Viimeksi lisätyt Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Viitteet 1-15 / 16228
-
From concept to click: As a UX Designer at Simah solution
(2025)This thesis is presented in a diary format and covers an eight-week internship period, between January 20 and March 13, 2025. It focusses on the professional and personal development of the author within the field of user ... -
Digital Marketing Trends Among Young Consumers in Kansai region, Japan
(2025)This thesis investigated digital marketing trends among young consumers in Japan's Kansai region, with a particular focus on small and medium-sized enterprises (SMEs) looking to establish themselves in the Japanese market. ... -
B2B marketing plan development for Kolmeks Components using SOSTAC® framework
(2025)This is a product-based thesis resulting in a B2B marketing plan for Kolmeks Components, a business area of Kolmeks Group. Kolmeks Components provides contract manufacturing and supply chain solutions for electromechanical ... -
Psychological tactics in deceptive advertising: how consumers are manipulated into purchases on social media
(2025)This research-based thesis examines the use of psychological tactics in deceptive advertising, particularly on social media, and their impact on consumer behavior. The focus is on emotional and cognitive mechanisms such ... -
Kehittyvien markkinoiden riskit: Kiina, Intia ja Taiwan sijoittajan näkökulmasta
(2025)Opinnäytetyössä tutkittiin kehittyvien markkinoiden keskeisiä riskejä ja niiden vaikutuksia sijoittajiin 2020-luvun aikana. Tutkimus keskittyi kolmeen merkittävimpään kehittyvään markkinaan: Kiinaan, Intiaan ja Taiwaniin, ... -
Opas aloittelevalle IT-myyjälle
(2025)Tämä opinnäytetyö on laadittu toimeksiantona Yritys X:lle, joka toimii kansainvälisessä teknologiatuotteiden ja -ratkaisujen jakeluketjussa. Yrityksellä on merkittävä asema Suomen IT-alan B2B-myynnissä. Työn tavoitteena ... -
Varainhankinnan assistentin työssä kehittyminen
(2025)Tässä päiväkirjamuotoisessa opinnäytetyössä paneudutaan varainhankinnan työhön Kuurojen Liitossa sekä henkilökohtaiseen ammatilliseen kehittymiseen. Työ suoritettiin kahdeksan viikon aikana ja siinä paneudutaan myös ajan- ... -
Kieli- ja kulttuuriosaaminen osana onnistunutta asiakaskokemusta
(2025)Tämä opinnäytetyö käsittelee kieli- ja kulttuuriosaamisen merkitystä osana onnistunutta asiakaskokemusta. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu kieli- ja kulttuuriosaamisen keskeisiin käsitteisiin sekä niiden ... -
Python-pohjaisen chatbotin suunnittelu ja toteutus opiskelijoiden tukemiseen
(2025)Opinnäytetyössä suunniteltiin ja rakennettiin konseptitasoinen Python-pohjainen chatbot-prototyyppi, jonka tarkoituksena on helpottaa opiskelijoiden pääsyä opintoihin liittyvään tietoon. Tarpeet kartoitettiin verkkokyselyllä, ... -
Modern Sales methodologies, and strategies for B2B orgnizations focused on digital products.
(2025)This thesis investigated how modern sales methodologies and tools have shaped the effective-ness of B2B organizations selling digital products, with a particular focus on the Software as a Service (SaaS) industry. The study ... -
The potential for Eastern European restaurant in Copenhagen
(2025)This thesis explored the market potential for an Eastern European restaurant in Copenhagen. The background of the study roots from the underpresentation of Eastern European cuisine in the local food scene, despite the ... -
Digital Transformation in Engineering Project Management
(2025)Digital transformation is increasingly shaping the landscape of engineering project management, as organisations strive to incorporate digital solutions into their processes to improve efficiency, coordination, and ... -
Keskijohdon johtamisosaaminen ja sen kehittäminen
(2025)Lähtökohta tälle Master-opinnäytetyön tapaustutkimukselle nousee koulutusalan kohdeorganisaation tarpeesta selvittää johtamisosaamisensa nykytilaa niin organisaation omien tavoitteiden kuin yhteiskunnallisten vaateiden ... -
Creating an Experiential Team Building for Future Generation Europe
(2025)Effective team collaboration is crucial in modern workplaces, however, traditional team-building events often lack structured learning or specific goals. This thesis was inspired by the author's experience with both ... -
Enhancing User Experience Design through Artificial Intelligence Technologies
(2025)This study investigates the growing role of Artificial Intelligence (AI) tools in User Experience (UX) design, focusing on how these technologies may sustain, enhance, or redefine the design process. The goal is to understand ...