      Michelsson, Sharon (2021)
      Gendered marketing is a strategy directed towards a specific target group of consumers defined by their gender. It’s a way of segregating a variety of individuals to a single category of people based on being male or female. ...