Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti.
Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 14
Digitaalisuus, osaaminen ja työelämä – Kokonaisvaltaista tukea työllistymiseen. Digipoint-hankkeen loppujulkaisu
(Turun kaupunki, 2022)
DigiPoint-hankkeessa (ESR 2020-2022) keskityttiin etsimään vastauksia Digi- ja ICT-alojen osaajapulaan ja luomaan toimintamalleja pitkittyneen työttömyyden katkaisemiseen sekä haasteellisten elämäntilanteiden ratkaisemiseen ...
Aseptisen toiminnan kehittäminen näyttöön perustuvana hoitotyön toimintana.
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2020)
Tarkastelen artikkelissani infektioiden torjuntaan ja kontrollointiin liittyvän aseptisen toiminnan näyttöön perustuvaa yhteistoiminnallista kehittämistä osana työtäni Laurea ammattikorkeakoulun opettajana. Aseptista ...
Sairaanhoitajaopiskelijoiden osaaminen näkyväksi valtakunnallisilla kokeilla
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2020)
Valmistuvien sairaanhoitajien osaamisen tasalaatuisuus voitaisiin varmistaa valtakunnallisesti yhdenmukaisella arvioinnilla, jota Suomessa ei kuitenkaan toistaiseksi ole ollut käytössä. Riittävän ammatillisen perusosaamisen ...
Suomalaiset ovat kielitaitoisia – vai ovatko sittenkään?
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Kielten opiskelun väheneminen sekä yksipuolistuminen viime vuosina näkyvät selkeästi lukio-opiskelussa ja erityisesti kielten ylioppilaskokeissa. Kielivarannon kaventumiseen on puututtu korkeakoulujen yhteisessä ...
Avoin TKI ammattikorkeakouluissa – tekijöiden näkemyksiä
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2020)
Tässä artikkelissa analysoidaan ammattikorkeakoulujen henkilöstön esittämiä mielipiteitä neljään avointa TKI-toimintaa koskevaan teemaan. TKI-toiminnan ja opetustoiminnan integraatio sekä opiskelijoiden tuominen aktiivisemmin ...
TKI-hankkeiden tuloksia toivotaan nykyistä paremmin jakoon
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2020)
Avoimen TKI-toiminnan käytäntöjä ja asenteita TKI-toimintaa kohtaan selvitettiin OKM:n rahoittamassa ”Ammattikorkeakoulujen avoin TKI, oppiminen ja innovaatioekosysteemi”-hankkeessa marras–joulukuussa 2018. Kysely oli ...
Astu sisään ruotsin opiskeluun
(Suomen kieltenopettajien liitto, 2019)
Avoin harjoitusportaali on osana korkeakouluopiskelijan ruotsin kielen oppimisen ja urakehityksen polkua. Artikkelissa kuvataan harjoitusportaalin rakenne ja sisältö.
Kehittämistä ja kehittymistä – matka sairaanhoitajasta sosiaali- ja terveydenhuoltoalan konsultiksi
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2020)
Tieni vuonna 1998 vastavalmistuneesta sairaanhoitajasta sosiaali- ja terveysalan konsultiksi on kestänyt noin 20 vuotta. Olen tänä aikana käynyt läpi vaiherikkaan koulutuksen ylioppilaspohjaisesta ammattiopiston ...
Opiskelijoiden hyvinvointi ja tulevaisuususko ammattikorkeakoulussa
(ELO-ryhmä; Työ- ja elinkeinoministeriö; Opetus- ja kulttuuriministeriö, 2019)
Laurea-ammattikorkeakoulu on ollut osatoteuttajana Haaga-Helia ammattikorkeakoulun koordinoi-massa TOTEEMI – Työstä oppimassa, työhön 2017-2019 hankkeessa, joka sai rahoituksen opetus- ja kulttuuriministeriöltä. Laurea ...
Avoin julkaiseminen vaikuttavuuden mahdollistajana
(Laurea University of Applied Sciences, 2021)
Laurean arvot vaikuttavuus, avoimuus ja vastuullisuus muodostavat myös tutkimus- ja asiantuntijajulkaisemisen perustan. Julkaisemalla vastuullisesti laadittuja asiantuntemukseensa perustuvia artikkeleita, kehittämisraportteja, ...