Haku
Viitteet 1-10 / 48
DevOps-toimintamalli
(2020)
Digitalisaation myötä kilpailu ohjelmistoliiketoiminnassa on kiristynyt. Ohjelmistoyritykset hakevat säästöjä ja kilpailuetua uusista toimintatavoista. Toimintatavat kehittyvät nopeaa ja alati kiihtyvää vauhtia. Asiakkaat ...
Microsoft Intune - mobiilihallinnan ymmärtäminen ja käyttöönotto
(2020)
Varalan Urheiluopistolla ei ole käytössään minkäänlaista mobiilihallintaa, jolloin järjestelmänvalvojan on erittäin vaikea tietää laitteiden tilaa tietoturvallisuuden näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää ...
Webhotellin cPanel-ympäristön kehityssuunnitelma : Domainmaailma
(2019)
Opinnäytetyö keskittyi Capnovan Domainmaailma-palvelun cPanel-ympäristön kehitykseen. Capnova on Tampereella toimiva pieni IT-alan yritys, joka toimi työn toimeksiantaja. Tavoitteena oli tuottaa suunnitelma uudesta cPanel ...
Tekoälyn mahdollisuudet urheilussa
(2021)
Tämän opinnäytetyön aiheena oli tekoälyn mahdollisuudet urheilussa. Tarkoituksena oli saada selvitettyä millä tavoilla tekoälyä voidaan hyödyntää urheilussa. Opinnäytetyölle ei ollut ulkopuolista toimeksiantajaa.
Opin ...
Virtuaalinen verkkoluokkaympäristö
(2019)
Virtuaalinen verkkoluokkaympäristö on TAMKin Tietojenkäsittelyn koulutusohjelmalle tuotettu etäkäytettävä järjestelmä, joka vastaa koulutuslinjan tarpeisiin tarjoamalla mahdollisuuden testata ja kehittää luokkamateriaalia ...
Hi-bit pixel graphics : new era of pixel art
(2021)
This bachelor’s thesis studies how pixel graphics in video games are seen today, and what current trends make classic pixel graphics hi-bit. This thesis briefly covers the beginnings of pixel graphics, how pixel graphics ...
Keskitetty lokien hallintajärjestelmä Elastic Stackillä
(2019)
Opinnäytetyön tavoite oli toteuttaa Elastic Stack -pohjainen lokien tallennus- ja analysointiratkaisu Oy Capnova Ltd:lle. Työn tarkoituksena oli tehostaa lokien prosessointia, madaltaa lokien analysoimisen kynnystä sekä ...
Android-sovelluksen kehitys ideasta julkaisuun
(2020)
Tässä opinnäytetyössä tutustuttiin Android-mobiilisovelluskehitykseen ja toteutettiin yksinkertainen sovellusprojekti. Tavoitteena oli selvittää, kuinka Android-sovellusprojekti kulkee ideatasolta valmiiksi tuotteeksi, ...
Freelancer-graafikkona peliteollisuudessa
(2020)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kerätä mahdollisimman paljon tietoa freelancer-graafikoiden työllistymismahdollisuuksista sekä pelialalla, että muilla teollisuuden aloilla. Tavoitteena oli löytää parhaimmat työkalut, ...
Sosiaalinen robotiikka : Pepper-robotin Java-ohjelmointi
(2021)
Opinnäytetyö on suunnattu sekä tietotekniikan alan osaajille että sosiaali- ja terveysalan osaajille. Opinnäytetyössä tarkastellaan, mihin sosiaalisia robotteja käytetään ja mihin sekä miten niitä voitaisiin käyttää ...