KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Matkailu
Viitteet 1-20 / 405
-
Aalto ja Unesco : Arkkitehtiresidenssin ja vierailijakeskuksen palvelut Säynätsalon kunnantalolla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka kaksi eri konseptia, arkkitehtiresidenssi ja UNESCOn biosfäärin vierailijakeskus, saataisiin sovitettua yhteen Säynätsalon kunnantalolla. Työ pyrki vastaamaan kysymykseen, miksi ... -
Accessibility and children-friendly environment in the restaurants of Jyväskylä
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 28.10.2007)Independent moving belongs to the basic rights of people, so accessibility is a common phenomenon. Accessibility and the Disabled Discrimination Act concern not only wheel-chair people, but other groups as well. Some of ... -
Accessibility in Vesilinna - a Tourism Attraction in Jyväskylä
(2023)Yhä useampi ihminen elää jonkinlaisen rajoitteen tai vamman kanssa. Koska turismista halutaan ihmisen perusoikeus, sen monipuolisuutta ja tasa-arvoisuutta kehitetään jatkuvasti. Esteetön turismi on suhteellisen uusi käsite ... -
Accommodation & Activity Business Idea
(2020)”Accommodation & Activity Business Idea”, eli suomeksi ”majoitus & aktiviteetti liikeidea”. Opinnäytetyössä oli tarkoitus selvittää, onko lomakylän kaltaiselle yritykselle tarvetta Suomessa, ja erityisesti Järvi-Suomen ... -
Activity planning and decision making for international VFR guests in Finland – Host perspective
(2022)Visiting friends and relatives (VFR) tourism is an area of tourism that little is known about despite it being a major form of tourism. Regardless of the frequency of VFR travelers and their hosts, research is extremely ... -
Aina liikkeessä - mobiili, suomalainen matkailija : Piilevät motiivit, tarpeet ja asenteet
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyön toimeksiantaja, mobiilipalveluita tarjoava W-ZUP Communication Oy, haluaa tavoittaa palveluillaan matkailijat ja tuottaa heidän tarpeisiinsa soveltuvia mobiiliratkaisuja. Opinnäytetyön tavoite oli selvittää, ... -
Aistikokemuksien ja kulttuurierojen hyödyntäminen matkailupalvelujen tarjoamisessa italialaisille matkailijoille
(2021)Matkailu kansainvälistyy ja Suomeenkin on saapunut viime vuosina yhä enemmän matkailijoita ympäri maailmaa. Myös italialaisten matkailijoiden määrä Suomessa on ollut nousussa aina viime vuoteen asti ennen kuin Covid-19 ... -
”Ajatella niin kuin asiakas ajattelee” : palvelun laadun kehittäminen Kynsilaukka Ravintola Garlicissa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyöprojekti toteutettiin yhteistyössä Kynsilaukka Ravintola Garlicin kanssa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää palvelun laatua ravintolassa sekä esittää käytännönläheisiä toimintatapoja palvelun laadun ... -
Aktiiviset eläkeläiset sähköisten matkailupalvelujen käyttäjinä : Koettu arvo matkailusivuilla
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyö yhdistää kaksi ajankohtaista aihetta matkailualalla: ikääntyvät matkailijat kohderyhmänä ja palveluiden sähköistyminen. Työn toimeksiantajana toimi Itä-Suomen yliopistoon kuuluva Matkailualan opetus- ja ... -
Alais- ja esimiestaitojen yhteys työn merkityksellisyyteen
(2020)Työn merkityksellisyys on koko ajan nousussa oleva ilmiö, johon alais- ja esimiestaidot vaikuttavat. Alais- ja esimiestaitojen yhteyttä työn merkityksellisyyteen ei olla kuitenkaan tutkittu paljon, vaikka työntekijöiden ... -
Alaistaitojen merkitys johtamisessa
