Haku
Viitteet 1-8 / 8
VR konseptitaiteilijan työkaluna : Uusien työnkulkujen hyödyt
(2020)
Tämän opinnäytetyön aihe on VR-työkalujen käyttö konseptitaiteessa keskittyen tilallisten konseptien suunnitteluun ja luomiseen. Aihe valikoitui kirjoittajan oman mielenkiinnon ja harrastuneisuuden pohjalta. Opinnäytetyön ...
XR - Tulevaisuuden teknologiat osaksi kulttuurituottajan työtä
(2019)
Tämä opinnäytetyö on tapaustutkimus, jossa pyritään tuottamaan tietoa tilaajalle, Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittamalle Creathon-hankkeelle. Creathonin tavoitteena on edistää ICT- ja kulttuurialan vuoropuhelua ja ...
Taideteosten kopiointi virtuaalitodellisuusympäristössä
(2019)
Insinöörityön tavoitteena oli luoda prototyyppi järjestelmästä, jossa pelaaja voi virtuaalitodellisuusympäristössä luoda maalauksia ja patsaita sekä verrata niitä mallikappaleeseen.
Projektin tilaajana oli Critical Charm ...
Design Thinking and Virtual Reality in the Cruise Industry
(2020)
Tässä työssä tutkitaan miten VR (Virtual Reality) teknologiat voivat tukea palvelumuotoiluprosessia risteilylaivakontekstissa. Palvelumuotoilussa on tavanomaista havainnollistaa ehdotettuja ratkaisuja käyttäen prototyyppejä. ...
Kattava mallipohja virtuaalitodellisuuskehittäjille
(2021)
Insinöörityön tarkoituksena oli kehittää virtuaalitodellisuussovellus, joka määrittää kaikki yleisimmät nykyään käytössä olevat virtuaalitodellisuuslaitteet toimimaan sen kanssa. Työn oli tarkoitus toimia pohjana uutta ...
Virtuaalitodellisuuden, lisätyn todellisuuden ja sekoitetun todellisuuden ratkaisut ensihoidossa
(2022)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kuvata millaisia virtuaalitodellisuuden, lisätyn todellisuuden ja sekoitetun todellisuuden ratkaisuja käytetään ensihoidossa ja ensihoidon opetuksessa. Tutkimuskysymyksinä olivat: 1) Millaisia ...
Hautomotoiminnan kehittäminen Helsinki XR Centerillä
(2023)
Opinnäytetyön tarkoituksena oli kehittää Helsinki XR Centerille kustannustehokkaita tapoja tukea XR-yrittäjiä, koska hautomotoiminnalle ei ollut enää rahoitusta erään monivuotisen hankkeen päättyessä. Työ toteutettiin ...
Hyvän käyttöliittymäsuunnittelun perusperiaatteiden soveltaminen VR-ympäristössä
(2022)
Tässä opinnäytetyössä käsitellään käyttöliittymäsuunnittelun hyviä perusperiaatteita, sekä niiden soveltamista VR-ympäristöön. Opinnäytetyö keskittyy pääasiassa käyttöliittymäsuunnitteluun, mutta huomioi olennaisia asioita ...