KoulutusalaOpinnäytetyötEsittävä taide ja musiikki
Viitteet 1-20 / 1278
-
12-15 -vuotiaiden musiikkia harrastavien nuorten musiikinkuuntelutottumukset : kyselytutkimus kahdessa Helsingin musiikkiopistossa vuonna 2010
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)Käsittelen opinnäytetyössäni 12–15 -vuotiaiden musiikkia harrastavien nuorten musiikinkuuntelutottumuksia. Tavoitteeni on selvittää, mitkä ovat suosituimpia musiikkityylejä sekä artisteja tai yhtyeitä musiikkiopistossa ... -
13 Signs of the Zodiac : sävellyskonsertin toteuttaminen ja prosessin analyysi
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyö koostuu 13 Signs of the Zodiac -sävellyskonsertin taiteellisesta osasta (DVD- tallenne) ja koko työprosessin - säveltämisen, sovittamisen, orkesterin kokoamisen ja harjoituttamisen, sekä konsertin valmistelun ... -
1900-luvun rytmiikan harjoitteleminen : Yleisimpien rytmisten poikkeusilmiöiden haasteita ja harjoittelutapoja
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyössäni käsittelen 1900-luvun länsimaisen taidemusiikin joitakin yleisimpiä rytmisiä ilmiöitä ja niiden haasteita. Olen koonnut tähän opinnäytetyöhön omia tapojani harjoitella näitä ilmiöitä. Näihin harjoittelutapoihin ... -
6 ELEMENTTIÄ : Musiikkityöyhteisön työhyvinvoinnin rakentaminen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyölläni on kaksi tavoitetta: Ensimmäinen on luoda menetelmä, jonka avulla voi kehittää kestävästi musiikkityöyhteisöjen hyvinvointia lisäämällä henkistä pääomaa psyykkisen ja sosiaalisen pääoman kasvattamisen ... -
60 Songs in 60 Minutes : Minuuttiperusteisen sävellyskonseptin esittely
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyöni käsittelee minuuttiperusteista sävellyskonseptia 60 Songs in 60 Minutes teoksessa. Työ esittelee, kuinka tunnin sävellysteos tehdään minuuttiperusteisesti, mikä tarkoittaa koko sävellyksen jakamista 60:een ... -
7–12-vuotiaiden bändiryhmän ohjaaminen : Opettaja bändiryhmän ohjaajana
(2021)Opinnäytetyössäni tutkin haastattelujen ja alan lähdekirjallisuuden pohjalta, miten 7–12-vuotiaiden bändiryhmää ohjataan. Tarkennan opinnäytetyöni tavoitetta seuraavilla kysymyksillä: Miten opettaja voi tukea oppijalähtöistä ... -
Aaro-kulta – Tarinasäveltäminen näkövammaisen lapsen kanssa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyössä esitellään tarinasäveltämistä neljävuotiaan näkövammaisen lapsen kanssa kohokuvionuotteja hyödyntäen. Aiempaa aineistoa tarinasäveltämisen tai kohokuvionuottien käytöstä leikki-ikäisen näkövammaisen lapsen ... -
Ableton-säestystaustat kitaran opetusmateriaalien tekemisessä
(2022)Opinnäytetyössä tarkastellaan ääninäytemateriaalien tekemistä kitaraopetuksen avuksi. Työ käsittelee Ableton-säestystaustojen tuottamista, jolloin käytetään virtuaalisia soittimia sekä miksaus- ja masterointityökaluja. ... -
Adaptiivisen musiikin perusteet mobiilipeleissä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2015)Tässä opinnäytetyössä tutkitaan adaptiivisen mobiilipelimusiikin erityispiirteitä ja lainalaisuuksia sekä sen tuottamiseen liittyviä tyypillisiä työtapoja ja tekniikoita. Työn tarkoitus on antaa musiikintekijälle hyvä pohja ... -
Agentuurien käytännöt laulajien rekrytointiin Saksassa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Tämän opinnäytetyön tavoite on avata saksalaisten agentuurien vaatimuksia laulajalle, joka valmistautuu koelauluihin ja työnhakuun Saksassa. Työssä tarkastellaan klassisen laulajan mahdollisuuksia päästä saksalaisen ... -
