- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut

    • Digitaalista kauneuskirurgiaa : AMKIT-konsortion verkkosivut ja ulkoasu uudistuivat 

      Laakkonen, Anna (AMKIT-konsortio, 2014)
      Muutama viikko sitten, 17.11.2014, AMKIT-konsortion uudet verkkosivut näkivät virallisesti marraskuisen päivänvalon. Uusia verkkosivuja oli odotettu lähes kuin kuuta nousevaa ja niitä oli suunniteltu vähintään samalla ...
    • Digitaalista terveyttä ja liikuntaa 

      Julin, Mikko (Koulutettujen Hierojien Liitto, 2019)
    • Digitaalisten oppimisympäristöjen kehittäminen hyvinvointiteknologian avulla 

      Hankaniemi, Anna-Kaisa; Huikko, Pirjo; Kiviharju, Pia; Lahtinen, Pia; Louhiala-Hänninen, Pauliina; Nikula, Minna; Ojala, Anna
      Laurea julkaisut | Laurea Publications (2020)
      Tässä artikkelissa haluamme esitellä muutamalla toteutetulla projektiesimerkillä, millaista yhteistyötä teemme terveys- ja hoiva-alan kumppaneidemme kanssa. Projektien tavoitteena on tuottaa kokemusta ja uutta osaamista ...
    • Digitaalisuuden mahdollisuuksia puheterapiapalvelussa 

      Kauppinen, Sami; Kesäniemi, Elina; Helenius, Sari (Kuntoutussäätiö, 2021)
      Maailman terveysjärjestön (WHO) mukaan digitaalisesta transformaatiosta on haettu keinoja puuttua sosiaali- ja terveyspalveluissa esiintyviin haasteisiin ja parantaa palveluiden kattavuutta, yhdenvertaisuutta ja laatua. ...
    • Digitaalisuus, osaaminen ja työelämä – Kokonaisvaltaista tukea työllistymiseen. Digipoint-hankkeen loppujulkaisu 

      Launikari, Mika; Simon, Hanna; Turunen, Mikko; Hyytiä, Jaakko; Tuomi, Ari; Hario, Pasi; Martti, Tapani; Laurea-ammattikorkeakoulu (Turun kaupunki, 2022)
      DigiPoint-hankkeessa (ESR 2020-2022) keskityttiin etsimään vastauksia Digi- ja ICT-alojen osaajapulaan ja luomaan toimintamalleja pitkittyneen työttömyyden katkaisemiseen sekä haasteellisten elämäntilanteiden ratkaisemiseen ...
    • Digital agency of vulnerable people as experienced by rehabilitation professionals 

      Silvennoinen, Piia; Rantanen, Teemu (Elsevier BV, 2022)
      The continued spread of digital technology and the digitalization of public services influence the human agency of individuals by requiring new ways and forms of action. In this article, we describe the digital inclusion ...
    • Digital Assistive Technologies for Ageing People - Learning Barriers and Educational Approaches 

      Helander, Nina; Weck, Marina; Meristö, Tarja (International Academy of Technology, Education and Development, 2019)
    • Digital Health and Welfare Service Development in an International Multidisciplinary Student Team 

      Ahonen, Outi; Rajalahti, Elina; Tana, Jonas; Lejonqvist, Gun-Britt; Kinnunen, Ulla-Mari; Saranto, Kaija
      Studies in Health Technology and Informatics (IOS Press, 2018)
      The rapid growth of digital health and welfare services demands new competences for health and social care, information technology, and business professionals. This study aims to describe the competences that students have ...
    • Digital Humanism Combines Rhetoric and Modern Marketing 

      Kurkela, Ilkka (University of Applied Sciences Upper Austria, 2015)
      In this paper I propose that there is a similarity between the rhetoric theory by Aristotle and modern marketing communication. Aristotle formulated the art of rhetoric into three simple devices: logos, pathos, and ethos. ...
    • Digital Innovations : Opportunity to Elderly People? 

