KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Majoitus- ja ravitsemisala
Viitteet 21-40 / 849
-
Arkitaidot osana lapsiperheiden elämänhallintaa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tavoitteena oli tuottaa tutkittua tietoa lapsiperheiden arkitaidoista yhteiskunnallisen päätöksenteon ja palvelutuotannon tueksi. Tutkimus on osa Marttaliiton ”Lapsiperheiden arjen tukeminen” -hanketta, joka ... -
Art Juuri oy catering prosessien kehittäminen
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Työn tavoitteena oli selvittää Art Juuri Oy:n catering-prosessien ongelmia ja ratkaista löy-dettyjä ongelmakohtia. Tutkimuksen aikana syntyi konkreettinen toimintaopas jota voi käyttää tulevaisuudessa henkilöstön kouluttamiseen ... -
Arvioiva kuvaus palveluliiketoiminnan tukitoimintojen ulkoistamisesta : case Holiday Club Caribia
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)Palveluliiketoiminnassa on ollut viimeisten vuosien aikana rajuja muutoksia. Kilpailu on kiristynyt merkittävästi ja asettanut liiketoiminnan tehostamiselle paljon uusia haasteita. Palveluliiketoiminnan on pystyttävä ... -
"Arvon tarjoilijatkin ansaitsevat" Tarjoilijan ammatti ja arvostus
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää suomalaisen tarjoilijan ammatin ja arvostukseen liittyviä ilmiöitä aina historiasta tähän päivään sosiokulttuurisesta näkökulmasta tarkasteltuna. Tutkimuksen tarkoituksena oli saada ... -
Asiakas hotellin brändilähettiläänä
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, kuinka hotellit voisivat edesauttaa aitojen ulkoisten brändilähettiläiden muodostumista. Tutkimuksen avulla pyrittiin syventämään brändi- lähettiläiden potentiaalin hyödyntämistä ... -
Asiakashaastatteluiden avulla parempaan tulokseen : case: Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoinen
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 05.05.2008)Työn tarkoituksena oli selvittää Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoisen kahdeksan eri kahvilan asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluun, tuotteisiin sekä toimintaympäristöön. Tutkimuksen avulla pyrittiin löytämään ... -
Asiakashaastatteluiden avulla parempaan tulokseen : case: Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoinen
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 05.05.2008)Työn tarkoituksena oli selvittää Leipomo-konditoria Naantalin Aurinkoisen kahdeksan eri kahvilan asiakkaiden tyytyväisyys yrityksen palveluun, tuotteisiin sekä toimintaympäristöön. Tutkimuksen avulla pyrittiin löytämään ... -
Asiakaskokemuksen kehittäminen Opettajan Tietopalvelussa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Digitaalisuus on muuttanut palveluorganisaatioiden toimintatapoja, ja asiakkaiden odotukset palveluita kohtaan ovat kasvaneet. Asiakkaiden kokemuksia on yhä tärkeämpää tutkia, jotta palveluita voidaan kehittää ja uudistaa. ... -
Asiakaskokemuksen kehittäminen tapahtumassa : Case YleXPop
(2020)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia YleXPop -tapahtuman asiakaskokemusta ja saada selville tapahtuman kävijöiden motiiveja sille, miksi he ovat päättäneet osallistua kyseiseen tapahtumaan. Tarkoituksena oli löytää ne ... -
Asiakaskokemus Frangipani Bakery Boutiquessa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)Työn tavoitteena oli selvittää asiakaskokemuksen nykytilaa Frangipani Bakery Boutiquessa. Työn tietoperusta koostui asiakaskokemuksen muodostumisesta ja johtamisesta, asiakaskokemuksesta kilpailustrategiana, asiakaskokemuksen ... -
Asiakaskokemus ja palvelun laadun kehittäminen Sky Cafe & Foodissa
(2021)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää miten asiakkaat kokevat Jyväskylän lentoasemalla sijaitsevan Sky Cafe & Foodin palvelun laadun sekä selvittää kuinka tietoisia asiakkaat ovat lentoasema- oppilaitosyhteistyöstä. ... -
Asiakaskokemus ravintola Revolutionissa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, onko ravintola Revolution onnistunut asiakaskokemuksen luomisessa asiakasnäkökulmasta. Tavoitteena oli kerätä tietoa asiakkailta, minkälaisena kokemuksena he pitivät asiointia ... -
Asiakaskunnan laajentaminen ravintolassa tapahtumamarkkinoinnin avulla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ravintola Revolutionin pubin puolelle uusi asiakas- kunta, joka käyttäisi pubin palveluita myös arkisin, eikä vain viikonloppuisin. Kohderyh- mäksi valittiin nuoret ja opiskelijat. ... -
Asiakaslähtöinen markkinoinnin suunnittelu yritystoiminnan lähtökohtana : case : Wanha Woimala
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyön tarkoituksena oli lisätä toimeksiantajien tietoa ja syventää ymmärrystä markkinoinnin suunnittelusta segmentin tarpeiden mukaan. Toimeksiantaja alkaa keväällä 2011 vastata myös Naissaaressa sijaitsevan Wanhan ... -
ASIAKASLÄHTÖISEN KOKOUSPROSESSIN : Case: Kylpylähotelli Rauhalahti
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Kokouspalvelut ovat kilpailtu ala ja prossien toimivuus oli lähtökohta kokouspalvelujen kehittämiselle. Kokousprosessissa tärkein osa on asiakas ja hänen tyytyväisyys. Työn tavoitteena oli selvittää kriittiset pisteet ... -
Asiakaslähtöisen kotipalveluaterian kehittäminen Järvi-Pohjanmaalla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyössä selvitettiin asiakkaiden arvoja ja ateria-sanan merkitystä Järvi-Pohjanmaan kotipalvelun alueella. Lisäksi selvitettiin tilaajan, tuottajan ja asiakkaan näkemyksiä ateriapalvelusta sekä tulevaisuuden ... -
Asiakaslähtöisen sisältömarkkinoinnin uudistaminen yhdistyksessä: Case Keski-Suomen maa- ja kotitalousnaiset
(2021)Kehittämistyön tutkimustehtävä oli asiakaslähtöisen sisältömarkkinoinnin uudistaminen toimeksiantajan, Keski-Suomen maa- ja kotitalousnaisten sosiaalista mediaa varten. Opinnäytetyön tavoite oli tuottaa asiakaspersoonakuvaukset, ... -
Asiakaslähtöisyys päivittäistavarakaupan liiketoiminnan kehittämisessä
(2022)Päivittäistavarakauppa on murroksessa ja selkeitä muutoksia arvoketjuissa on jo havaittavissa. Vähittäiskaupan kovassa ja armottomassa kilpailussa kartoitetaan jatkuvasti uusia tapoja turvata niiden olemassaolo. ... -
Asiakaslähtöisyyttä Liiketoimintaan : Sport Bar Silverin palveluiden muotoilu
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Palveluliiketoiminnassa on tärkeää ymmärtää asiakkaita ja heidän tarpeitaan, jotta palvelut tarjoaisivat asiakkaille juuri näiden hakemia hyötyjä. Asiakasymmärryksen avulla palveluita voidaan muotoilla asiakaslähtöisesti. ... -
Asiakasnäkökulma lounasravintolan vastuullisuuteen
(2019)Tiivistelmä Opinnäytetyön tarkoitus oli kartoittaa lounasravintolan asiakkaille tärkeitä vastuullisuuden elementtejä. Työn tilaaja oli Pikante-ravintolat Tampereella, joka haluaisi viestiä enemmän vastuullisuudestaan. ...