- Selaus nimekkeen mukaan Opinnäytetyöt
Viitteet 61-80 / 28977
-
2D Side-scroller pelin toteuttaminen Unreal Enginellä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Insinöörityön tarkoituksena oli tutustua Unreal Engineen ja opetella tekemään toimiva 2D Side-scroller peli sen avulla. Projektissa käydään läpi pelikehityksen työkaluja ja pelin tekemisen eri vaiheita yksityiskohtaisesti. Peli ... -
2D Software Render Core for Prototyping in Development Environments
(2023)This study investigates the production of a two-dimensional software renderer for use in development environments lacking target platforms, excluding the need for multiple graphic APIs such as ‘DirectX’ or ‘Metal’ for ... -
2D- Ja 1D-viivakoodien verifiointi lääketeollisuudessa GS1:n, ISO 15415:n ja ISO 15416:n mukaisesti
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Tämä insinöörityö oli osa 2D- ja 1D-viivakoodien verifioimiseen tarkoitetun laitteen käyttöönoton valmistelua lääketeollisuuteen. Verifioimisella tarkoitetaan tässä tapauksessa viivakoodeille asetettujen laatuvaatimusten ... -
2d- ja 3d-informaatiografiikan ja -animaation tuottaminen oppikirjamateriaaleihin : vuorovaikutteisuus PDF-formaatissa ja sen toimivuus eri laitteissa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Opinnäytetyöni on asiakkaalle tehtävän oppikirjamateriaalin verkkoaineistoon liittyvä infografiikka, joka sisältää 2d- ja 3d-grafiikkaa sekä -animaatiota. Tämä infografiikka toimii lopullisessa muodossaan interaktiivisena ... -
2D-animaatio videotuotannossa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Insinöörityön tarkoituksena oli valmistaa rekrytointivideo Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun ylläpitämälle Kantasolurekisterille. Videossa kerrotaan kantasolurekisteristä, kantasoluluovutuksesta ja luovutusvaihtoehdoista. ... -
2D-animaatioelokuvan kuvakäsikirjoitus ja animatic
(2023)Tämä opinnäytetyö paneutuu elokuvakerronnan perusteisiin ja pyrkii hyödyntämään niitä 2D-animaatioelokuvan esituotannossa, tarkemmin sanottuna kuvakäsikirjoituksen ja animaticin suunnittelussa ja toteuttamisessa. Opinnäytetyön ... -
2D-Animaatiohahmon valmistaminen reaaliaikaista animaatiota varten
(2021)Opinnäytetyössä käsitellään Adoben Character Animator-ohjelmaa, jolla pystytään luomaan 2D-hahmoanimaatiota reaaliaikaiseen ja perinteisen animaation tekoon. Tutkin opinnäytetyössäni erilaisia ominaisuuksia hahmon luomisessa ... -
2D-animaation jälkikäsittely: Valo visuaalisena elementtinä
(2024)Tässä opinnäytetyössä tarkasteltiin 2D-animaation valaisua. Tavoitteena oli selvittää, kuinka valoa voi käyttää 2D-animaatiossa sen tunnelmaa ja ulkonäköä kohottavana elementtinä. Näkökulmana oli erityisesti valaisun ... -
2D-animaation teksturointi After Effectsissä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, miten After Effects -ohjelmalla voi luoda erilaisia tekstuureita 2D-animaatiotuotannossa. Tutkielmassa tarkastellaan yhtä pienellä tuotantotiimillä toteutetun ... -
2D-animaation tuottaminen rotoskooppaustekniikalla
(2020)Tässä toiminnallisen ja kirjallisen osuuden sisältävässä opinnäytetyössä käsitellään rotoskooppaustekniikkan eli videon jäljentämistä 2D-animaation tuotannossa. käyttöä 2D-animaatiossa, tarkoituksena saada yleiskuva siitä, ... -
2D-animaatiotekniikoiden vertailu digitaalisessa tarinankerronnassa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia frame by frame- ja avainkehysanimaation eroja ja sitä, miten näitä kahta 2D-animaatiotekniikkaa voi yhdistellä ajankäytön kannalta kaikkein tehokkaimmalla tavalla laadusta ... -
2D-animaatiotuotannon optimointi
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia 2D-animaatiotuotannon optimoinnin mahdollisuuksia tiukan tuotantoaikataulun vaatimuksissa. Tutkielmassa tarkastellaan kahta asiakasprojektia, jotka on toteutettu pienellä ... -
2D-deformaatio-animaatio peligrafiikassa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyössä tavoitteena oli esitellä deformaatio-animaation hyötyjä peligrafiikassa. Esimerkillisenä pelinä käytettiin pääasiassa Vanillawaren Dragon’s Crownian, koska siinä yhdistyvät perinteinen sprite sheet ... -
2D-grafiikan käyttö peliprojektissa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyö on projektikuvaus, jossa on käsitelty kaksiulotteisen grafiikan käyttöä peliprojektissa toteutettujen töiden kautta. Työharjoittelussani tuotin materiaalia peliprojektiin, jonka maailma luotiin pääasiassa ... -
2D-grafiikka tasohyppelypeliin
(2019)Opinnäytetyön tarkoituksena oli 2D-grafiikan tuottaminen videopeleihin ja grafiikan erilaisten käyttötarkoituksien tutkiminen. Työssä selvitettiin, kuinka grafiikkaa on tehty jo julkaistuissa videopeleissä ja millaisia ... -
2D-hahmoanimaatio live action elokuvissa
(2020)Tämä oppinäytetyö käsittelee 2D-hahmoanimaation ja live actionin yhdistämissä elokuvatuotannossa. Käyn läpi lyhyesti animaation historiaa ja toteuttamiseen liittyviä teknisiä seikkoja sekä termistöä. Tutkin esimerkkien ... -
2D-kenttäeditorin kehittäminen Unity-pelimoottorille
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Työn tavoitteena oli kehittää työkalu 2D-pelikenttien luomiseen Unity-pelimoottorille. Tarkoituksena oli rakentaa työkalu olemassa olevan peliprojektin tarpeisiin, ja samalla perehtyä työkalun toiminnallisuuden taustalla ... -
2D-mittalaitteen hankintaprojekti
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Tämä insinöörityö tehtiin Meconet Oy:lle, joka on pohjoiseurooppalainen jousien, lanka-, meisto- ja syvävetotuotteiden valmistaja. Työssä keskitytään laadunseurannan parantamiseen. Työn tarkoituksena on hankkia yritykselle ... -
2D-mobiilipelin kenttägrafiikkojen suunnittelu
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)Käsittelen opinnäytetyössäni 2D-mobiilipelin kenttägrafiikkojen toteutusta. Monet läpi käymäni tekniikat ja periaatteet ovat yleispäteviä muihinkin peligrafiikan osa-alueisiin ja muihin peligenreihin. En pureudu ... -
2D-peligrafiikka
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Insinöörityön tarkoitus oli tutkia grafiikan tuottamista valmiiseen 2D-peliin. Peligrafiikan tekemisessä oli otettava huomioon monia teknisiä ja rajoittavia tekijöitä, joita ilmenee peliprojektissa. Insinöörityössä ...