KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Kasvatus- ja opetusala
Viitteet 1-20 / 892
-
0-kurssien kehittäminen Vaasan ammattikorkeakoulussa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2008) -
9-luokkalaisten perehdyttäminen ammattiopintoihin Vaasan ammattiopistossa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2007) -
Aggression käsittely opettajan työssä : Perehdytysaineisto uudelle opettajalle
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän kehittämishankkeen tarkoituksena oli luoda perehdytysaineisto aggressiivisten tilanteiden varalle uusille opettajille. Aggressio on synnynnäistä, sillä on fysiologinen perustansa ja sitä esiintyy kaikkialla ihmisten ... -
Ahlmanin Tilapuoti : Opiskelijan uusi oppimisympäristö
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2010)TIIVISTELMÄ Tarkastelen tässä työssäni Ahlmanin Tilapuotia opiskelijoiden uutena oppimisympäristönä. Tilapuoti on avattu 2009 ja toimii lähialueen tuottajien, kädentaitajien ja Ahlmanin omien tuotteiden myymälänä. ... -
Aikuisen ammatillisten näyttötutkintojen haasteita : Oppilaitosten verkostokumppanina toimivat yrittäjän näkökulmasta
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2010)Tämän kehittämishankkeen tavoitteena oli tarkastella aikuisten ammatillisten näyttötutkintojen haasteita kolmen keskeisen osatekijän suhteen: henkilökohtaistamisen, työelämälähtöisyyden ja arvioijien ammattitaidon. Kysymykset, ... -
Aikuiskoulutuksen kestävän kehityksen sisällöt, menetelmät ja kriteerit – hankkeen prosessikuvaus ja pedagogista arviointia tuotetuista työkaluista
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Ammatillisella aikuiskoulutuksella on keskeinen rooli työväestön kestävän kehityksen osaamisen päivittämisessä ja työelämän käytäntöjen kehittämisessä. Kestävä kehitys on myös yhä tärkeämpi osa koulutuksen laatua. Aikuis-keke ... -
Aikuiskoulutuskeskuksen näyttötutkintojärjestelmän kehittäminen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2009) -
Aikuisopiskelijoiden asiakaskokemus Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Kehittämishankkeen tarkoitus oli kartoittaa millainen asiakaskokemus Tampereen Aikuiskoulutuskeskuksessa opiskelleille aikuisille henkilöille koulutuksesta muodostui. Pelkän opetuskokemuksen ja sen parantamisen sijaan ... -
Aikuisoppilas viulunsoiton alkeisoppijana
(2023)Oppijoita on monenlaisia: lahjakkaita, luovia, analyyttisia, monen ikäisiä, taitavia, nopeasti kehittyviä, sisäänpäin kääntyneitä, ujoja jne. Oppijoiden moninaisuuden lisäksi on erilaisia oppimismenetelmiä. Myös saman ... -
Aikuisten kouluttamisen pedagogiset haasteet
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän kehittämishankkeen innoittajana toimivat kirjoittajien omakohtaiset kokemukset aikuisten kouluttamisesta. Kirjoittajat ovat omissa töissään törmänneet aikuisten kouluttamisen pedagogisiin haasteisiin, joita aiheuttavat ... -
Aikuisten kuvataideopetuksen pedagogiset haasteet
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2013)Tässä kehittämishankkeessa kartoitin aikuisten kuvataidekoulutukseen liittyviä pedagogisia haasteita. Tarkoituksenani oli selvittää, mitä asioita on huomioitava kun kuvataidetta opetetaan aikuisille. Idea aiheeseen syntyi ... -
Aikuisten oppimisvaikeudet ja niiden vaikutus opiskeluun ammatillisessa koulutuksessa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2007) -
Aipal -palautejärjestelmän hyödyntäminen Etelä-Karjalan Aikuisopisto AKTIVAN opetustyön kehittämisessä
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Kehittämishankkeen aiheena oli Aipal -palautejärjestelmän hyödyntäminen Etelä-Karjalan Aikuisopisto AKTIVAN tarpeisiin niin, että opetustyötä voidaan kehittää saadun palautteen perusteella mahdollisimman hyvin. Tutkimuksen ... -
Aistit avoinna oppimaan : Opettajaopiskelijoiden oppimistyylit ja havainnollistaminen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2012)Kehittämishankkeemme tavoitteena oli kuvata opettajaopiskelijoiden valitsemia ja heidän omaa oppimistaan tukevia havainnollistamismenetelmiä sekä pohtia, mitkä menetelmät soveltuvat eri oppimistyyleille. Onko mahdollista ... -
AITA-kuvataidekoulun opetussuunnitelma : aikuisten kuvataidekoulun opetussuunnitelman laatiminen ja perustelut
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2008) -
"Ajatteluttaminen" osana kurssia Teollisuuden prosessit : tutkivan oppimisen näkökulma
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2008) -
Ajoneuvoelektroniikan oppimisympäristön kehittämishanke Porin ammattiopistossa
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2008) -
Ajoneuvohuollon työpaja
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2012)Työni tavoite oli tarkastella miten oppilaitoksemme uusissa oppimisympäristöis-sä voisin soveltaa työpajaopetuksen periaatteita fyysisen opetuksen näkökulmasta ajoneuvohuollon kurssin osalta. Opetusmenetelmiä on paljon ... -
Ajoneuvokohtainen koulutuskansio
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän kehityshankkeen lähtökohtana oli opettajien opetusmateriaalin kehittäminen Tampereen ammattiopiston logistiikkaosastolle. Monilla opettajilla ei välttämättä ole tarpeeksi laajaa ammatillista työkokemusta ja sitä ... -
Aktivoivien opetusmenetelmien käyttö oppilaiden elämäntapamuutosten tukemiseen
(Tampereen ammattikorkeakoulu, 2011)Kehittämishankkeen tarkoituksena oli koota aktivoivista opetusmenetelmistä koostettu tukimateriaali elämäntapamuutosten opettamiseen. Tukimateriaali on kohdennettu sosi-aali- ja terveysalalle toisen asteen koulutuksen ...