Theseus käyttökatko ma 22.4. klo 12 alkaen. Katko jatkuu 22.4. klo 15 asti ja on koko Theseuksen laajuinen. Lisäksi töiden käsittely ja syöttö on estetty ti 23.4. ainakin klo 12 asti. Theseus service break from Mon 22.4. at 12:00. The break will last until 15:00 on Mon 22.4. and is Theseus-wide. In addition, processing and uploading of work will be blocked until at least 12:00 on Tue 23.4.
Haku
Viitteet 1-10 / 117
Tietoasiantuntijoiden uudet, vanhat ja siniset osaamisvaateet ammattikorkeakouluissa
(Informaatiotutkimuksen yhdistys, 2016)
Artikkelissa tarkastellaan tietoasiantuntijoiden osaamisvaatimuksia ammattikorkeakoulujen kirjastoissa. Työelämän yleiset sekä toimintaympäristön muutokset vaikuttavat perinteisen osaamisen muotoutumiseen uusissa konteksteissa. ...
Työterveyttä kosmetologeille
(Suomen kosmetologien yhdistys, 2016)
Laurea Ammattikorkeakoulun lehtorit ja Työterveyslaitoksen asiantuntijat toteuttivat Opetushallituksen rahoituksella hius- ja kauneudenhoitoalan ammattiopettajien ’Hius- ja kauneudenhoitoalan terveyshaittojen ehkäisy’ ...
Komissaari Moedas vauhdittaa avointa tiedettä Euroopassa
(AMKIT-konsortio, 2016)
Avoin tiede keskusteluttaa Euroopassa. Euroopan komissiolla on vahva tahtotila edistää avoimuuden edellytyksiä ja toimintakulttuuria sekä saada aikaan taloudellista kasvua, työpaikkoja ja hyvinvointia. Helmikuussa julkaistiin ...
Integrointitehtävien mallintaminen : esittelyt fokuksessa
(Aalto-yliopisto, 2016)
Kielen ja sisällön integroitu kieltenopetus on korkeakouluopetuksessa Euroopan laajuisesti lisääntynyt nopeasti (ks. esim. Marsh, 2006; Dalton-Puffer, 2011; Fortanet-Gomez, 2013). Bologna-prosessi ja talousvaikutteet eivät ...
Kokeilukulttuurilla uutta osaamista koulutusorganisaatioiden turvallisuusjohtamiseen
(Arene ry, 2016)
Suuressa osassa suomalaisia koulutusorganisaatioita on syntymässä turvallisuuden kehittämistä tukeva, turvallisuusmyönteinen ilmapiiri: ne haluavat tehdä työtä turvallisen opiskelu- ja työympäristön mahdollistamiseksi. ...
Hoivapalveluyritykset harppaamassa digiloikkaa
(Arene ry, 2016)
Suomessa on viime vuosina puhuttu digiloikasta, jolla tarkoitetaan uudenlaista ajattelua ja asioiden tekemistä digitaalista tekniikkaa hyödyntäen. Digitalisaatio mahdollistaa julkisen sektorin toiminnan tehostamisen ja ...
Edistetäänkö virtuaaliohjauksella opiskelijan opinnäytetyöprosessia?
(Arene ry, 2016)
Kesällä 2015 Laureassa kokeiltiin virtuaalista opinnäytetyön kesäohjausta KesäONTia. Käytännössä KesäONT koostui sarjasta webinaareja, joissa opiskelijoiden oli mahdollisuus esitellä työtään, opponoida muita töitä tai vain ...
The Developers of Digital Health and Welfare Services
(Arene ry, 2016)
The healthcare systems in Europe are facing new challenges such as ageing of the population, increased budgetary pressure and thereby there is a need for cost-efficient solutions. e and mHealth could be one way to tackle ...
Ei tehdä kerralla valmista - tilaa muutokselle, tilaa toiminnalle
(AMKIT-konsortio, 2016)
Laurea-ammattikorkeakoulun Vantaalla sijaitseva kampus siirtyi Koivukylästä Tikkurilaan vuonna 2005. Kiinteistö on palvellut yli kymmenen vuotta sosiaali- ja terveydenhoitoalan, liiketalouden, estenomiopintojen ja sittemmin ...
Opiskelijalähtöinen verkko-opintojen suunnittelu korkeakoulussa
(Arene ry, 2016)
Verkko-opintoja tarkastellaan usein koulutusorganisaation ja opetuksen näkökulmasta. Opiskelijoiden kokemuksia verkko-opinnoissa on tutkittu lähinnä yliopistotasolla ja avointen verkkokurssien (MOOC) osalta. Tässä artikkelissa ...