Haku
Viitteet 1-10 / 14
Vuorovaikutus soittotunnilla opettajan ja oppilaan välillä
(2019)
Tässä kirjallisessa opinnäytetyössä käsitellään opettajan ja oppilaan välistä vuorovaikutusta soittotunnilla. Kirjoittajan tavoitteena on kehittyä musiikkipedagogina, saada lisää tietoutta vuorovaikutukseen liittyen, ...
Kun soittaminen muiden edessä ahdistaa : ajatuksia alisuoriutumiseen johtavasta esiintymisjännityksestä kärsiville ja heidän opettajilleen
(2019)
Opinnäytetyön tarkoitus on perehtyä syihin, jotka saattavat aiheuttaa musiikinopiskelijalle kohtuuttoman suurta esiintymisjännitystä ja sitä kautta myös alisuoriutumista esiintymistilanteessa. Lisäksi työssä pyritään ...
Kuinka hypätä tyhjän päälle? : turvallisen ja toimivan improvisaatioteatterin opetuksen periaatteet
(2019)
Tavoitteena opinnäytetyössäni on selvittää turvallisen ja toimivan improvisaatioteatterin opetuksen periaatteita. Tämä toteutetaan tutkimalla ja jäsentämällä improvisaatioteatterin arvopohjaa, sekä vertaamalla tästä saatua ...
Vauvat ja vanhukset yhteisen taidekokemuksen äärellä : ikäpolvien kohtaamisia BabyTango-esityksessä
(2020)
Opinnäytetyössä analysoidaan kirjoittajan tekemää taiteellisesta työtä vauvakatsojille ja vanhuksille. Työssä tarkastellaan työskentelytapaa, jolla tekijä on Loiske Ensemble -ryhmänsä kanssa tehnyt taide-esityksiä ...
Improvisaatio aikuisten leikkinä : vuorovaikutustaitojen ja esiintymisrohkeuden kehittäminen improvisaation avulla
(2020)
Tavoitteena opinnäytetyössäni on osoittaa, että improvisaatio ja leikki ovat aikuisten kannalta positiivisia asioita, jotka kehittävät vuorovaikutus- ja esiintymistaitoja. Tarkastelemalla teatteri-improvisaation periaatteiden ...
Laulunopiskelu: YouTube-opetusvideot vai kontaktiopetus? : opetusvideoiden merkitys laulunopiskelussa ja oppimisprosessissa
(2019)
Tämä opinnäytetyö koostuu kirjallisesta ja taiteellisesta osuudesta. Taiteellinen osuus on Ramiron rooli W.A. Mozartin oopperassa La finta giardiniera. Ooppera esitettiin Turun Sigyn-salissa 5.–9.4.2019.
Kirjallisen ...
"Silmästä silmään, suusta suuhun ja sydämestä sydämeen" : elävä tarinankerronta aineettomana kulttuuriperintönä sekä vuorovaikutusta, itseilmaisua, identiteettiä ja kielen oppimista tukevana pedagogisena menetelmänä
(2021)
Museovirasto myönsi Turun kristillisen opiston säätiölle hankeavustuksen, jonka perusteet kytkeytyvät Unescon aineettoman kulttuuriperinnön suojelemisen yleissopimukseen. Avustuksen tarjoamilla resursseilla kehitettiin ja ...
Äänifasilitaatio : hullua improa ja läsnäolevaa kuuntelua
(2021)
Äänifasilitaatio on osana opinnäytetyötä kehittämäni yksilöllinen äänen käytön opetusmetodi, joka perustuu kohtaamiseen, dialogisuuteen ja kehollisiin ääniharjoitteisiin. Opinnäyteraportissani tarkastelen kehittämistyöni ...
Kun etäisyys on mahdollisuus : käytännön välineitä etäimprovisaation ohjaamiseen
(2022)
Tavoitteena tässä opinnäytetyössä on ollut koota työvälinepakki harjoitteineen etäimprovisaation ohjaamiseen ja tutkia, miksi nämä harjoitteet toimivat etänä. Opinnäytetyössä on pyritty myös selvittämään etä- ja ...
Harjoitteet tekevät kamarimusiikin ohjaajasta mestarin : harjoitteita ohjaajan käytettäväksi vuorovaikutuksen ja ryhmädynamiikan edistämiseen musiikin pienryhmissä
(2021)
Opinnäytetyö koostuu taiteellisesta ja kirjallisesta osiosta. Opinnäytetyön taiteellinen osio on osana Nauvon kamarimusiikkipäiviä 5.7.2019 toteutetun kamarimusiikkikonsertin tallenne. Kirjallisessa opinnäytetyössä tutkitaan ...