- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut
Viitteet 389-408 / 753
-
Maailman Kärkeen – Ammattikorkeakoulujen kansainvälisen TKI-toiminnan käsikirja
Haaga-Helian julkaisut (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2015)Tällä oppaalla on kaksi tarkoitusta: Ensinnäkin se on kirjoitettu opetusministerin kirjeessä asetettujen haasteiden ja tavoitteiden saavuttamista varten. Toiseksi sen tarkoitus on tarjota apua TKI-toiminnasta päättäville ... -
Making sense of institutional positioning in Finnish higher education
(Taylor & Francis (Routledge), 2015)This paper examines how institutional positioning has emerged in the meaning-making activities between Finnish higher education institutions and the Ministry of Education and Culture. The study is based on a qualitative ... -
Maksutonta apua kriisistä nousuun
(Restamark Oy, 2020)Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian yhteinen SUN – 3AMK -hanke tuo uusmaalaisten yritysten tueksi ammattikorkeakoulujen tarjoamia keinoja kriisistä selviämiseen. -
Management assistant's guide to information seeking
HAAGA-HELIA publication series. Discussion 1/2009 (HAAGA-HELIA University of Applied Sciences, 2009) -
Management framework for higher education institution-based community innovation labs
(Editura Economica, 2022)The paper aims at defining the management framework for community innovation labs (CILs) linked to higher education institutions (HEIs) by applying the Delphi method. CILs are regarded as experimental settings ... -
Managing Emotional Requirements in a Context-Aware Mobile Application for Tourists
(Kassel University Press, 2018)The objective of this study was to unveil the importance of emotions and feelings in developing mobile-based tourism applications. We gathered and analyzed emotional requirements to develop a mobile context-aware application ... -
Mapping the Future Curriculum: Adopting Artificial Intelligence and Analytics in Forecasting Competence Needs
(Academic Conference Publishing International, 2019)One of the biggest challenges in the design of a work-related curriculum is to make sure that the curriculum is up-to-date and uses the same vocabulary as the work setting. This may sound easy, but if almost any curriculum ... -
Mastering digital transformation in sales: A research agenda going forward
(Global Sales Science Institute, 2019)As buyers increasingly become more tech-savvy and consequently more demanding, it is imperative that sales organizations keep pace with their customers and work on a digital transformation strategy. However, a look at the ... -
Masters Bring Business Benefits - Proved By Finnish Managers
(Turkey, Sakarya University, 2018)In this empirical research paper, I seek to answer the question: How does working life benefit from UAS master’s theses? My goal is to demonstrate how master’s students of the Degree Programme in International Business ... -
Matkailu- ja ravintolayritykset keskellä riskiyhteiskuntaa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2022) -
Matkailun tulo- ja työllisyysselvitys Uudellamaalla 2013
HAAGA-HELIAn julkaisut. Kehittämisraportit ja tutkimukset 2014 (H AAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)Uudenmaan matkailun tulo- ja työllisyysselvitys 2013 perustuu pohjoismaisen mallin menetelmään matkailun aluetaloudellisista vaikutuksista. Mallissa tutkitaan matkailun tulo- ja työllisyysvaikutuksia meno- ja tulomenetelmällä. ... -
Matkaopas yhteisöohjautuvuuteen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)Tämä kirja on yksi Business Finlandin rahoittaman Minimalist Organizational Design (MODe) -tutkimushankkeen lopputuotoksista. Halusimme tehdä käytännönläheisen opaskirjan yhteisöohjautuvuutta kohti kulkeville. Tässä kirjassa ... -
Meidän urheilu käynnistyy – vihdoin!
Valmentaja : 5 (Suomen Valmentajat ry, 2021) -
Memorable nature-based tourism experience, place attachment and tourists’ environmentally responsible behaviour
Journal of ecotourism : 22.6.2022 (Routledge, Taylor & Francis Group, 2022)This study tests a new model for memorable nature-based tourism experiences by examining the effects of novelty, experiencescape, experience co-creation, experience intensification and satisfaction. The study also examines ... -
Memorable Tourism Experience: A Review and Research Agenda
Psychology and marketing : 8 (Wiley Subscription Services, Inc., 2022)A decade of research has produced substantial results but the theorization of memorable tourism experience, often drawing on positive and environmental psychology, remains fuzzy and fragmented. Adopting state-of-the art ... -
Menetelmävalinta osa 2: Miten konteksti otetaan huomioon?
(Projektiammattilaiset ry, 2021)Saman tietojärjestelmän kehittämismenetelmän käyttö kaikkiin erilaisiin kehitysprojekteihin ei välttämättä ole optimaalinen ratkaisu asiakasyrityksille. Käytännössä silti näyttää, että on olemassa yksi vallitseva ”kanonisoitu” ... -
Metakognitio ja valmentaminen: Kuinka kehittää ajattelevia toimijoita
Valmentaja : 1/2023 (Suomen Valmentajat ry, 2023)Nykypäivänä puhutaan paljon oppimaan oppimisen ja ajattelun taitojen kehittämisestä sekä niiden merkityksestä yksilöiden oppimiselle ja vaikuttavan oppimistuloksen saavuttamisesta. Suomalaisessa valmennusosaamisen mallisakin ... -
Metatieto-osaaminen haasteena ammattikorkeakoulukirjastoille: amk-metatietoasiantuntijakyselyn tuloksia
(AMKIT-konsortio, 2022)Metatietotyössä tapahtuneet muutokset ja henkilöstöresurssien vähentyminen ovat lisänneet metatietoon liittyviä osaamistarpeita. Vuosina 2017, 2020 ja 2022 amk-metatietoasiantuntijoilta kysyttiin, miten he kokivat kuvailun ... -
Metropolibrändi - näkökulmia kaupunki- ja aluebrändin kehittämiseen
HAAGA-HELIAn julkaisusarja. Kehittämisraportteja 1/2013 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2013) -
Middle-level practitioner's role and empowerment in strategy process and implementation
HAAGA-HELIAn julkaisut. Kehittämisraportit ja tutkimukset 2014 (HAAGA-HELIA ammattikorkeakoulu, 2014)