KoulutusalaOpinnäytetyöt (Avoin kokoelma)Matkailu
Viitteet 1-20 / 210
-
Aamen. - Kävijätutkimus Kuopion Kirkkopäiville 2013
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Kirkkopäivät on kirkollinen suurtapahtuma, jonka järjestää Kirkkopalvelut ry. Tapahtuma järjestetään joka toinen vuosi toukokuussa. Kirkkopäiville kokoontuu seurakuntien työntekijöitä ja luottamushenkilöitä ympäri Suomea ... -
Alkoholituotteen tuotteistaminen ja markkinointi : Ufo Shot Original
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Opinnäytetyössä käsitellään Ufo Shot Original – alkoholituotteen tuotekehitystä ja lanseerausta. Prosessin tavoite oli kehittää tuoteideasta Suomen alkoholimarkkinoilla menestyvä tuote. Ensisijainen tavoite oli ravintolamyynnin ... -
Asenteella ja yhteistyöllä eteenpäin : venäjäosaamisen nykytila ja kehitystarpeita Pohjois-Savon matkailuelinkeinossa
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2012)Venäläiset ovat suurin ulkomainen matkailijaryhmä Pohjois-Savossa, ja heidän merkityksensä matkailuelinkeinolle vain kasvaa. Siksi on tärkeää ymmärtää venäläisiä ja venäläisyyttä. Tämän opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, ... -
Asiakaskokemuksen johtaminen: asiakas- ja henkilöstökokemuksen merkitys polkupyöräjohtamisen mallissa
(2020)Tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten esimiehet johtavat yrityksensä asiakaskokemuksen luomista. Opin-näytetyön teoreettinen viitekehys pohjautuu Kari Korkiakosken (2019) luomaan kirjaan Asiakaskokemus ja ... -
Asiakaskokemus kylpylähotelli Rauhalahdessa
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2015)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää vapaa-ajan matkustajien asiakaskokemukseen vaikuttavia tekijöitä, mieleenpainuvia asioita ja tärkeimpiä motiiveja vierailuun Kuopion kylpyläho-telli Rauhalahdessa. Tavoitteena ... -
Asiakaskokemuskartoitus Colligentin asiakkaille
(2018)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia asiakaskokemuksen muodostumista toimeksiantajayrityksessä, Collector Bank AB:n Suomen sivuliikkeessä, tarkemmin Colligentin perintäosaston asiakaspalvelussa. Työ toteutettiin ... -
Asiakaskysely: Case Nilsiän ja Tahkon alueen yritysten asiakkaille
(2020)Tässä opinnäytetyössä laadittiin ja toteutettiin asiakaskysely Nilsiän ja Tahkon alueen yritysten asiakkaille. Työn toimeksiantajana toimi Kuopion kaupungin yritysasiamies Jari Kosonen. Toimeksiantona oli selvittää sekä ... -
Asiakastapahtuman järjestäminen matkailualan pienyrityksessä
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2011)Tässä opinnäytetyössä tehtävänä oli järjestää Ryhmämatkatoimisto Resviaria Oy:lle uusasiakastilaisuus. Tapahtuman tarkoituksena oli herättää kiinnostusta uusissa ryhmänkerääjäasiakkaissa sekä lisätä myyntiä. Opinnäytetyön ... -
Asiakastyytyväisyys ja kehittämiskohteet : case Matkailukeskus Rauhalahti
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on selvittää Matkailukeskus Rauhalahden kesän 2015 asiakastyytyväisyyskyselyiden pohjalta Matkailukeskus Rauhalahden kehitystarpeet ja asiakasprofiili. Lisäksi työssäni vertaan tekemääni ... -
Asiakastyytyväisyys Juustoporttiliikenneasemilla
(2023)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakastyytyväisyyttä Juustoportti liikenneasemilla. Työssä selvitetään, millaisia eri asiakassegmenttejä Juustoportti liikenneasemilla käy ja kuinka tyytyväisiä he ovat liikenneaseman ... -
