KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Vaatetusala
Viitteet 21-40 / 116
-
Estonian Apparel Retail Market: Positioning the Brand Madonna
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)Abstract RESEARCH OBJECTIVE, QUESTION AND TASK The aim of the study was to examine the Estonian clothing retail market from the perspective of position-ing the brand Madonna, i.e. the current economic situation, consumers, ... -
Fitness-paidan elinkaaren ympäristövaikutukset
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyössä käydään läpi polyamidista valmistetun fitness-paidan elinkaaren eri vaiheissa syntyvät ympäristövaikutukset. Työssä käsitellään fitness-paidan koko elinkaari kuitutuotannosta, kankaan valmistuksesta, paidan ... -
HAALARIHOMMIA : Are Oy:n asentajien työvaatteiden valintakriteerit
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön aiheena oli selvittää, miten käyttäjälähtöisyys tulisi huomioida Are Oy:n Kiinteistöpalveluiden työ- ja suojavaatteiden hankinnassa. Tutkimuksen tavoitteena oli lisätä käyttäjien tyytyväisyyttä työvaatteisiin. ... -
HARRASTAJATEATTERIN PUVUSTUSPROSESSI : Opas puvustajalle
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön tarkoituksena oli kartoittaa harrastajateatterin puvustusprosessin vaiheet. Tutkimuksessa selvitettiin, eroaako harrastajateatterin puvustusprosessi J. Michael Gilletten (2000) suunnittelu- ja ongelmanratka ... -
Hautauskulttuuri ja -vaatetus suomessa tavattavissa uskontokunnissa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)Tiivistelmä mukana lopputyössä -
Heavyrock-yhtyeen imagon rakentuminen ja siitä saatavien mielikuvien tulkinta
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 2006)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää, miten heavyrock-yhtyeen imago muodostuu ja minkälaisia mielikuvia imagosta saadaan. Tutkimuksessa selvitettiin myös sitä, kohtaavatko yhtyeen omat mielikuvat haastateltavien käsitykset ... -
Hoitohenkilökunnan työvaatteiden suunnittelu : Case: Vanhusten Kotiapusäätiö
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Tämä opinnäytetyö tehtiin Vantaalla sijaitsevalle Vanhusten Kotiapusäätiölle. Säätiön tehtävä on ikääntyvien hoito ja siihen liittyvät palvelut. Työn tavoite oli tutustua Vanhusten Kotiapusäätiön hoitohenkilökunnan nykyisiin ... -
HURRIKAANIT-TAPAHTUMAN JÄRJESTÄMINEN TORIKESKUKSESSA
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyön toimeksiantaja, kauppakeskus Torikeskuksen markkinoinnista vastaava Satu Jokihalme on kehittänyt Hurrikaanit-tapahtuman vuonna 2009 Torikeskuksessa. Hurrikaanit-tapahtuma on järjestetty kaksi kertaa vuodessa. ... -
JÄLLEENMYYJIEN TARPEET JA TOIVEET - IDEOITA TUOTEKEHITYKSEEN Case: Papiina Oy
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Papiina Oy:n jälleenmyyjien ja agenttien mielipiteitä yrityksen tuotteista ja palvelusta. Jälleenmyyjiltä haluttiin tietoa muun muassa siitä, mitä ja millaisia tuotteita he toivovat ... -
KESKISUOMALAISET NAISET URHEILUVAATTEIDEN KULUTTAJINA
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön taustalla oli opinnäytetyön tekijän kiinnostus urheiluvaatetusta kohtaan. Lisäksi toimeksiantaja, Stadium Oy:n Jyväskylän toimipiste, halusi saada ajankohtaista tietoa asiakas-kunnastaan ja sen ostotottumuksista. ... -
Kiinnostava näyteikkuna : Kiinnostavan näyteikkunan kriteerit ja niiden välittyminen katsojalle
