- Selaus nimekkeen mukaan Julkaisut

    • Ohjaus Learning by Developing -toimintamallissa 

      Piirainen, Arja; Laurea-ammattikorkeakoulu (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2008)
      Laurea-ammattikorkeakoulu valitsi 2000-luvulla pedagogiseksi kehittämislinjakseen kehittämispohjaisen oppimisen (Learning by developing). Laurean pedagogisen strategian mukaan kehittämispohjainen oppiminen on autenttisuuteen, ...
    • Ohjausprojektilla lisää toimintakykyä 

      Leskelä, Johanna; Stepanoff, Johanna (Suomen nivelyhdistys, 2015)
      Syksyllä 2013 käynnistyi Suomen Nivelyhdistyksen ja Laurea- ammattikorkeakoulun välillä yhteistyöprojekti Nivelrikkoisen asiakkaan toimintakykyä edistävä ohjaus, jossa kehitetään erilaisia ohjauksen käytänteitä nivelrikkoisen ...
    • Ohjekortti lähisuhdeväkivallan uhrien ja tekijöiden tukipalveluista kenttäpartioiden käyttöön 

      Kuusama, Eliisa; Martikainen, Soili (Suomen poliisijärjestöjen liitto, 2020)
      On tärkeää, että lähisuhdeväkivallan uhri saa oikea-aikaista ja oikein kohdennettua apua varhaisessa vaiheessa. Tällä hetkellä poliisilla ei kuitenkaan ole virallista velvoitetta tai vakiintunutta käytäntöä lähisuhdeväkivallan ...
    • Oikeusmuotoilua vakiinnuttamassa - Oikeudellisen erityisosaamisen ja oikeusmuotoilun toinen 

      Saarinen, Meiju; Chydenius, Tarja; Aalto, Johanna; Aaltonen, Kaisa; Haka-Taivalmäki, Hanna; Herrala, Sanna; Korhonen, Hannele; Korhonen, Joel; Lindström, Rami; Linna, Jukka; Lonka, Harriet; Merenkivi, Anja; Nyholm, Annina; Salmi, Susanna; Tolonen, Reeta-Maaria; Laurea-ammattikorkeakoulu
      Laurea julkaisut / Laurea publications (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2022)
      Laurea-ammattikorkeakoulun oikeudellisen erityisosaamisen ja oikeusmuotoilun koulutus on ainutlaatuinen niin kansallisesti kuin kansainvälisestikin. Se on maailman ensimmäinen tutkintoon johtava oikeusmuotoilun maisteritasoinen ...
    • Old Memory Shake : Handbook on Memory Training 

      Guilland, Auli; Laurea-ammattikorkeakoulu (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      This handbook was created as a part of the OLMES project. OLMES stands for Old Memory Shake. OLMES was a 18-month project running from 1/9/2016 to 31/12/2017 and funded by NordPlus Adult Programme, project number ...
    • Olisin huonompi ihminen ilman ravintola-alaa 

      Lehtinen, Anikó (Mediatalo Keskisuomalainen, 2022)
      Olen saanut ravintola-alalta paljon. Kokenut elämyksiä, oppinut paineensietokykyä, saanut elinikäisiä ystäviä ja halauksen Bruce Willisiltä. En suunnitellut tulevaisuuttani nuorena ja olen tullut ravintola-alalle ...
    • Oluen laadunhallinta 

      Lehtinen, Anikó (Olutposti Media, 2020)
      Panimoiden laadusta puhutaan paljon ja on sitä tutkittukin. Suomalainen elintarvikehygienialainsäädäntö ja -perinne yhdessä oluen tuoteominaisuuksien kanssa varmistaa sen, että kun puhumme laadusta, tarkoitamme pitkälti ...
    • Oluenarviointisovellukset – olutskenen siunaus vai kirous 

      Lehtinen, Anikó (Olutposti Media, 2020)
      Oluen arviointi mobiilisovelluksissa eli applikaatioissa on tullut osaksi hyvin monen olutnautintoa. Jokainen uusi olut merkitään eli täpätään sovellukseen, arvostellaan eli reitataan ja julkaistaan muille nähtäväksi. Tämä ...
    • Oluiden maailma - toisen virhe on toisen maku 

      Lehtinen, Anikó (Olutposti Media, 2020)
      Virhemaut ovat moninainen käsite. Eri oluttyylit maistuvat erilaisilta ja jossain oluttyylissä oleva nk. oluen virhemaku eli aistinvaraisesti tunnistettava laatuvirhe voi toisessa oluessa olla toivottu ominaisuus.
    • Omaisten yhteiskunnallisia paikannuksia: Ammattilaisten ja omaisten kokemina 