Asiakastyytyväisyyskysely : case Wanhan Kulman Puoti
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)Opinnäytetyön aiheena oli asiakastyytyväisyyskyselyn laatiminen ja toteuttaminen Joensuussa sijaitsevalle lähi- ja luomuruokakauppa Wanhan Kulman Puodille. Kyselyssä tutkittiin asiakkaiden tyytyväisyyttä kaupan tarjoamiin ... -
Asiakastyytyväisyyskysely Cumulus Mikkelin aamiaisesta
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2013)Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Cumulus Mikkelin asiakkaiden tyytyväisyyttä hotellin aamiaiseen. Tyytyväisyyttä selvitettiin asiakastyytyväisyyskyselyn avulla, joka toteutettiin heinäkuussa 2013. Cumulus ... -
Asiakkaan kokema palvelun laatu - Case: Hotelli Ukko
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2012)Tässä opinnäytetyössä tutkittiin asiakkaiden kokemuksia Hotelli Ukon palvelun laadusta. Tavoitteena oli selvittää, mihin palvelun laadun osa-alueisiin asiakkaat olivat tyytyväisiä ja mitkä kaipasivat kehittämistä ... -
B&B Höntän kartano : sosiaalisen median markkinointisuunnitelma
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2016)Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda ensimmäisen vuoden markkinointisuunnitelma sekä lanseerausmarkkinointisuunnitelma suunnitteilla olevalle B&B-majatalolle Siilinjärven Hamulaan. Toimeksiantajana ... -
Case Kespro asiakaskokemuksen kehittäminen
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2018)Opinnäytetyössäni tutkin asiakaskokemuksen kehittämistä Kespro Kuopio noutotukussa. Tutkittava asiakasryhmä oli pääasiassa D-asiakkaat, joiden ostot vuositasolla olivat noin 50000-100000 € vuodessa, ja jotka ostivat ... -
Digitalisaation taso kuntasektorilla : case Varkauden kaupunki
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)Tämän opinnäytetyön toimeksiantaja on Varkauden kaupunki. Opinnäytetyössä tehdyn tutkimuksen tavoitteena on selvittää Varkauden kaupungin digitalisaation tasoa kuntalaisten näkökulmasta sekä verrata sitä Porin ja Vaasan ... -
Ekologinen ja kannattava matkailuliiketoiminta : Kannattavuuslaskelmia Kainiemen huviloille
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2014)Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia hypoteesia, jonka mukaan ekologinen matkailuliiketoiminta on kan-nattavampa kuin perinteinen liiketoiminta. Aihetta lähestytään ensin teorioiden kautta ja lopuksi saadut tiedot ... -
Elokuvamatkailu erityisesti Salzburgissa : Fachhochschule Salzburgin vaihto-opiskelijoiden käsityksiä
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2014)Elokuvamatkailusta puhuttaessa keskittyminen kohdistuu usein matkailijoiden lukumäärään kuvauspaikoille ja siihen, kuinka paljon matkailijat kuluttavat rahaa matkakohteessa. Kuvauspaikkoihin matkustamisesta on tullut vuosien ... -
Elokuvien ja tv-sarjojen vaikutus matkailuun
(2019)Opinnäytetyömme Elokuvien ja Tv-sarjoihin vaikutuksesta matkailuun toteutettiin Savonian restonomitutkinnon aikana vuonna 2019. Opinnäytetyön perimmäinen idea on kertoa elokuvamatkailun käsitteestä, sen positiivisista sekä ... -
Elämyksiä avotulilta
(Savonia-ammattikorkeakoulu, 2017)Ruokamatkailu Suomessa kasvaa jatkuvasti. Ruokapalveluja tarjoavien yritysten tavoitteena on tuottaa kiinnostavia ja erottuvia palveluja, jotka ovat ainutlaatuisia ja mieleenpainuvia elämyskokonaisuuksia. Tämän toiminnallisen ...