Haku
Viitteet 1-10 / 130
Transformatiivinen oppiminen antroposeenin ajassa
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö – OKKA-säätiö sr, 2018)
Elämme antroposeenin aikaa. Ihminen on suurin yhteisen tulevaisuutemme määrittäjä. Tarvitsemme kykyä luoda kestävämpiä tulevaisuusnäkymiä. Tämä edellyttää, että sivistyksellisiä kysymyksiä tarkastellaan avarasti ja ...
Työelämäyhteistyö ammattikorkeakouluopettajan osaamishaasteena
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö, OKKA-säätiö, 2019)
Tässä tutkimuksessa tarkasteltiin ammattikorkeakouluopettajien työelämäyhteistyön osaamishaasteita. Tutkimusaineisto kerättiin yksilö- ja ryhmähaastatteluilla, joihin osallistui 16 eri alojen ammattikorkeakouluopettajaa. ...
Vertaisuuden tunnustaminen esimiesorientaationa
(Kansanvalistusseura, 2019)
Tutkimme vertaisuuden tunnustamista esimies-työntekijäsuhteessa vertaisryhmämentorointikoulutuksessa, tutummin verme-koulutuksessa. Siinä tehtäviinsä nimitetyt päälliköt hakivat uutta orientaatiota esimiestyöhönsä. ...
Digitalisoituvien käytänteiden kehittäminen ammatillisessa koulutuksessa – digitalisaatiota ja tunteita yhteensovittamassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2024)
Ammatilliset opettajat ovat kohdanneet digitalisoituvan työmaailman kaksoishaasteen. Heidän on hankittava pedagogista ja oppilaitoskohtaista digiosaamista samalla kun on seurattava ja otettava haltuun ammattialojensa ...
Jatkuva oppiminen oppilaitosten ulkopuolella – yhteisiä tulkintoja ja merkityksiä rakentamassa
(Opetus-, kasvatus- ja koulutusalojen säätiö – OKKA-säätiö sr, 2021)
Tarkastelemme tässä tutkimuksessa jatkuvaa oppimista oppimisen kokonaismallin ja elinikäisen oppimisen sukupolvien kautta. Tutkimme, miten jatkuva oppiminen ymmärretään ja miten sen nähdään toteutuvan oppilaitoskontekstin ...
Ammattikorkeakoulujen TKI-toiminta väylänä jatkuvaan oppimiseen
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tässä artikkelissa tutkitaan korkeakoulujen TKI-hanketoiminnan potentiaalia työelämän väylänä jatkuvan oppimisen tarjonnan hyödyntämiseen. Tutkimuksessa tunnistetaan ennakoiden haasteita, joita TKI-toiminnan kautta tulevat ...
Mihin menet ammattikasvatus? - Ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntaukset Suomessa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Tämän tutkimuksen tavoite oli tunnistaa Suomessa julkaistavan ammattikasvatuksen tutkimuksen suuntauksia ja tehdä näkyväksi sen merkitystä osana kasvatustieteen kenttää. Analysoimme ensin kotimaiset kasvatustieteen alan ...
Senses, Emotions and Memories in Tourism Experience: A Review
(Universidade Caxias do Sul, 2021)
Today, memorable experiences are the leading economic value proposition that the tourism industry holds. This article aims to theoretically investigate the relationship between the senses, emotions and memories in the ...
Vapautta, vastuuta, valtaa: fenomenografinen tutkimus itseohjautuvuudesta
(Tampereen yliopisto, 2021)
Termiä itseohjautuvuus käytetään tarkoittamaan montaa eri asiaa suomalaisessa työelämässä. Erilaiset tulkinnat aiheuttavat sekaannusta, jos esihenkilö ymmärtää termin eri tavalla kuin työntekijä tai -hakija. Tämän tutkimuksen ...
Katsaus ammattikasvatuksen ja ammatillisen koulutuksen tutkimukseen Suomessa, Ruotsissa ja Norjassa
(Haaga-Helia ammattikorkeakoulu, 2021)
Vaikuttava ammatillinen pedagogiikka on Haaga-Helia ammattikorkeakoulussa uusi tutkimusalue, josta intressi tälle artikkelille sai alkunsa. Ammatillisen koulutuksen tutkimuksen nykytilakatsaukselle on kuitenkin laajempi ...