Haku
Viitteet 1-10 / 13
Digitaalinen kuvittaminen : Miten digitaalista kuvitusta hyödynnetään markkinoinnissa?
(2019)
Tässä opinnäytetyössä käsitellään digitaalista kuvittamista. Opinnäytetyössä tutkitaan muun muassa kuvituksen määrittelyä, sen hyötyjä ja lopuksi sitä, miten digitaalista kuvitusta voidaan käyttää esimerkiksi markkinoinnissa. ...
Kuvapankkikuvat mainonnassa – mihin perustuu niiden käytön yleisyys?
(2020)
Tutkielmani aihe juolahti mieleen taas yhden kuvapankkikuvien hakuun haaskatun päivän jälkeen. Mietin, kuinka monta tuntia elämästäni olen kuluttanut kuvien etsimiseen kuvapankeista ja minkä tähden? Kuvapankit eivät vielä ...
Värien merkitys graafisessa suunnittelussa: Kuinka ymmärtää värien symbolista ja psykologista arvoa?
(2020)
Tutkielmani tavoitteena oli ymmärtää, mitä väripsykologia on ja kuinka sen ymmärrystä voisi hyödyntää graafisessa suunnittelussa. Aiheesta on saatavilla runsaasti lähdemateriaalia ja tutkimuksia, jotka ovat kuitenkin usein ...
Onko graafikko aktiivinen toimija infografiikan suunnittelussa ja sisällöntuotannossa? : Datajournalismi, informaatiomuotoilu ja visualisoinnit graafikon näkökulmasta
(2020)
Infografiikka, erilaiset tiedon visualisoinnit ja datajournalismi ovat näkyvä osa nykyistä tiedonvälitystä ja meitä ympäröivää visuaalista kuvastoa. Dataa kerätään valtavia määriä, ja sitä osataan myös hyödyntää koko ajan ...
Brändin typografia: miten brändin sanoma reflektoituu typografian kautta asiakkaalle?
(2022)
Opinnäytetyön päämääränä on selvittää, miten brändin typografiset valinnat tapahtuvat ja miten ne reflektoituvat asiakkaan näkökulmasta. Tarkentuuko brändin sanoma typografian kautta luonnollisena jatkumona identiteetin ...
Visuaalinen ilme pähkinänkuoressa: mitä yrityksen visuaalinen ilme tarkoittaa ja pitää sisällään?
(2021)
Tässä tutkielmassa käsittelen yrityksen visuaalisen ilmeen rakentamista ja toteuttamista teoreettisella tasolla. Työn tarkoituksena on tarjota lukijalle tiivis katsaus siihen, mitä yrityksen visuaalisella ilmeellä tarkoitetaan, ...
Kuinka suunnitella tuottava mobiilipeli? : Graafinen suunnittelu mobiilipelin ansaintalogiikan tukena
(2022)
Opinnäytetyöni on katsaus mobiilipelialan ansaintalogiikkaan, ja kuinka se näkyy käytännössä. Mitä keinoja mobiilipeliala käyttää pelaajan rahastuksessa, kuinka rahastus ilmenee mobiilipeleissä, ja kuinka rahastus elementtejä ...
Visuaalinen suunnittelu pelimaailman sisällä: miten art deco -tyylisuunta näkyy BioShock-pelin julisteissa?
(2023)
Tekemäni opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia, millä tavoin art deco-vaikutteinen visuaalinen suunnittelu näkyy BioShock-pelille luodun maailman julisteissa. Tutkimus yhdistää oman ammat-tiosaamiseni yhteen mielenkiinn ...
Modernien amerikkalaisten levynkansien kuvasto: miten tehdään puoleensavetävä indie-levyn kansi 2020-luvulla?
(2023)
Tutkielmani tavoitteena oli selvittää, miten luodaan puoleensavetävä levynkasi, erityisesti modernin amerikkalaisen indie -musiikin parissa. Tutkin levynkansitaiteen historiaa, eri graafisten suunnittelijoiden, muusikoiden ...
Liikegrafiikka suomalaisissa luontoreality-sarjoissa: Miten liikegrafiikalla tuetaan tv-ohjelman brändiä?
(2020)
Idea tutkielmani aiheeseen syntyi siitä, että opintojeni aikana olen punninnut erikoistumista graafiseen suunnitteluun, videotuotantoihin tai animaatioon, kunnes tajusin, että liikegrafiikassa yhdistyvät kaikki kiinnostuksen ...