Haku
Viitteet 1-10 / 12
Sairaanhoitajaopiskelijan ydinosaamisen varmistaminen luo perustan tehohoitotyön osaamiselle
(Suomen Tehohoitoyhdistys, 2021)
Sairaanhoitajakoulutuksen arviointia kehitettiin vuosien 2018–2020 aikana Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamassa Yleissairaanhoitajan (180 op) ammatillisen perusosaamisen arvioinnin kehittäminen (yleSHarviointi) ...
Pohdintoja Laurean pedagogisen toimintamallin kehityksestä
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2023)
Artikkelissa tarkastellaan Laurean kehittämispohjaisen oppimisen mallin (Learning by Developing, LbD) kehityskaarta kirjoittajien omien kokemusten kautta. LbD-mallin mukaisessa opetuksessa opiskelijat toteuttavat osana ...
Sairaanhoitajaopiskelijoilla myönteisiä kokemuksia näyttökokeista perioperatiivisen hoitotyön osaamisen arvioinnissa
(FORNA, 2021)
Sairaanhoitajien osaaminen on keskeistä laadukkaan perioperatiivisen hoidon toteutumisessa. Riittävän osaamisen varmistamiseksi sairaanhoitajakoulutusta säädellään EU-direktiivillä 213/55 ja kansallisilla säädöksillä. ...
Terveydenhuollon ammattilaisen osaaminen diabeetikon jalkaongelmien ehkäisyssä ja varhaisessa tunnistamisessa
(Suomen Haavanhoitoyhdistys, 2020)
Diabetesta sairastavat ovat potilasryhmä, jonka jokainen terveydenhuollon ammattilainen kohtaa työssään. Diabetesta sairastaa arviolta jo yli 500 000 suomalaista ja sairastuvuus kasvaa edelleen nopeasti, etenkin tyyppi 2 ...
Ketterä karhu ja itseohjautuvat heimot
(Tietojohtaminen, 2020)
Kukapa olisi muutama vuosi sitten uskonut, että nimenomaan Verohallinto tulee olemaan edelläkävijä ketteryydessä, osaamisen joustavassa hyödyntämisessä ja itseohjautuvien tiimien rakentamisessa?
Sote uudistuu – uudistuuko koulutus?
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2019)
Osaamisperustainen opetussuunnitelma on jalkautunut viimeisen 10 vuoden aikana ammattikorkeakouluihin Bolognan prosessin ja Eurooppalaisen tutkintojen viitekehyksen myötä. Molemmissa on ollut tavoitteena harmonisoida ...
Arvioimmeko kriteereillä osaamistavoitteiden saavuttamista?
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2019)
Laurea-ammattikorkeakoulussa otettiin käyttöön tammikuussa 2019 uudet arviointikriteerit. Tavoiteltavan osaamisen laatua kuvaavat arviointikriteerit ovat kaikissa opinnoissa opinnäytetyötä lukuun ottamatta yhteiset sen ...
Haavahoidon osaaminen nyt ja tulevaisuudessa
(Suomen Haavanhoitoyhdistys, 2020)
SUOMEN HAAVAHOITOYHDISTYS on 25 toimintavuotensa aikana aktiivisesti hakenut ratkaisuja ammattilaisten haavahoidon osaamisen kehittämiseen mm. järjestämällä alueellisia koulutuksia ja valtakunnallisia koulutuspäiviä sekä ...
TKI-hankkeiden tuloksia toivotaan nykyistä paremmin jakoon
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2020)
Avoimen TKI-toiminnan käytäntöjä ja asenteita TKI-toimintaa kohtaan selvitettiin OKM:n rahoittamassa ”Ammattikorkeakoulujen avoin TKI, oppiminen ja innovaatioekosysteemi”-hankkeessa marras–joulukuussa 2018. Kysely oli ...
Riittävän hyvä verkkopedagogi?
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2023)
Korkea-asteen opettajat ovat joutuneet kehittämään digiosaamistaan viime vuosina nopeasti, ja moni kipuileekin sen kanssa, onko hän riittävän hyvä verkkopedagogi. Artikkelissa kuvataan verkkokoulutuksen eri piirteitä sekä ...