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyössä tutkittiin, millainen on kiinnostava näyteikkuna ja onko teoreettisesti mielenkiin-toinen näyteikkuna mielenkiintoinen myös katsojan kannalta. Teoreettiset kriteerit kiinnostavalle näyteikkunalle kerättiin ... -
Kohti menestyvää verkkokauppaa : Case: Old age -konseptin suunnittelu
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyössä perehdyttiin verkkokaupan perustamiseen ja menestyvän verkkokaupan elementteihin. Tutkimuskohteena oli kolme second hand -verkkokauppaa, joita seuraamalla on laadittu toimintasuunnitelma omaa yritystä ... -
KOLME SISARTA : Visuaalisen kokemusmaailman ideointi elämyskonseptille
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyön aiheena oli tehdä pohjatyötä yrityskonseptin visuaalisen ilmeen kehittämiselle. Tutkimuksen toimeksiantajana toimi Terhi Peltoniemi, ja tutkimuskohteena oli hänen suunnitteilla oleva yrityskonseptin ... -
KULUTTAJIEN TARPEIDEN SELVITTÄMINEN : Case: Lastenvaateliike Mes Enfantes
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyössä selvitettiin millaista tarjontaa yli 3 – 12-vuotiaiden lasten vanhemmat kaipaavat Jyväskylän markkinoille ja mitkä asiat vaikuttavat heidän lastenvaatehankintoihinsa sekä kartoitettiin keskustassa sijaitsevat ... -
Kuluttajuus suomalaisessa muotiblogissa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)Opinnäytetyössä tutkittiin, miten kuluttajuutta ilmaistaan suomalaisessa muotiblogissa. Tutkimus toteutettiin laadullisena tapaustutkimuksena, jossa analysoitiin diskurssianalyysin keinoin yhden muotiblogin tekstejä ajalta ... -
KYSELYLOMAKKEEN LAATIMINEN ASIAKASTUTKIMUSTA VARTEN : Case: Jyväskylän Image Wear Työasupalvelu
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyön tavoite oli laatia toimeksiantajalle eli Jyväskylän Image Wear Työasupalvelu-myymälälle asiakastutkimusta varten toimiva kyselylomake. Kyselylomake suunniteltiin ja laadittiin yhteistyössä myymäläpäällikkö ... -
KÄSITYÖLÄISELÄMÄÄ JYVÄSKYLÄN VANHALLA PIHALLA : Museohenkilökunnan asujen suunnittelu
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Toimeksiantona oli suunnitella Vanhan pihan museohenkilökunnalle 1800-luvun lopun tyyliset asut. Kesällä 2012 avattava Vanha piha on Keski-Suomen museon uusi museoalue, jossa esitellään 1800-luvun käsityöläisten elämää. ... -
Käsityön lukiodiplomista vestonomikoulutukseen
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 2006)Tavoitteena oli pohtia, miten käsityön lukiodiplomin suorittaminen on vaikuttanut opiskelun sujuvuuteen Jyväskylän ammattikorkeakoulussa vaatetuksenvestonomikoulutuksessa. Työssä pohdittiin lukiodiplomin portfolion ... -
KÄSITYÖYRITYKSEN MARKKINOINTIKEINOT : Case: Takala Designs
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)Suomen käsityöyrityksistä 75 % on mikroyrityksiä työllistäen vain yhden henkilön. Näiden yritysten täytyy kuitenkin kilpailla samoilla markkinoilla tehdasvalmisteisia tuotteita ja massatuotantoa vastaan. Yksi käsityöyritysten ... -
Laatua asiakaspalveluun : Case Bianco Footwear, Jyväskylä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2009)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia Jyväskylän Bianco Footwear -myymälän asiakastyytyväisyyttä. Tutkimuksen alussa oletuksena oli, että myymälä tarjoaa asiakkailleen hyvää asiakaspalvelua, ja tämän oletuksen oikeellisuus ...