KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Tieto- ja viestintätekniikka

    • 2d-animaatiot osana Android-sovellusta 

      Honkonen, Henri (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää erilaisia mahdollisuuksia toteuttaa 2D-animaatioita Android-sovellukseen. Tutkittaviin animointitekniikoihin liittyi lisäksi niiden mahdollisuuksien ja rajoituksien selvittäminen ...
    • 3D-grafiikka ja matchmoving 

      Koik, Sven (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Digitoimisto LumeTech osk., joka tarjoaa erilaisia digitaalisen median palveluita, kuten videoita, 3D-grafiikkaa ja web-sivuja. Työn tavoitteena oli vahvistaa LumeTechin osaamista ...
    • 3D-hahmoanimointi mainostarkoitukseen 

      Savola, Jenniina (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)
      Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi jyväskyläläinen Digitoimisto LumeTech osk. Tavoit-teena oli tuottaa LumeTechin yritysesittelyvideon alkuun hahmoanimointi, jolla esiteltäisiin heidän osaamistaan ja yrityksen ...
    • 3D-mainosvideo teollisuusyritykselle : Case: Leppäkosken Lämpö 

      Utriainen, Sari (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)
      Toimeksiantajana opinnäytetyölle toimi biolämmitysjärjestelmiä valmistava ja markkinoiva Ariterm Oy. Tavoitteena oli tuottaa messu- ja markkinointikäyttöön 3D-mainosvideo Ariterm Oy:n toimittamasta, elokuussa 2014 ...
    • 3D-mallin sekä valaistuksen toteutus asuntoesittelysovellukseen 

      Palomäki, Markus (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2017)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia sekä luoda ohjeistus 3D-mallin ja valaistuksen toteut-tamisesta Unity3D-pelimoottorilla ajettavaan asuntoesittelysovellukseen. Asuntoesitte-lysovelluksessa pääsee tutustumaan suunnittelemaan ...
    • 3D-pelin NPC-hahmon animaatio 

      Hautoniemi, Julianna (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2015)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi GameHunger projects, joka on aloitteleva pelinkehittäjätiimi. Tiimillä on työn alla heidän ensimmäinen 3D-videopeli. Tavoitteena oli luoda yhdelle pelin lintumaisista NPC-hahmoista ...
    • 3D-visualisoinnin työprosessin kehittäminen 

      Harju, Arto (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyössä kartoitettiin nykyistä 3D-visualisoinnin työtapaa, sekä tarjottiin parannusehdotuksia työtapojen kehittämiseksi. Opinnäytetyön aihe syntyi työn tekijän omasta liikeideasta, ja työn tarkoitus on 3D-visualisoinnin ...
    • A Portfolio Display of Software Development Mastery 

      Mohajeri, Billy (2023)
      The rapid evolution in software development demands a comprehensive display of mastery in various aspects of the field. The goal was to produce a portfolio that not only displayed technical expertise but also showed how ...
    • Active Directory autentikointi ja auktorisointi 

      Vo, Van (2021)
      Opinnäytetyössä tehtiin selvitys ja toteutus Combitech Oy:lle liittyen Active Directory - autentikointiin ja -auktorisointiin. Tavoitteena oli selvittää ja tuottaa esimerkkitoteutus, jossa web-sovellukseen voidaan ...
    • Adaptation of narrative source material into interactive form: how should a narrative be adapted into a video game? 

      Voutilainen, Veikka (2023)
      Adapting media such as literature and arts has been a practice for centuries, but it has become an especially hot topic in the past few decades due to the existence of video games that adapt non-interactive forms of ...
    • Adding security testing in DevOps software development with continuous integration and continuous delivery practices 

      Viitasuo, Ella (2020)
      In Company X there was found a need for creating a starting point for security testing in software project. As modern software development is moving forwards DevOps and agile type of development this would need to be ...
    • Addressing Loneliness and Isolation with a Mobile Application : Connecting People through Sports and Shared Interests 

      Anti, Emmanuel (2022)
      Prior research has indicated that humans are born with the need to connect with others. Making friends and forming relationships are integral traits that ensure people have sound support systems when they need them. Even ...
    • Adopting cloud computing and hosted services in pharmaceuticals industry 

      Harjulampi, Ville (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2013)
      Cloud computing has become popular among consumers and within bigger corporations as well. Information technology services that used to be internal only can be now taken into cloud using various combinations of cloud ...
    • Adopting DevOps practices in a software project 

      Karjalainen, Risto (2021)
      Bittium Wireless Ltd., the client of this thesis project, has a software project with multiple variants and target platforms. The project did not have a DevOps toolchain, and its development workflow relied heavily on ...
    • Adoption of Infrastructure as Code (IaC) in Real World; lessons and practices from industry 

      Murphy, Olga (2022)
      With increased demand for speed and software projects, teams increasingly need to automate tasks. For infrastructure that resides in the cloud, IaC is the way to automate by bringing scalability, speed, and transparency ...
    • AIRE-hankkeen visuaalinen identiteetti 

      Mannermaa, Pekka (2023)
      Opinnäytetyössä oli tavoitteena luoda visuaalinen identiteetti Jyväskylän ammattikorkeakoulun AI in Reha-bilitation (AIRE) hankkeelle, opinnäytetyön toimeksiantajalle. Hankkeessa selvitettiin minkälaisia palvelurat-kaisuja ...
    • AirWatch-mobiilihallintapalvelun käyttöönotto ja hyödyt 

      Järvenpää, Miika (2020)
      Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi Oppimis- ja ohjauskeskus Valteri, Onerva, joka tarjoaa palveluja yleisen, tehostetun ja erityisen tuen tarpeisiin. Tavoitteena oli ottaa käyttöön Valterin kouluympäristöön VMwaren ...
    • Ajanvarausjärjestelmä Koirakeskus Doggielle 

      Ihanainen, Seela; Pakkala, Jaakko (Jyväskylän ammattikorkeakoulu, 2011)
      Opinnäytetyön tavoitteena oli suunnitella ja toteuttaa internetissä toimiva ajanvarausjärjestelmä, jonka kautta asiakkaat voivat varata trimmaus- ja koulutusaikoja. Tavoitteena oli myös suunnitella ja dokumentoida koko ...
    • Ajoneuvon OBD- ja paikkatietodatan kerääminen ja visualisointi 

      Puikkonen, Miikkael (2020)
      Markkinoilta löytyy paljon laitteita auton ajotietokoneen antaman datan lukemista var-ten, mutta nämä ammattikäytössä käytettävät laitteet ovat kuitenkin usein hyvin kalliita ja niistä puuttuu yleensä paikannusominaisuus. ...
    • Algoritminen ajattelu ohjelmoinnissa : kuvaileva kirjallisuuskatsaus 

      Nivalainen, Tuulia (2023)
      Aikaisemmin ohjelmoinnissa keskityttiin teknisten taitojen hallitsemiseen, eikä huomiota kiinnitetty itse ohjelmointiprosessiin ja siinä esiintyvien vaiheiden ymmärtämiseen. Ohjelmointitaitojen hallitseminen vaatii kuitenkin ...