KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Sosiaaliala
Viitteet 21-40 / 1143
-
Arjessa Mukana : perehdytyskansio Hyvinvointipalvelut Arjessa Oy:n lastensuojelun avopalveluihin
(2019)Tässä raportissa esittelen kehittämistyötäni, jonka tavoitteena oli helpottaa uusien työntekijöiden työntekemisen aloittamista ja tukea vanhojakin työntekijöitä epäselvissä tilanteissa. Dialogisten kehityskesteluiden ja ... -
Arkeen Voimaa - ohjaajien hyvinvointi : Arkeen Voimaa - toimintamalli
(2023)Arkeen Voimaa (ArVo) on näyttöön perustuva itsehoidon ryhmätoimintamalli (CDSMP), jonka tarkoituksena on vahvistaa osallistujien itsehoitotaitoja ja sitä kautta kohentaa esimerkiksi heidän arkipärjäämistään ja elämänlaatuaan. ... -
Arkeen Voimaa -ohjelma osana terveyden ja hyvinvoinnin edistämistä sekä vapaaehtoistoimintaa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)Arkeen Voimaa on maailmanlaajuinen toimintamalli, jonka tarkoituksena on vahvistaa osallistujien itsehoitotaitoja ja arjen hallintaa. Ryhmätoiminnan ohjauksesta vastaavat vapaaehtoiset vertaisohjaajat. Suomessa Arkeen ... -
Arki pienten lasten vastaanottokodissa : lapsen äänen kuuleminen sadutuksen keinoin
(Turun ammattikorkeakoulu, 2014)Lapsen omaa kerrontaa kokemuksistaan ja arjesta pidetään sosiaalityössä tärkeänä. Kuitenkin empiiristä tutkimustietoa sijaishuollosta on vain vähän. Alle kouluikäisten kokemuksellista tietoa lastensuojelusta on tutkittu ... -
Arviointilomake varhaiskasvatukseen : 3-5 -vuotias lapsi arvioi omia taitojaan ja toimintaansa varhaiskasvatuksessa
(2023)Tämä opinnäytetyö on toimeksiantona toteutettu kehittämistyö, joka sisältää tutkimuksellisia piirteitä. Kehittämistyön aiheena oli laatia arviointilomake 3–5-vuotiaiden lasten arvioinnin työvälineeksi Asikkalan kunnan ... -
Arvojen merkitys laadunhallinnan kehittämisessä : laadunhallintajärjestelmän käyttöönotto Liedon lapsiperheiden kotipalvelussa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2015)Julkisten sosiaali- ja terveyspalvelujen järjestämistä, toteutusta ja kehittämistä säädetään ja ohjataan laeilla, ohjeilla ja valtakunnallisilla suosituksilla. Näiden yhteiskunnallisten ohjeistusten avulla pyritään tarjoamaan ... -
Arvot työyhteisön kompassina? : kehittämishanke Ruusukujan palveluasumisyksikön työyhteisölle
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)Tämä opinnäytetyö oli osa Ruusukujan palveluasuntojen kehittämishanketta, joka liittyi työyhteisön arvojen uudelleen määrittämiseen ja niiden sisällön avaamiseen. Opinnäytetyön tavoitteena oli työyhteisön arvopohjan ... -
Asiakashankinta sosiaalialan hankkeissa : onnistumisen edellytykset sekä sudenkuopat
(2023)Opinnäytetyö käsittelee sosiaalialan hankkeissa tehtävää asiakashankintaa. Työn tavoitteena oli kartoittaa hankkeiden asiakashankintaan vaikuttavia tekijöitä ja muodostaa kartoituksen pohjalta ymmärrystä siitä, millaista ... -
Asiakaskokemuksia Viisi keskustelua muutoksesta -ohjelmasta
(Turun ammattikorkeakoulu, 2014)Tutkimuksen tarkoituksena oli selvittää rikosseuraamusalan asiakkaiden kokemuksia Viisi keskustelua muutoksesta -ohjelmasta. Viisi keskustelua muutoksesta on motivoivaan haastatteluun perustuva, rikosseuraamusalalle ... -
Asiakaslähtöinen kehittämistyö systeemisestä toimintamallista : esite ja tietopaketti Naantalin lapsiperheiden sosiaalityön asiakkaille