      Meristö, Tarja; Laitinen, Jukka (International Society for Professional Innovation Management, 2018)
      Growing number of ageing people is a worldwide phenomenon because of the longer life expectancy and because of the lower birth rate not only in Finland but in all industrialized countries in the world. This means consequences ...
    • Digital innovations for elderly people – sustainable solutions for the future 

      Meristö, Tarja; Laitinen, Jukka (International Society for Professional Innovation Management, 2020)
      One megatrend called digitalization will change the everyday living throughout the society in a disruptive way as Christensen has described in his research work [Christensen et al. 2006]. New branches will grow up, old ...
    • Digital marketing plan for small and medium sized companies 

      Mononen, Asko; Iiskola, Merja; Laakkonen, Tarja; Keränen, Krista; Kärpänen, Terhi; Sharma, Arvind; Sassi, Sanna (Laurea University of Applied Sciences, 2019)
      The publication "Digital marketing plan for small and medium sized companies" is a workbook for small and medium sized companies. The workbook helps companies to create a plan for their digital marketing. Companies can ...
    • Digital open innovation and co-creation in service organisations : enablers and barriers 

      Keränen, Krista; Ligthart, Ruusa (University of Cambridge; IfM, 2017)
      The role of digitalisation in open innovation activities is increasingly attracting organisations. Digital platforms seem to enable multiple partners to co-create better services and customer outcomes, i.e., service ...
    • Digital Participation in an Open Innovation Platform : An Empirical Study on Smart Cities 

      Ojasalo, Jukka; Tähtinen, Lassi (International Academy of Technology, Education and Development, 2017)
      The purpose of this paper is to increase knowledge of participation in collaborative innovation of cities with digital channels, as well as propose a model of digital participation system in an open innovation platform of ...
    • Digital service concepts and business models - Current state and future prospects 

      Leminen, Seppo; Huhtala, Juho-Petteri; Sihvonen, Antti; Laurea-ammattikorkeakoulu (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2012)
      The digital business model evolution in the eReading industry was researched by identifying the current strategy types in the market and imposing them on the three scenarios. New product development strategies were found ...
    • Digitalisaatio mahdollistaa väyläopinnot 

      Komulainen, Kati; Eloranta, Tuija (Arene ry, 2016)
      Digitalisaatio koulutuksessa vaikuttaa oppimisen kulttuuriin. Teknologian voi nähdä uhkana tai sen voi nähdä oppimista palvelevana mahdollisuutena. Varmaa on vain, että digitalisaatio saa aikaan muutoksia tulevaisuuden ...
    • Digitalisaatio on jo täällä! 

      Niinistö-Sivuranta, Susanna (Arene ry, 2016)
      Digitalisaatio koulutuksessa vaikuttaa oppimisen kulttuuriin. Teknologian voi nähdä uhkana tai sen voi nähdä oppimista palvelevana mahdollisuutena. Varmaa on vain, että digitalisaatio saa aikaan muutoksia tulevaisuuden ...
    • Digitarinat valloittavat ikäihmisiä 

      Alapoikela, Mirva; Saarnio, Tuula (Vanhustyön keskusliitto, 2017)
      Päivän sana ”digitalisaatio” haastaa miettimään miten digitaalisuus ja ikäihmiset saataisiin luontevasti kohtaamaan toisensa? Yksi avain asioiden yhdistämiseen löytyy digitaalisista tarinoista. Tarinat yleensä ovat aina ...
    • Dimensions of likelihood to recommend an online course 

      Mattila, Minna; Mattila, Anssi (Human and Social Sciences at the Common, 2017)
      In this paper, we examine how the course experience, delivery mode and instructor experience relate to the likelihood of recommending online courses to other students. The course experience, delivery mode related perceptions ...
    • Dimensions of perceived pleasure in tourism services 

      Alakoski, Leena; Tikkanen, Irma (The 5th International Research Symposium in Service Management, 2014)
      Purpose The aim of this paper is to explore, what kind of pleasure is perceived by the consumers in tourism services. Design/methodology/approach Hedonic consumption and pleasure are introduced, and the concept of ...