- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Viitteet 13736-13755 / 13778
-
Z-sukupolven brändimielikuvat energiajuomamarkkinoilla
(2021)Meneillään oleva terveysbuumi tuo markkinoille jatkuvasti uusia terveellisiä tuotteita tai aina kin terveellisenä markkinoituja tuotteita, joiden todellinen terveellisyys jää monesti kuluttajan oman näkemyksen varaan. Näin ... -
Z-sukupolven kiinnostus virtuaalimatkailua kohtaan
(2021)Tämän opinnäytetyön aiheena on Z-sukupolven kiinnostus virtuaalimatkailua kohtaan. Kohderyhmä on suomea puhuvat Z-sukupolven edustajat. Z-sukupolvelliset ovat vuosina 1995–2015 syntyneet, mutta tämä tutkimus rajattiin ... -
Z-sukupolven kokemuksia ja odotuksia hyvästä päivittäisjohtamisesta ja työelämästä
(2019)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli kartoittaa Z-sukupolven edustajien kokemuksia ja odotuksia päivittäisjohtamisesta ja työelämästä yleensä. Tarve Z-sukupolven ajatusmallien tutkimukselle oli noussut esille useammissa ... -
Z-sukupolven matkailualan opiskelijoiden työelämäodotukset
(2021)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa matkailualaa opiskelevien Z-sukupolven edustajien odotuksia koskien työelämää, johtajuutta ja tulevaisuutta. Tavoitteena oli selvittää, millaisia odotuksia Z-sukupolven ... -
Z-sukupolven suhtautuminen muotialan vastuullisuusviestintään : Nuorten aikuisten ajatuksia vastuullisuusviestinnän läpinäkyvyydestä, viherpesusta ja vaateteollisuuden kestävyydestä
(2022)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää miten Z-sukupolvi suhtautuu muotialan vastuullisuusviestintään. Tutkimus rajattiin koskemaan vain 1996–2004 vuosien aikana syntyneitä sukupolven edustajia. Tutkimuksen avulla ... -
Z-sukupolven tavoittava markkinointi TikTokissa - IKEA
(2022)TikTok on maailman nopeimmin kasvava sosiaalisen median alusta. TikTokin käyttö on kasvanut räjähdysmäisesti etenkin Z-sukupolven keskuudessa. Mitä Z-sukupolven tavoitteluun tulee, on brändien aika ottaa etäisyyttä ... -
Z-sukupolven tavoittava vaikuttajamarkkinointi Instagramissa
(2020)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tutkia millainen vaikuttajamarkkinointi tavoittaa kohderyhmänä olevan Z-sukupolven Instagramissa. Aihetta lähdettiin tutkimaan kartoittamalla, millainen on tämän sukupolven kuluttaja, ... -
Z-sukupolven tavoittava vaikuttajamarkkinointi TikTokissa
(2023)Opinnäytetyössä tarkasteltiin Z-sukupolven tavoittavaa vaikuttajamarkkinointia ja sen uskottavuutta TikTokissa. Tutkimuksen avulla pyrittiin selvittämään viikoittain TikTokkia käyttävien, 15–27-vuotiaiden naispuolisten ... -
Z-sukupolvi sijoittajana: sosiaalisen median merkitys Z-sukupolven sijoituspäätöksiin
(2022)Rahapuheesta on nuorten keskuudessa tullut yhteiskunnallisesti avoimempaa julkisen keskustelun ja sosiaalisen median kasvun myötä. Yhä useampi nuori kiinnostuu säästämisestä ja sijoittamisesta, ja haluaa kiinnittää huomiota ... -
Z-sukupolvi transformationaalisena johtajana
(2021)Vanhemmat johtajasukupolvet tulevat väestön ikääntymisen myötä tekemään tilaa uusille sukupolville. Tämä tutkimus keskittyy tarkastelemaan työelämän uusista sukupolvista erityisesti Z-sukupolven johtajuutta, sillä aiheesta ... -
Zen sushi website redesign
(2020)Nowadays, we can see user experience almost everywhere. A website of the restaurant will leave the first impression on customers which is pretty important. With the help of the user experience and user interface, the website ... -
Zendesk Supportin käyttöönotto ICT-palveluyrityksessä
(2019)Tämän työn tavoite oli ottaa Zendesk Support -tiketöintijärjestelmä käyttöön toimeksiantajan MYBW Office Management Oy tukipalveluyksikölle, jossa työskentelen tiiminvetäjänä. Toimeksiantajalla oli käytössään Microsoft ... -
Zero Trust - tietoturvan nykymalli
(2020)Tämä opinnäytetyö käsittelee vuonna 2010 kehitettyä uudenlaista tietoturvamallia, Zero Trustia. Zero Trust poikkeaa pitkään standardina olleesta, luotettavan sisäverkon suojeluun keskittyvästä tietoturvamallista, johon ... -
Zeus-pankkihaittaohjelman rakenne ja toiminta
(HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)Tässä tutkimuksessa perehdytään Zeus-pankkihaittaohjelman rakenteeseen ja toimintaan. Tutkimuksen tarkoituksena on syventää tietoturva-alalla työskentelevien tai alaan muuten perehtyneiden tietämystä Zeuksesta ja ... -
Zinejournalismin tulkintaa tekstianalyysin keinoin
(2021)Tässä opinnäytetyössä tarkastelin kahden suomalaisen 80-luvun alussa ilmestyneen punklehden, Aivopesun ja Hilseen, sisältöä tekstianalyysin keinoin. Tekstianalyysissa tekstistä osoitetaan kirjoittajan tekemiä valintoja ja ... -
Äitiyden ja työelämän yhdistäminen asiantuntijatyössä
(2023)Opinnäytetyössä on tarkasteltu korkeakoulutettujen, asiantuntijatehtävissä työskentelevien äitien kokemuksia äitiyden ja työelämän yhdistämisestä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia sitä, miten korkeakoulutetuilta, ... -
Älykaupungit matkailukohteina
(2023)Matkailu on merkittävä osa globaalia kansantaloutta ja sen osuus on kasvanut vuosi vuodelta. Digitalisaation myötä kaupunkien kehitys on ottanut suunnakseen älykkäät ratkaisut, sillä niiden avulla kaupunkien toimintaa ... -
Älykaupunkiteknologiat liikenteenhallinnan tukena
(2023)Tässä opinnäytetyössä tutustutaan älykaupunkiin ja sen teknologioihin kuten esineiden internetiin (engl. Internet of Things), 5G-teknologiaan ja tekoälyyn ja kuinka nämä teknologiat vaikuttavat älykaupungeissa. Tämän lisäksi ... -
Älykellot ja niiden mahdolliset hyödyt korkeakouluopiskelijoiden hyvinvointiin
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia älykellojen mahdollistamia hyötyjä korkeakouluopiskelijoiden hyvinvointiin. Hyvinvointiin tässä kontekstissa sisältyi uni, lepo, liikunta ja aktiivisuus. Unen ja levon osalta tavoitteena ... -
Älykkään automaation osaamiskeskus – Osaamistarpeen selvittäminen
(2022)Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Älykkään automaation osaamiskeskus – hanke. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää minkälaista osaamista, koulutusta ja palveluja tilitoimistoalan mikro- ja pk-yritykset tarvitsevat ...