(2021)Tämän kehittämistyön tarkoituksena oli luoda esite ja tietopaketti systeemisestä toimintamallista, jotka ovat suunnattuja Naantalin kaupungin lapsiperheiden sosiaalityön asiakkaille. Kehittämistyöni toimeksiantaja on ... -
Asiakaslähtöinen yhteiskehittämishanke Salon työllistymistä edistävässä monialaisessa yhteispalvelussa (TYP)
(Turun ammattikorkeakoulu, 2016)Tämä opinnäytetyö kertoo kehittämishankkeesta, joka toteutettiin vuosina 2014-2016 Salossa työllistymistä edistävässä monialaisessa yhteispalvelussa (TYP, ennen työvoiman palvelukeskus). Kehittämishankkeen tavoitteena oli ... -
Asiakasosallisuuden kehittäminen Perhekuntoutuskeskus Lausteella : rohkeus kuulla ja osallistaa asiakkaita
(2019)Tämä työelämälähtöinen kehittämisprojekti toteutettiin Perhekuntoutuskeskus Lausteella, joka on yksityinen voittoa tavoittelematon lastensuojelupalveluiden asiantuntija Turussa ja Uudessakaupungissa. Tavoitteina olivat ... -
Asiakaspalautejärjestelmän luominen varhaisen tuen perhetyön tiimille
(2024)Tämän kehittämistyön tavoitteena on luoda Naantalin varhaisen tuen perhetyön tiimin käyttöön asiakaspalautejärjestelmä. Asiakaspalautejärjestelmän avulla tiimi saa parempaa tietoa esimerkiksi asiakaskokemukseen ja työn ... -
Asiakasraadista osallisuuteen
(2023)Opinnäytetyö tehtiin kehittämistyönä työllistymistä edistäviin palveluihin, Ravattulan toimintakeskukseen, joka toimii Varsinais-Suomen hyvinvointialueella. Kehittämistyön tarkoituksena oli osallistaa asiakkaita ja ... -
Asiakasraati, osallisuus ja tieto : Raision aikuissosiaalityön asiakasraadissa avustamisen tuotokset
(Turun ammattikorkeakoulu, 2018)Tämä opinnäytetyö on kehittämistyö, jonka tavoite oli, että Raisiossa järjestettävä asiakasraati toteutuisi ja että sillä olisi käytössään asiakasosallisuutta toteuttava malli. Kehittämistyönä toteutetun opinnäytetyön ... -
Asiakastyytyväisyys vammaispalveluiden palvelutarpeen arvioinnissa
(2022)Tämän tutkimuksen tavoitteena oli tuottaa eräälle Varsinais-Suomalaiselle kunnalle tietoa vammaispalveluiden asiakastyytyväisyydestä palvelutarpeen arvioinnin prosessin osalta. Tutkimuksen avulla selvitettiin miten tyytyväisiä ... -
Asiakastyytyväisyyskysely kehitysvammaisten toimintakeskuksiin : kehittämishanke
(Turun ammattikorkeakoulu, 2012)Kehittämishankkeen aihe tuli Turun kaupungin vammaispalvelun tarpeesta saada kehitysvammaisten työ- ja päivätoiminnan laatua mittaava asiakastyytyväisyyskysely. Mittaamalla asiakastyytyväisyyttä työ- ja päivätoimintaa on ... -
Asiakkaan kokemus sitoutumisesta Monipalvelukeskus Tsempin kuntouttavaan työtoimintaan
(Turun ammattikorkeakoulu, 2014)Kuntouttava työtoiminta toi vuonna 2001 uuden työllisyyttä tukevan palvelun pitkään työttömänä olleelle. Kuntouttava työtoiminta on pitkäaikaistyöttömien tilanteesta alkunsa saanutta aktivointipolitiikkaa, jolla tavoitellaan ... -
Asiakkaan kokemustiedon valjastaminen osaksi aikuissosiaalityön kehittämistä : Turun aikuissosiaalityön yksikön asiakasraati
(2022)Tämän kehittämistyön tarkoituksena oli kehittää Turun aikuissosiaalityön yksikössä järjestettävää asiakasraatia, joka on järjestetty säännöllisesti vuodesta 2019 asiakkaiden palautteen keräämiseksi aikuissosiaalityöstä. ... -
Asiakkaiden avunsaanti kokemukset Suomen Delfins ry:n chat-palvelusta
(2022)Tämä tutkimus on toteutettu yhteistyössä Suomen Delfins ry:n kanssa. Suomen Delfins ry tarjoaa apua ja tukea lapsena seksuaalista hyväksikäyttöä, kaltoinkohtelua ja väkivaltaa kokeneille aikuisille (Suomen Delfins 2021b). ...