Haku
Viitteet 1-4 / 4
Lisäosan luominen Blenderiin : proseduraalinen 3D-generointityökalu
(2021)
Opinnäytetyössä luodaan lisäosa 3D-ohjelmaan Blender. Lisäosan ideana on luoda proseduraalisesti 3D-kenttiä modulaarisista 3D-malleista. Opinnäytetyössä tutkitaan miten Python-ohjelmoinnilla voi ohjata Blenderin toimintoja. ...
Fotogrammetria peliassetin valmistuksessa : Visuaalisen videopeliympäristön luominen valokuvien avulla
(2020)
Toiminnallinen opinnäytetyöni käsitteli videopeliassettien tekemistä fotogrammetriatekniikalla käyttäen apuna ilmaisia Meshroom- ja Blender 3D -mallinnusohjelmia. Tutkimukseni keskittyi yksittäisen assetin luomisprosessiin ...
Modulaaristen rakennusten toteutus peliprojektiin : Scavenger Strongholdsin suunnittelu ja toteutus
(2023)
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda pelikäyttöön valmis assettikokonaisuus, jolla voidaan luoda valmiita peliympäristöjä. Assetteihin kuuluu 3D-mallinnettuja ja teksturoituja rakennuksia ja yksityiskohtamalleja, sekä ...
3D-tulostamisen ja 3D-mallien optimointi
(2023)
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan menetelmiä hyödyntää 3D-tulostamista ja perehdytään sen optimointiin sekä siihen vaikuttaviin tekijöihin. Opinnäytetyössä perehdytään tapoihin ratkaista tulostusalan rajoitteita jakamalla ...