Ahmir Thompsonin soittotyylin analyysiä Game Theory -äänitteellä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)Opinnäytetyössä tutkittiin transkriptioitujen ja liitteenä olevalta CD:ltä kuultavien komppiesimerkkien avulla Ahmir "Questlove" Thompsonin soittotyyliä The Roots -yhtyeen Game Theory -albumilla. Valintani kohdistui ... -
Ai mikä? Teatteri-ilmaisun ohjaaja? : teatteri-ilmaisun ohjaaja käsitteenä
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)Opinnäytetyö käsittelee teatteri-ilmaisun ohjaaja –käsitettä, sen määrittymistä ja alalle valmistuvien sekä alalla yöskentelevien suhtautumista käsitteeseen. Opinnäytetyössä kysyn, voiko käsitteen teatteri-ilmaisun ... -
Aika siistii! : pedagogisia sävellyksiä kitaralle
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2014)Toimiessani klassisen kitaransoiton opettajana Turun konservatoriossa olen huomannut, että on vaikea löytää riittävästi hyvää opetusmateriaalia. Lapset ja nuoret tarvitsevat ja haluavat uutta, tuoretta, hauskaa ja motivoivaa ... -
Aikuisen trumpettioppilaan taitojen kehittyminen : Johdatus aikuisena aloittaneen trumpettioppilaan oppimisprosessin vaiheisiin
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2016)Opinnäytetyöni aihepiirinä on soiton aikuisopetus. Opinnäytetyö avaa instrumentin soittamisen oppimista. Keskityn työssäni aikuisen trumpettioppilaan taitojen kehittymisen prosessiin. Tarkastelen taitojen kehittymistä ... -
Aikuisopiskelijan ensimmäiset soittotunnit : Miten opettaa viulunsoiton perusteet aikuiselle oppilaalle
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)Tässä työssä käsittelen viulunsoiton varhaisopetusta aikuisille. Instrumentin alkeisopetusta on tutkittu hyvin vähän, sillä yleinen mielipide on, että soittoharrastuksen voi aloittaa vain lapsena. Viulunsoittoa ... -
Aina voi oppia uutta : musiikillisia työvälineitä seniori-ikäisten kognitiivisten kykyjen aktivointiin
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2010)Tässä opinnäytetyössä tarkastelen pitkäkestoisen projektin antamia mahdollisuuksia stimuloida senioreiden sekä kognitiivista että fyysistä toimintakykyä. Toteutin projektini Palvelutalo Hanna-kodissa. Periodin aikana ... -
Aino Pedagogian Ihmemaassa : "Miks kaikki on niin vaikeaa"
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)Tämän työn tarkoituksena on löytää vastauksia kysymykseen: miten uudistaa pedagogiikkaa siellä, missä opiskelija reagoi keskeyttämällä ammattiopintonsa? Tarkoituksena on löytää keinoja luovuuden herättämiseksi sekä ... -
Ainutlaatuinen ääni : löytöretkellä ihmisääneen
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2012)Opinnäytetyö käsittelee ihmisen ääntä, sen piirteitä ja ominaisuuksia sekä vuorovaikutusta kehon kanssa. Ihmisen ääni nähdään kehosta erottamattomana osana. Työhön sisältyy pohdintaa äänen henkilökohtaisesta kokemisesta ... -
Aistit muskarissa : monipuoliset aistikokemukset erityislasten musiikkikasvatuksessa
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2011)Tässä opinnäytetyössä selvitän erilaisia tapoja, kuinka aisteja voisi käyttää monipuolisesti musiikkileikkikoulutunneilla. Kohderyhmäni on eritystä tukea tarvitsevat lapset. Aistit ovat tärkein kanava ympäröivän maailman ... -
Ajan virtaa kyntämässä : ”Aura 100 vuotta” -pääjuhlan konserttituotantoprosessi ja taiteelliset valinnat
(Metropolia Ammattikorkeakoulu, 2018)”Ajan virtaa kyntämässä" on Auran kunnan 100-vuotisjuhlaan tuottamani tilauskonsertin nimi. Konsertti pidettiin Aurassa OP-Areenalla 27.08.2017, ja sen tallenne on työni liitteenä. Tämä konsertti on samalla työni taiteellinen ...