      Lindström, Janika; Kumlander, Kimmo (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2016)
      Omaisten yhteiskunnallisia paikannuksia tuo esiin omaistyön historiaa, tämän hetken tilannetta ja keskustelua eri ammattiryhmien välillä ja eri viitekehyksissä. Oman äänen teokseensa antavat omaistyön ammattilaiset, tutkijat ...
    • On a Globally Sustainable Path : Internationalisation Goals and Activities 

      Ylikoski, Teemu; Hirvikoski, Tuija; Koski, Mari; Kuivalainen, Roope; Lahtinen, Hanna; Majakulma, Arja; Meristö, Tarja; Männikkö, Anna-Liisa; Poutanen, Marjo (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2019)
      The purpose of this report is to define the strategic intent of Laurea University of Applied Sciences concerning the advancement of internationality, describe the current status and define the steps to achieve the strategic ...
    • Onko liikunnasta liikuttamaan terveyteen saakka? 

      Julin, Mikko (Koulutettujen hierojien liitto, 2012)
      Kansallisen liikuntatutkimuksen 2009 - 2010 mukaan aikuiset (19-65–vuotiaat) harrastavat liikuntaa intensiivisemmin ja useammin kuin koskaan aiemmin. Myös senioreiden liikuntaharrastus on merkittävästi kasvanut. Nuorista ...
    • Onko työelämän tietoympäristö tuttu? 

      Puttonen, Kaisa (AMKIT-konsortio, 2017)
      Ammattikorkeakoulusta valmistuu eri alojen asiantuntijoita, jotka työskentelevät päivittäin työelämän tietoympäristöissä. Miten kirjastot edistävät työelämässä tarvittavaa informaatiolukutaitoa? Artikkelissa pohditaan miten ...
    • Online degree programmes in nurse education—Students' perceptions and academic performance: An integrative review 

      Hakkarainen, Tanja; Salminen, Leena; Alastalo, Mika; Virtanen, Heli
      Nurse Education Today (Elsevier, 2024)
      Objectives: The aim of this integrative review is to identify, describe, and synthesise evidence regarding students’ perceptions of online degree programmes in nurse education, their academic performance, and the factors ...
    • Online dilemma discussions as a method of enhancing moral reasoning among health and social care graduate students 

      Juujärvi, Soile; Myyry, Liisa (Springer Science and Business Media LLC, 2022)
      Dilemma discussions have been proven to be one of the most effective methods to enhance students’ moral reasoning in ethics education. Dilemma discussions are increasingly arranged online, but research on the topic has ...
    • An online international learning project around global health promotion 

      Davies, Bernie; Myréen, Sari (Arene ry, 2015)
      As stressed by Ernest, Heiser & Murphy (2011, 37) “the arrival of new Web 2.0 environments greatly enhances opportunities for fostering increased peer interaction, collaboration and learner autonomy.” Randall (2012, 7) ...
    • Online Platform for Digital Multi-Disciplinary Language Learning 

      Wallenius, Liisa; Lehto, Teija; Votkin, Taija; Halsas, Marjaana (International Academy of Technology, Education and Development, 2018)
      Our paper discusses digitalization of language learning and the creation of an open language learning platform for learning professional Swedish. The platform is being developed in one of the teacher teams in DIGIJOUJOU ...
    • Onnistunut vanheneminen ja siihen yhteydessä olevia keski-iän tekijöitä 

      Urtamo, Annele (Kasvun ja vanhenemisen tutkijat ry, 2022)
      Elinajanodote ja terveiden elinvuosien määrä ovat kasvaneet viime vuosikymmeninä, ja eliniän piteneminen on hyvinvointivaltion saavutus. Eliniän pitenemisen ja alhaisen syntyvyyden vuoksi Suomen väestö on yksi maailman ...
    • Opas radikalisaation ja väkivaltaisen ekstremismin ennaltaehkäisyyn sekä puuttumiseen oppilaitoksissa ja korkeakouluissa 

      Ranta, Tiina; Martikainen, Soili; Laurea-ammattikorkeakoulu (Laurea-ammattikorkeakoulu, 2018)
      Väkivaltainen radikalisoituminen, ekstremismi ja ääriliikkeiden toiminta ovat entistä näkyvämpiä Suomessa. Yksilön radikalisoitumiseen johtava prosessi voi olla hyvinkin nopea tai vaihtoehtoisesti se voi kestää vuosia. ...
    • ”Ope sanoo, ett jos on huono päivä, mennään kahville” : Osallistava ja kuunteleva ohjaus ehkäisemään opintojen keskeytymistä 

      Hirvi, Saara; Mattila, Eija (Arene ry, 2015)
      Ohjaus auttaa selviytymään opinnoista, kun siinä toteutuu opiskelijan kykyjen, tavoitteiden ja tarpeiden kuunteleminen sekä näiden pohjalta edellytysten luominen hyvinvoinnille. Kiireetön opiskeluiden aloitus sekä hyvin ...