KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Tieto- ja viestintätekniikka

    • 2D-animaatiotekniikka peleissä 

      Norrgran, Markus (Turun ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyön projektiosuus pohjautuu kahteen projektiin:Turku Game Labin Sanalankaan ja Ikoniac Oy:n Galactic Echoes -pelin introanimaatioon. Sanalanka on osa Tekesin rahoittamaa Fast WOW -projektia, jonka lopputuloksena ...
    • 2D-animaatiotyökalut : kartoitus ja alustava suunnittelu HactEnginelle 

      Eklund, Sami (Turun ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämä opinnäytetyö toteutettiin Indium Games -nimiselle, pelialalla toimivalle startup-yritykselle. Indium Games on kehittänyt omaa pelimoottoriaan jo jonkin aikaa ja pelimoottori on nimetty HactEngineksi. Opinnäytetyön ...
    • 2D-grafiikan luonti Cave-polvenkuntoutuspeliin 

      Nordman, Janina (2019)
      Cave on Turun ammattikorkeakoulun pelilaboratorion Turku Game Labin kehittämä polvenkuntoutuspeli, jossa pelaaja harjoittaa polveansa nostamalla jalkaansa ylös ja alas. Liikuttaessaan jalkaansa Kinect-kameran edessä pelaaja ...
    • 3D Interior environment optimization for VR 

      Oksanen, Mika (2022)
      In this thesis, the primary question was to determine if Level of Details (LODs) were optimizing the performance of the VR platform inside Unity. The secondary question was to find other optimization methods and study how ...
    • 3D level design using Unreal Development Kit (UDK) : the Mudskipper Family as case study 

      Arilesere, Sharaphadeen Olakunle (Turun ammattikorkeakoulu, 2016)
      The gaming industry has over the years enjoyed a rapid growth cutting across various demography. This growth has brought about the need for easy creation of games, the result, game engines with predefined assets and features ...
    • 3D modeling pipeline for games 

      Kuusela, Verneri (2022)
      Tämän opinnäytetyön tarkoitus oli laatia ohje videopelien 3D-mallinnuksesta ja tekturoinnista. Opinnäytetyössä kuvaillaan kaikkia mallinnuksen ja teksturoinnin vaiheita, sekä tutkitaan niiden sisältämiä erilaisia ...
    • 3D-hahmojen mallintaminen mobiilipeliin : case Northbound 

      Jauhiainen, Aku (Turun ammattikorkeakoulu, 2015)
      Tämän työn tavoitteena oli 3D-mallintaa Northbound-seikkailuroolipelin ensimmäiseen osaan 3D-hahmomallit. Työssä käsiteltiin 3D-hahmomallinuksen perusteita hahmon suunnittelusta mallinnusvaiheeseen ja hahmon pinnan ...
    • 3D-hahmon valmistaminen pelimoottoria varten 

      Savander, Susanna (Turun ammattikorkeakoulu, 2014)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli valmistaa 3D-hahmo pelimoottoria varten käyttäen Blenderiä. Työn alussa tutustuttiin 3D-mallinnuksen eri osa-alueiden teoriaan sekä hyvään työtapaan luoda peliin sopiva hahmo. Tämän ...
    • 3D-mallien suunnittelu ja toteutus peliympäristöön 

      Mattila, Nina (Turun ammattikorkeakoulu, 2016)
      Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia peliympäristön suunnittelua ja toteutusta 3D-mallintajan näkökulmasta. Työssä keskityttiin tutkimaan mallintamiseen liittyviä teknisiä rajoitteita ja pelimalleihin soveltuvia ...
    • 3D-mallinnusprosessi pelikäyttöön 

      Nieminen, Aleksi (Turun ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia 3D-mallinnusprosessin työvaiheita aina suunnittelusta pelimoottoriin viemiseen asti. Prosessin kulusta oli tarkoitus koostaa asiakkaalle optimaalinen, tuotantotehokas ja helposti ...
    • 3D-sisällön tuottaminen laiturin suunnittelusovellukseen 

      Wendelin, Heikki (Turun ammattikorkeakoulu, 2017)
      Tutkimuksen tavoitteena oli suunnitella käyttöliittymä myyntikonfiguraattorina toimivalle verkkosovellukselle, ja tuottaa sovellukseen vaadittava 3D-sisältö. Sovelluksen tuli toimia alustana, jolla potentiaaliset asiakkaat ...
    • 3D-skannauksen hyödyntäminen pelinkehityksessä : mallin luonti pelimoottoriin fotogrammetriaa käyttäen 

      Viljanen, Jaani (Turun ammattikorkeakoulu, 2016)
      Opinnäytetyössä tutkittiin, miten 3D-skannausta voidaan hyödyntää pelien kehityksessä. Skannaustekniikka jota työssä käytettiin on nimeltään fotogrammetria. Fotogrammetrian avulla voidaan luoda kolmiulotteisia malleja ...
    • 5G-järjestelmän käyttämän taajuuskaistan kentänvoimakkuusmittaukset 

      Horn, Petteri (2020)
      Mobiiliverkkoyhteydet ovat tehneet vahvaa tuloaan jo yli vuosikymmenen ajan. 2000-luvun alussa 3G-verkko korvasi monin paikoin lankaverkon käytön niin puhe- kuin datayhteyksissä, puhumattakaan 4G-verkosta. Nykyaikaiset ...
    • A case study in developing an automated ETL solution : concept and implementation 

      Pham, Phuong (2020)
      The study focuses on the implementation of an automated extract, transform, and load (ETL) solution for the commissioner company of this thesis, a global spares supply company. The commissioner company has an existing ...
    • A comparative study of hand tracking in a VR environment 

      Ranta, Jere (2020)
      Virtuaalitodellisuus (Virtual Reality) on nopeasti kasvava ala peliteollisuudessa, jossa nykyään keskitytään viihdepelaamisen lisäksi myös simulaatio- ja koulutusohjelmistoihin. Perinteisesti näitä ohjelmistoja kontrolloidaan ...
    • A comparative study of virtual reality hand-tracking and controllers 

      Kapsoritakis, Stefanos (2022)
      In recent years the popularity of virtual reality has grown immensely and with it have come some interesting technologies such as hand-tracking. Even though the virtual reality genre is still dominated by the standard input ...
    • A comparison of web framework efficiency : performance and network analysis of modern web frameworks 

      Verma, Dhruv (2022)
      The world of web frameworks has evolved from its early days of being a static website to now a dynamic and interactive web application. With the ever-growing web development technologies, many developers are struggling to ...
    • A localization system for Guider Game : localization’s role in game development 

      Kaunela, Jarkko (2019)
      This thesis goes through the process of finding and applying a localization method to a Finnish mobile serious game, called Guider Game ? aimed for immigrants, and created with Unity. The game was required to support ...
    • A smart petfeeder : powered by PWA and Raspberry PI 

      Bhattarai, Shanker (2022)
      IoT devices are increasing massively in industrial areas and the general household. In addition, automation of the devices is making the lives of homeowners easier. The main objective of this thesis is to combine the ...
    • Adapting a new game mechanic in an instant lottery game, positively influencing its immersion and flow 

      Kozlovskaia, Elizaveta (2022)
      Currently, the Finnish online gambling market is estimated to generate an annual gross revenue of €1.135 million. A large proportion of this market centers on instant lottery games that typically include basic digital ...