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyön tavoitteena oli tarkastella alaistaitojen merkitystä esimiehen johtamistyöskentelyssä sekä selvittää, kuinka esimiehet pystyvät johtamisellaan vaikuttamaan alaistai-toihin palvelualalla. Opinnäytetyö ... -
Aloittavan pienyrityksen markkinointisuunnitelma : case: Matka Vetikko Oy
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2012)Tässä opinnäytetyössä käsitellään markkinointisuunnitelman laatimista pienen, toimintansa aloittavan yrityksen näkökulmasta, ottaen huomioon sen rajalliset resurssit. Opinnäytetyön toimeksiantajana oli matkanjärjestäjätoimisto ... -
Ammatillisten oppilaitosten ja työnantajien välinen yhteistyö: Yhteistyön keinot, haasteet ja toiveet
(2023)Tutkimuksessa tarkasteltiin työnantajien ja ammatillisten oppilaitosten välisen yhteistyön keinoja ja haasteita sekä osapuolten toiveita yhteistyölle. Aihealuetta tarkasteltiin erityisesti työllistymisen näkökulmasta. ... -
Ammattimessut venäläisen silmin Jyväskylän paviljongissa
(Jyväskylän ammattikorkeakouluJAMK University of Applied Sciences, 06.04.2009)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää Jyväskylän Messut Oy:n järjestämillä ammattimessuilla käyneiden venäläisten messuvieraiden asiakastyytyväisyyttä tapahtumaa ja Jyväskylän Paviljongin tarjoamia palveluita kohtaan. ... -
Asiakaskokemuksen kartoitus : Case: Iittala Outlet Jyväskylä
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, minkälaisen asiakaskokemuksen Iittala Outlet Jyväskylä -myymälä tarjoaa asiakkailleen. Lisäksi työssä tarkasteltiin positiivisen asiakaskokemuksen piirteitä ja niiden suhdetta Iittala ... -
Asiakaskokemuksen kehittäminen fine dining-ravintolassa : Case Ravintola Pöllöwaari
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena oli muodostaa kokonaiskuva asiakaskokemuksesta fine dining-ravintolaympäristössä. Tutkimuskysymykset liittyivät fine dining-illalliskokemuksen laatukriteereihin, onnistuneen asiakaskokemuksen ... -
Asiakaskokemuksen kehittäminen Keski-Suomen maailmanperintökeskuksen pilottihankkeessa
(2021)Opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Petäjäveden vanhan kirkon säätiölle. Opinnäytetyön tavoitteena oli kartoittaa Keski-Suomen maailmanperintökeskuksen pilottihankkeen asiakaskokemusta ja tutkimuskysymyksenä oli selvittää, ... -
Asiakaslähtöistä tuotekehitystä palvelumuotoilun keinoin : Hotelli Yöpuun viinipihan kehittäminen
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyön tavoitteena oli palvelumuotoilun avulla kehittää Hotelli Yöpuun ja ravintola Pöllöwaarin viinipihan tarjoomaa sekä kasvattaa yrityksen asiakastuntemusta. Lisäksi selvitettiin, miten houkutella toimeksiantaj ... -
Asiakasomistajien brandimielikuvat S-Matkat.fi-palvelun yhteistyökumppaneista ja niiden vaikutus vapaa-ajanmatkan ostopäätökseen
(Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)Työn toimeksiantajana oli S-Matkat.fi-palvelu. Työn tarkoituksena oli selvittää, vastaako S-Matkat.fi-palvelu nykyisellä yhteistyöverkostollaan asiakasomistajien tarpeisiin. Tavoitteena oli lisätä tietoa vapaa-ajallaan ... -
Asiakaspalautejärjestelmä matkailuyritysten palveluiden laadun kehittämisen tukena
(2019)Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Inari-Saariselkä matkailu Oy. Inari-Saariselkä-alueen matkailupalveluiden laadussa oli havaittu epätasaisuutta. Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, kuinka Inari-Saariselkä-alueen ...