Haku
Viitteet 1-10 / 24
Sairaanhoitajaopiskelijan ydinosaamisen varmistaminen luo perustan tehohoitotyön osaamiselle
(Suomen Tehohoitoyhdistys, 2021)
Sairaanhoitajakoulutuksen arviointia kehitettiin vuosien 2018–2020 aikana Opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittamassa Yleissairaanhoitajan (180 op) ammatillisen perusosaamisen arvioinnin kehittäminen (yleSHarviointi) ...
Sairaanhoitajaopiskelijoilla myönteisiä kokemuksia näyttökokeista perioperatiivisen hoitotyön osaamisen arvioinnissa
(FORNA, 2021)
Sairaanhoitajien osaaminen on keskeistä laadukkaan perioperatiivisen hoidon toteutumisessa. Riittävän osaamisen varmistamiseksi sairaanhoitajakoulutusta säädellään EU-direktiivillä 213/55 ja kansallisilla säädöksillä. ...
Digitaalisuus, osaaminen ja työelämä – Kokonaisvaltaista tukea työllistymiseen. Digipoint-hankkeen loppujulkaisu
(Turun kaupunki, 2022)
DigiPoint-hankkeessa (ESR 2020-2022) keskityttiin etsimään vastauksia Digi- ja ICT-alojen osaajapulaan ja luomaan toimintamalleja pitkittyneen työttömyyden katkaisemiseen sekä haasteellisten elämäntilanteiden ratkaisemiseen ...
Aseptisen toiminnan kehittäminen näyttöön perustuvana hoitotyön toimintana.
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2020)
Tarkastelen artikkelissani infektioiden torjuntaan ja kontrollointiin liittyvän aseptisen toiminnan näyttöön perustuvaa yhteistoiminnallista kehittämistä osana työtäni Laurea ammattikorkeakoulun opettajana. Aseptista ...
Sairaanhoitajaopiskelijoiden osaaminen näkyväksi valtakunnallisilla kokeilla
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2020)
Valmistuvien sairaanhoitajien osaamisen tasalaatuisuus voitaisiin varmistaa valtakunnallisesti yhdenmukaisella arvioinnilla, jota Suomessa ei kuitenkaan toistaiseksi ole ollut käytössä. Riittävän ammatillisen perusosaamisen ...
Suomalaiset ovat kielitaitoisia – vai ovatko sittenkään?
(Laurea-ammattikorkeakoulu, 2021)
Kielten opiskelun väheneminen sekä yksipuolistuminen viime vuosina näkyvät selkeästi lukio-opiskelussa ja erityisesti kielten ylioppilaskokeissa. Kielivarannon kaventumiseen on puututtu korkeakoulujen yhteisessä ...
Aivovuoto vie meidän naiset
(Kurikka, 2020)
YLE uutisoi maanantaina, että Opetusministeriö on päättänyt yli 10 200 aloituspaikan lisäämisestä korkeakouluihin vuosina 2020-2022. Näistä yli 4000 paikkaa ehdittiin jo täyttää alkanutta syksyä varten.
Avoin TKI ammattikorkeakouluissa – tekijöiden näkemyksiä
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2020)
Tässä artikkelissa analysoidaan ammattikorkeakoulujen henkilöstön esittämiä mielipiteitä neljään avointa TKI-toimintaa koskevaan teemaan. TKI-toiminnan ja opetustoiminnan integraatio sekä opiskelijoiden tuominen aktiivisemmin ...
TKI-hankkeiden tuloksia toivotaan nykyistä paremmin jakoon
(Ammattikorkeakoulujen rehtorineuvosto, 2020)
Avoimen TKI-toiminnan käytäntöjä ja asenteita TKI-toimintaa kohtaan selvitettiin OKM:n rahoittamassa ”Ammattikorkeakoulujen avoin TKI, oppiminen ja innovaatioekosysteemi”-hankkeessa marras–joulukuussa 2018. Kysely oli ...
Julkaisumaksujen jäljillä: kokemuksia APC-maksujen seurannasta
(Suomen tieteellinen kirjastoseura, 2020)
Avoimen julkaisemisen yleistyessä apc-maksujen hallinnointi ja seuranta on noussut yhä tärkeämpään rooliin suomalaisissa tutkimusorganisaatioissa. Samalla on huomattu myös ne haasteet, joita maksuliikenteen seuraamiseen ...