"3D-mallinnus" - Selaus asiasanan mukaan Opinnäytetyöt
Viitteet 1-13 / 13
-
3D-hahmon suunnittelu ja käyttö mainosmateriaalissa
(2024)Opinnäytetyössä käsiteltiin 3D-mallinnetusta hahmosta ja kuvallisista elementeistä koostuvaa mainoskuvamateriaalia. Työn ja tutkimuksen paino oli 3D-hahmon käyttämisen eduissa, ja lopputuotteen nopeassa ja vaivattomassa ... -
3D-kaupunkimallinnuksen automatisointi CityEnginellä
(2020)Viime vuosina kolmiulotteinen kaupunkimallinnus on yleistynyt Suomen kunnissa ja kau-pungeissa, mutta vielä on pitkä matka, jotta kaikkialla Suomessa kaupunkimalli olisi yleinen standardi. Opinnäytetyö on tehty Vantaan ... -
3D-mallien optimointi pelimoottorille
(2020)Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia erilaisia keinoja 3D-mallien optimointiin. Työvälineinä käytettiin Unity, Unreal Engine, 3ds Max, SketchUp ja SketchUp Pro -ohjelmia. 3D-mallit mallinnettiin 3ds Max ja SketchUp/Pro ... -
3D-MALLIN LUONTI SKETCHUP- OHJELMALLA
(2022)Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia, kuinka hyvin ja helposti 3D-mallien luonti ja niiden upottaminen itse tehdylle verkkosivulle onnistuu. Samalla päästään myös vertailemaan erilaisia lopputuloksia kuvien, renderin ja ... -
3D-mallinnuksen muotoon tehtävä rakennuksen käyttö- ja huolto-ohje
(2020)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia mahdollisuuksia rakennuksen elinkaaren aikaisen tietomallin pelillistämiseksi 3D-muodossa. Tutkielman tarkoitus oli toteuttaa kevyt, monipuolinen ja helposti luotava ratkaisu ... -
3D-tulostettavat varaosat : Suunnitteluohje uusille asiakkaille
(2019)Opinnäytetyön tavoitteena on tuote- ja palvelumuotoilun keinoin tehdä 3D-tulostettavien varaosien käytöstä helpommin lähestyttävää. Opinnäytetyössä tutkitaan 3D-tulostettujen varaosien nykyistä käyttöä, potentiaalisia ... -
Gbuilder-ohjelman käyttöönotto rakennusliikkeessä
(2021)Opinnäytetyö käsittelee Gbuilder-nimisen ohjelman käyttöönottoa ja vertailua rakennusliikeen käytössä olevien nykyisten menetelmien kanssa. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää ohjelman hyödyt asiakkaiden sekä yrityksen ... -
Hahmojen mallinnuksen workflow Blenderissä
(2023)Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi pelistudio MiTale. Toimeksiantoon kuului MiTalen C.L.A.Y.-pelin War Golem -hahmon mallinnus ja teksturointi. Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten 3D-pelihahmoja luodaan. ... -
Hoitotasojen ja portaiden parametristen mallien kehittäminen
(2021)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli perehtyä teollisuudessa käytettävien hoitotasojen ja portaiden parametrisoituun mallintamiseen. Tarkoituksena oli myös kehittää toimivat ja helppokäyttöiset parametrimallit hoitotasoille, ... -
Kemikaalilastausvarsien komponenttikirjaston keräys ja 3d-mallintaminen
(2023)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutustua Enmac Oy:n aiemmin tuottamiin kemikaalien lastausvarsiprojekteihin, analysoida varsien rakennetta sekä ominaisuuksia ja tuottaa niiden pohjalta lastausvarsille modulaarinen ... -
MODULARCHEF – AMMATTIKEITTIÖHUUVA: Ideasta prototyyppiasteelle.
(2017)Tässä opinnäytetyössä käsitellään uudenlaisen ammattikeittiöhuuvan suunnittelua ja sen vaiheita ideoinnista konseptointiin. Huuva suunniteltiin kansainväliselle yritykselle yhteistyössä sen tutkimus- ja tuotekehitystiimin ... -
Soodakattilan ilma-aukkojen valusuuttimien parametrinen 3D-mallinnus
(2021)Tässä työssä käsitellään Andritz Oy:lle tehtyä opinnäytetyötä, jonka tarkoituksena oli tuottaa Autodesk Inventor -ohjelmistolla soodakattiloiden ilma-aukkojen valusuuttimien mallinnukseen soveltuva parametrisoitu 3D-malli ... -
Updating a Game’s Graphics from 2D Sprites to 3D Models
(2023)The goal of this thesis was to go through the author’s own work when recreating 3D models for the game “Spooky’s Jumpscare Mansion: HD Renovation” created by Albino Moose Games and comparing it to the possible techniques ...