Haku
Viitteet 1-10 / 276
Oppipaja - "Avaimet Tulevaisuuteen" : Oppipajan toiminnan kuvaaminen sekä kokemuspohjaisen sisällön kerääminen ja analysointi
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Tässä opinnäytetyössä on keskitytty Oppipajaan joka on käytännössä pienryhmässä ja työpajaympäristössä toteutettava peruskoulun yhdeksäs luokka jonka oppilaiden mahdollisuudet saada peruskoulun päättötodistus on vaakalaudalla. ...
Liikuntaharrastukset järjestykseen! : Alle 29-vuotiaiden lasten ja nuorten liikuntaharrastusmahdollisuuksien kartoittaminen Paimiossa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyössä oli kaksi tavoitetta: kartoittaa jo olemassa olevaa liikuntaharrastustoimintaa Paimion kaupungissa sekä selvittää, millaiselle harrastusmahdollisuuksien tietopaketille olisi tarvetta. Kehittämistehtävänä ...
Ammattikorkeakoulukirjastojen yhteisöllisyyteen vaikuttaminen : case Ammattikorkeakoulukirjastopäivät
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Ammattikorkeakoulukirjastopäivät ovat kirjastohenkilöstön tärkein ja suurin koulutus- ja kohtaamistapahtuma. Tavoitteena oli selvittää, millaisilla tavoilla tapahtumasuunnittelussa voidaan ottaa huomioon yhteisöllisyyden ...
Fiiliskerho erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten toiminnassa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyön tilaajana on Järvenpäässä sijaitseva Setlementti Louhela ry:n erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten toiminta. Erla tarjoaa turvallista ja mielekästä aamu- ja iltapäivätoimintaa lievästi ja keskivaikeasti ...
Monikulttuurisuus osaksi Etelä-Saimaan 4H:n kerhotoimintaa : Nuoren ohjaajan opas
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyöni on Etelä-Saimaan 4H:n tilaama nuoren ohjaajan opas, joka kohdistuu monikulttuurisen kerhotoiminnan ohjaamiseen ja kulttuurien kohtaamiseen. Yhdistyksen tavoite on aloittaa ensimmäiset monikulttuuriset kerhot ...
Kriisin keskellä : Tutkimus Tornion vastaanottokeskuksen roolista ja palveluista kansalaistoimijana Euroopan pakolaiskriisin aikana
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyöni tavoitteena on tutkia Tornioon 2015 perustetun vastaanottokeskuksen toimintaa, työmenetelmiä sekä kahden toimintavuoden aikana saatuja tuloksia. Työn luomia näkökulmia ja havaintoja voidaan hyödyntää vastaavien ...
Rauman vapaa-ajanpalvelut lapsille ja nuorille
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Jokaisella lapsella ja nuorella on oikeus mielekkääseen vapaa-aikaan. Harrastuksesta voi oppia paljon uusia taitoja, kuten erilaisuuden hyväksymistä, vuorovaikutustaitoja, sekä ryhmässä toimimista. Harras-tuksista voi ...
Yksinäisyyden kokemus ja sen vähentäminen Suvimäen Klubitalon jäsenten keskuudessa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Opinnäytetyön tilaajana toimi Suvimäen Klubitalo, joka tarjoaa mielekästä toimintaa mielenterveyskuntoutujille Jyväskylässä. Klubitalon jäsenellä tarkoitetaan mielenterveyskuntoutujaa. Klubitalolla jäsenten ja työntekijöiden ...
Avaimia arjen hallintaan : Hyvinkään seurakunnan tuki 13 – 21 – vuotiaille arjen hallinnassa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Tämä opinnäytetyö tekee näkyväksi Hyvinkään seurakunnan diakonia- ja nuorisotiimien hiljaista tietoa, työntekijöiden uusia ideoita tukea 13–21 –vuotiaita nuoria arjen hallinnassa ja tahtoa käyttää työssä vapaaehtoistyöntekijöitä. ...
Opiskelutulkkaus ammatillisessa erityisoppilaitoksessa
(Humanistinen ammattikorkeakoulu, 2017)
Erityistä tukea tarvitsevien viittomakielen tulkkia käyttävien opiskelijoiden määrä kasvaa. Opiskelutulkin työ ammatillisessa erityisoppilaitoksessa eroaa yleisopetuksen puolella tehdystä opiskelutulkkauksesta. Ammatillisessa ...