Haku
Viitteet 1-10 / 38
Kuperkeikasta volttiin : permantoakrobatian perusliikkeet ja niiden opettaminen
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyöni päätehtävänä on kuvata permantoakrobatian perusliikkeet ja niiden kehittelyt. Tämä on kirjallinen selvitys permantoakrobatian opettamisesta ja se on suunnattu ennen kaikkea ohjaajille. Tämän opinnäytetyön ...
Keppijongleerauksen perusteet
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyöni käsittelee keppijongleerausta, tarkemmin pyöritys- ja heittotekniikkaa. Käsittelen aihetta lajin opettelemisen ja puhtaan tekniikan oppimisen näkökulmasta. Mukana on myös siteswap-notaation perusteet ja ...
Natseja, narsisteja ja naurattajia : teatteriohjaajan varjo
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Tämän opinnäytetyön aiheena on varjo-ilmiön näyttäytyminen teatteriohjaajan työssä. Työ on rajattu koskemaan nimenomaan ohjaajia, koska ohjaajat ovat työssään auktoriteettiasemassa. Ohjaajalla on valtaa ja tämän täytyy ...
Sävellysharrastus ja sen hyödyntäminen lyömäsoitinopettajan työssä
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyöni on kaksiosainen. Pääpaino on sävellystyössä, sen äänittämisessä, miksauksessa ja tuottamisessa. Kirjallinen osio käsittelee sävelharrastusta lyömäsoitinopettajan työssä. Kerron sävellysprosessin kolmesta ...
Sirkus Gelsomina : La Strada -elokuvan dramatisointi nukketeatteriesitykseksi
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Tutkielmani aihe on nukketeatteriesitys Sirkus Gelsominan dramaturgia ja dramatisointi Federico Fellinin La Strada -elokuvan pohjalta.
Sirkus Gelsomina on Turun Taideakatemian taiteellinen opinnäytetyöni, jonka tekemisessä ...
Tunneilmaisu ja nukke : näkökulmia tunneilmaisun keinoihin ja merkityksiin nukketeatterissa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Sana emootio juontuu latinan verbistä emovere, panna liikkeelle. Tästä voi löytää useita merkityksiä: Tunteet ovat syitä toiminnalle ja toisaalta seurauksia siitä. Ne muuttavat liikettä myös kehossa itsessään – jokaisella ...
Tutkimusmatka kohti pyhää esiintyjää
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Kirjallinen lopputyöni on itsereflektoiva tutkielma taiteellisesta opinnäytetyöstäni, jonka suoritin Musigangs-musikaalin koreografina syksyllä 2009. Käsittelen kokemusta kuin se olisi ollut tutkimusmatka itselleni ja ...
Leikin merkitys nukketeatterissa
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyössäni tutkin ja käsittelen leikin merkitystä nukketeatterissa. olen tutkinut leikkiä, teatteri-ilmaisua ja improvisaatiota käsitteleviä kirjoja, sekä pitänyt lapsille nukketeatterityöpajan, joihin opinnäytetyöni ...
Musikaalin läpileikkaus : käsittelyssä musikaalin historia ja rakenne
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Opinnäytetyö käsittelee musikaalin rakennetta ja historiaa. Työ pohjautuu pääosin Tom Jonesin ja Richard Kislanin kirjoittamiin teoksiin, jotka käsittelevät musikaalin tekemistä. Heidän kirjoittamansa kirjat ovat tämän ...
Näyttelijän ohjaaminen : ajatuksia ongelmista, haasteista ja mahdollisuuksista
(Turun ammattikorkeakoulu, 2010)
Mielestäni näyttelijän ohjaaminen kuuluu teatteri-ilmaisun ohjaajan ydintaitoihin.
Näyttelijän ohjaaminen on keskeinen osa teatteriharjoituksissa tapahtuvaa työtä. Se muodostuu esiintyjän ja ohjaajan yhteisestä ...