Haku
Viitteet 1-10 / 31
Kuvan sommittelu ja katsojan katseen ohjaus : Toimivan kuvan rakentaminen ja huomion kiinnittäminen olennaiseen
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Tutkielmani aiheena oli selvittää, kuinka hyvä kuva rakentuu, ja kuinka sommitelmallisin keinoin voidaan vaikuttaa siihen, mihin katsoja kuvassa huomionsa kiinnittää. Aihe on minulle tärkeä sekä graafikkona että harrastuneisuuden ...
2D-mobiilipeligrafiikan optimointi : State of Matter -peliprojekti
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Optimointi tarkoittaa sovelluksen tiedostokoon pienentämistä vaihtelevilla keinoilla. Työssäni käyn läpi 2D-mobiilipeligrafiikan optimointikeinoja sekä teknisestä, että visuaalisesta puolesta. Työn tausta pohjautuu State ...
YRITYKSEN TEKEMÄN TILAPÄIVITYKSEN HOUKUTTELEVUUS FACEBOOKISSA : Case: Jounin kauppa
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Tämän opinnäytetyön tavoitteena on selvittää, millainen yrityksen tekemä tilapäivitys houkuttaa Facebook-yhteisöpalvelun käyttäjiä vuorovaikutteiseen toimintaan. Vuorovaikutteisuutta on esimerkiksi yrityksen tekemistä ...
Terveisiä erakkovaltiosta : Pohjois-Korea suomalaisessa uutisdiskurssissa
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Tässä opinnäytetyössä pyrin selvittämään, miten Korean demokraattisesta kansantasavallasta (Pohjois-Korea) puhutaan Ilta-Sanomissa ja Helsingin Sanomissa. Haluan selvittää miten Pohjois-Koreaa kuvaillaan valtiona, sen ...
Roleplaying Games in Visual Media : How to make tabletop roleplaying games engaging for an outside audience?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
This is an independent study with the goal of examining the suitability of using roleplaying games as creative content and framing device for visual media production in a documentary manner.
Personal experience, literature ...
”Soita studionumeroon..” : Miten kuulijan puhuttelu eroaa Ylen ja kaupallisen radiokanavan välillä?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Tutkielmassani selvitän, kuinka kuulijan puhuttelu eroaa kaupallisella ja Ylen radiokanavalla. Lisäksi tutkin, miten juontajat puhuttelevat itseään. Alakysymyksenä selvitän, millaisen kokonaisuuden otantatunti muodostaa, ...
NUORI JA SOSIAALINEN MEDIA : Miksi 13–15-vuotias nuori käyttää sosiaalista mediaa?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Tämän tutkielman tavoitteena on selvittää, miksi
13–15-vuotiaat nuoret käyttävät sosiaalista mediaa. Sosiaalinen media on ollut erottamaton osa myös suomalaisten nuorten mediamaailmaa 2000-luvun puolenvälin jälkeen, jolloin ...
Miksi datajournalismista tulisi (Suomessakin) kiinnostua
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Tämä tutkielma pyrkii perustelemaan, miksi datajournalismista tulisi Suomessakin kiinnostua. Datan analyyttinen käyttäminen journalismin tekemiseen on Suomessa tiettävästi kahden kauppa: vain Yle ja Helsingin Sanomat tekevät ...
Legitimacy of video games as a form of art
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Video games’ status in the field of communication has long been a subject of debate. Some wish video games to be classified as a form of art, others only as an extension of the long tradition of games and toys. The purpose ...
Sanomalehtitalo ajantasalle videokuvauksen voimin : Miten ja miksi Kalevan tulisi hyödyntää videoita?
(Oulun ammattikorkeakoulu, 2016)
Opinnäytetyöni toimeksiantajana toimi Pohjois-Suomen suurin media-alan yritys Kaleva Oy. Kaleva paitsi tarjoaa asiakkailleen ajankohtaisimmat uutiset sekä kiinnostavat jutut, se tarjoaa myöskin kumppaneilleen hyödyllisimmät ...